Ga naar inhoud


Windows 10 released (Pop-up)


Penthe

Aanbevolen berichten

Toch een eigenaardig fenomeen als je het mij vraagt.

 

Windows gebruikers kijken altijd argwanend naar updates en nieuwe releases.

 

Terwijl Linux en Mac gebruikers altijd uitkijken naar nieuwe zaken.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit komt omdat Microsoft door de jaren heen niet bepaald een continu stijgende lijn heeft gekend, elke keer was er na een betere upgrade weer een enorme afknapper. Als dit 3x gebeurd krijg je automatish argwaan. Daarnaast forceren ze vaak nieuwe ideeen zonder naar het gedrag van de gebruikers te kijken en krijgen ze daar logish achteraf heel erg veel commentaar op.

 

Windows mag dan wel het meest gebruikte OS zijn maar dat heeft niets met de kwaliteit te maken maar eerder met een provocerende marketing.

 

Dus zullen heel erg veel mensen een afwachtende houding aan nemen en pas pas bij veel positieve berichten van gewone gebruikers gaan upgraden. Gezien de geschiedenis van Microsoft is dat enkel maar een wijs besluit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Microsoft hebben ze nu juist wel heel veel naar het gedrag en wensen van gebruikers gekeken. Misschien niet jouw voorkeur, maar ze hebben heel veel aangepast en ik vind ten goede. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Microsoft hebben ze nu juist wel heel veel naar het gedrag en wensen van gebruikers gekeken. Misschien niet jouw voorkeur, maar ze hebben heel veel aangepast en ik vind ten goede. 

 

Het probleem is dat Windows niet leert van zijn fouten. Nog steeds kunnen virussen en ander Third Party software zich zonder probleem op het systeem installeren omdat er gewoon geen scheiding van gebruikers is. Op een Linux of Mac OS is er maar 1 root en enkel die root kan dingen installeren.

Je moet dus telkens je iets installeert of grote aanpassingen doet aan het systeem het wachtwoord van de root opgeven.

Je weet als gebruiker dus altijd waar je machine mee bezig is.

Zolang ze dat bij Microsoft niet doorvoeren zal het altijd een bagger OS blijven.

 

Nu verschiet iedereen omdat Microsoft plots met een gratis upgrade komt en iedereen is argwanend.

Terwijl dit bij Linux altijd al geval was en bij Mac sinds een 3-tal jaar. Voorheen koste het bij Mac maar een paar euro's om te upgraden.

Eigenlijk zouden er altijd gratis upgrades moeten komen. Je betaalt trouwens bij de aankoop van je computer het OS erbij.

aangepast door Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heet bij Microsoft UAC.  Alleen zetten veel gebruikers het uit "omdat het zo lastig is".  Verder worden er standaard altijd gebruikers aangemaakt als admin. Eigenlijk zou je dus voor jezelf een gebruikers account moeten maken en dat altijd gebruiken. Als er dan iets geïnstalleerd wordt moet je altijd een wachtwoord ingeven. Je hebt dan hetzelfde effect als onder OSX en Linux.

 

Kortom je kunt het heel makkelijk op dezelfde manier beveiligen. Het kost je na installatie een minuut of 2 extra.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik, en velen met me, betaalden voor mijn upgrade naar Windows 8 maar €39 een paar jaar terug. Deze is uitgebracht 26 okt 2013.  Volgens mij was OSX Mavericks de eerste gratis versie die toevallig op 20 okt 2013 uitkwam. Windows 8.1 daarop was ook gratis en dus nu Windows 10 ook mits je binnen een jaar upgrade.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt steeds completer:

 

Microsoft heeft zijn Spartan-browser in de nieuwe build voor Windows 10 omgedoopt tot Edge en nieuwe functionaliteit toegevoegd. In deze build zit bovendien een functie om aan Cortana een hele mail te dicteren en die te versturen zonder een e-mailprogramma te hoeven openen.

 

http://tweakers.net/nieuws/103969/microsoft-zet-edge-browser-in-nieuwe-build-windows-10.html

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

In deze build zit bovendien een functie om aan Cortana een hele mail te dicteren en die te versturen zonder een e-mailprogramma te hoeven openen.

 

Dit enkel als het op Engels ingesteld staat, dit is bij mij wel het geval aangezien ik altijd al de US-EN versie gebruik. Maar dan nog kun je volgens mij geen enkel Nederlands bericht inspreken, laat staan Spaans.

 

En er zal toch continu een bepaalde resource draaien die het mogelijk maakt de email te versturen zonder een programma daarvoor hoeven te openen, dus eigenlijk een email resource zonder GUI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nu dus ook:  

Windows 10 build 10158 nu beschikbaar voor Insiders

http://nl.hardware.info/nieuws/44298/windows-10-build-10158-nu-beschikbaar-voor-insiders

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en nu 10159, ik vermoed dat er iets mis was met 10158, mijn pc in de fast ring wou hem niet.

http://arstechnica.com/information-technology/2015/06/daily-builds-microsoft-bangs-out-two-public-windows-10-builds-in-two-days/

 

Windows 10 zit nog overvol aan fouten, ze zijn meer bezig met dingen toe te voegen dan fouten op te lossen en zonder het enigsinds goed te testen releasen ze dan gewoon een build.

 

Ik ziet het liever andersom, eerst fouten oplossen dan pas nieuwe features toevoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En daarom releasen ze juist wel. Er is een grote groep gebruikers (insiders), zie het maar als een veredelde betatester, waar ze nog veel bruikbare data vandaan kunnen halen. En zoals je had kunnen lezen dat er buiten extra functionaliteit "along with many bug fixes and other minor improvements". Kortom ze lossen echt wel veel fouten op.

 

 

As promised earlier today by Windows Insider head Gabriel Aul, Microsoft has released the 10159 PC preview build of Windows 10, a day after the company released the 10158 build to Fast ring members of the Windows Insider program.

Aul has already announced that there are over 300 bug fixes in this new 10159 build compared to the 10158 version, plus an unknown special new addition. We are now less than a month away from the official launch of Windows 10 on July 29.

Update: It looks like the new "features" in build 10159 are the new default Windows 10 desktop wallpaper, along with a new look for the login screen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...