Ga naar inhoud


Windows 10 released (Pop-up)


Penthe

Aanbevolen berichten

wat dacht je van vmware.... hyperv

citrix is nu net een voorbeeld waar ik geen Microsoft alike voor weet.

 

hoewel, citrix is voor mij niet meer dan een ontwikkeling voor beheerders die het oerwoud van Microsoft policies niet meer zagen zitten

Ja, maar VMWare en dergelijke vind je in afgeslankte versie terug met Virtual PC, die MS dan in zijn OS stopte.

Citrix vind je in afeslankte versie terug als RDP, maar Citrix doet veel efficiëntere compressie.

Als je over een trage lijn een server wilt overnemen dan weet je wel het verschil tssen RDP en Citrix.

Maar je ziet in beide gevallen dat VMWare en CItrix zich steeds verder op de high-end focussen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je het nu over 8/8.1 of 10 ?

Ik heb het over het gebruik van tegels in 8 en 8.1 (staat er ook zo te lezen).

Als ik op de start knop op het toetsenbord of op het menu druk krijg ik gewoon een lijst van programma's, maar dit zijn zeker niet de laatst geïnstalleerde.

Dus helemaal niet zoeken naar spijkers op laag water.

 

Dan snap je totaal niet hoe het werkt.  Er staat een pijltje naar beneden waarbij je in een scherm komt waar alle geïnstalleerde programma's staan. Degene die je net geïnstalleerd hebt zijn gemarkeerd en kun je aan het tegeltjesveld (startmenu) toevoegen of pinnen aan je taakbalk als je dat wil. Dit werkt zo in Dit is in 8/8.1  In Windows 10 heb je een knop alle programma's die een lijst geeft met alles wat is geïnstalleerd gesorteerd op alfabet.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan snap je totaal niet hoe het werkt.  Er staat een pijltje naar beneden waarbij je in een scherm komt waar alle geïnstalleerde programma's staan. Degene die je net geïnstalleerd hebt zijn gemarkeerd en kun je aan het tegeltjesveld (startmenu) toevoegen of pinnen aan je taakbalk als je dat wil. Dit werkt zo in Dit is in 8/8.1  In Windows 10 heb je een knop alle programma's die een lijst geeft met alles wat is geïnstalleerd gesorteerd op alfabet.

Dan zal het wel niet intuïtief zijn...

Dat pijltje verschijnt alleen als je helemaal naar onder scrollt.

En dan krijg je dus een scherm met al die tegels, alfabetisch op naam.

Moet je daar je programma gaan in zoeken, en gaan toevoegen aan het hoofdmenu.

Een start menu is toch 1.000 keer handiger.

En dan die applicaties die daar heel de tijd met animaties de aandacht vragen, zo druk !

Dat vind ik zo goed aan een startmenu, daar staat niet elk icoon om aandacht te schreeuwen.

En dan zeggen dat ze bij Microsoft een heel usability lab hebben...

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het trouwens raar dat dezelfde die nu zeggen dat Windows 10 zo fantastisch zal zijn, dezelfde zijn die Windows 8.1 fantastisch vonden.

Eventjes terugkijken.
Vóór Windows '95 was er geen startknop, die kwam er met die versie.

Tot en met Windows 7 bleef die, en die vormde een soort rustpunt in de gebruiksinterface, met een heel start menu waarin je de applicaties kon ordenen.

Daarna meende Microsoft in al zijn wijsheid dat die maar beter weg moest, en kregen we die tegels in de plaats.

Als dat zo'n wijze beslissing was geweest waarom is dan met 8.1 de startknop voorwaar teruggekeerd ?

En waarom krijgen we met Windows 10 het startmenu - zij het in hervormde stijl - terug ?

Ze gaan natuurlijk nooit toegeven dat het een domme zet was en ze zich zwaar vergist hebben, maar die 2 zetten (het terugbrengen van de startknop in Windows 8.1 en het terugkeren van het startmenu in Windows 10) tonen gewoon aan dat ze totaal verkeerd bezig waren.

 

Van bij de lancering van Windows 8 vond ik het ook geen goede zet om te willen één interface hebben voor tablets en voor desktops.

Een desktop PC met een 21" breedbeeldscherm verdient toch een andere interface dan een tablet met een 10" schermpje, maar ja, ze wilden per se alles integreren.

Ik vind apps op een tablet niet slecht, maar op een desktop wil ik geen apps, daar wil ik gewoon de klassieke applicaties.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 10 heeft de fout dat het niet is opgesplitst in 2 versies een desktop zonder tegels en een mobiele versie met tegels. Nu zit alles bijelkaar en moet je het daar maar mee doen ook al wil je al die prullerij niet als desktop gebruiker, er is duidelijk niet nagedacht. Windows 7 was een prima opvolger voor XP maar door Vista had de consument ook geen vertrouwen meer in 7, dan wordt er daarna gelijk weer een crusiale fout gemaakt met Windows 8 tja dan verlies je nog meer vertrouwen, en nu moet iedereen ineens aan een zogenaamd superieur Windows 10? Tja ik wordt er niet warm of koud van eerlijk gezegd.

 

Maar nogmaals zeg ik dat ik het alemaal gewoon afwacht misschien brengt Windows 10 over een maand of 2 wel iets bruikbaars op de markt en dan kun je aan de hand van de klachten en positieve berichten naderhand misschien een keuze maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een touchscreen hebt aan een desktop zijn die tiles ideaal.

 

predia touch pro aan je desktop en je werkt ermee als een 80inch tablet.

 

dan wordt lesgeven een feestje!

Ja, voor lesgeven, waar het vooral draait om de toeschouwers te verbluffen is een touchscreen natuurlijk handig.

Maar een desktop met een 21 inch touchscreen voor dagelijks gebruik lijkt mij toch niet zo handig, bij een 10 inch tablet is dat heel iets anders.

Wat mij betreft zou MS inderdaad moeten de keuze laten : wil je je desktop gebruiken met apps en tiles, of niet ?

Dan denk ik heel wat mensen de apps en de tiles links zouden laten liggen en weer terugkeren naar het klassieke startmenu.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik aan het tekst verwerken ben, of het Sat4All forum aan het lezen ben wil ik wel geen vettige vingers op mijn scherm.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat kan dus ook automatisch...  Heb je een touchscreen (aangesloten) kun je tegels gebruiken. Heb je geen touchscreen heb je een bureablad. Die keuze kun je dus zelf maken.

 

Je kunt natuurlijk ook gewoon bij het eventueel aanwezig touchscreen de touch uitzetten.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kabeltje87,

het is natuurlijk wel voor miljarden mensen bedoeld waarbij een touchscreen een veel hogere Hygienische status heeft dan dat ouderwetse toetsenbord natuurlijk ook bij Publieke inrichtingen en apparaten.

 

zelfs in diverse bureau's gebruik ik liever geen flexplek of dockingstations met de meuk van eerdere gebruikers

vooral in ziekenhuizen en zorginstellingen is zo'n touchscreen heel zinvol

Tangerine Maud Geffry Remix

Christophe - Alan Vega

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...