Ga naar inhoud


Windows 10 released (Pop-up)


Penthe

Aanbevolen berichten

Ik ben het voledig met je eens dat mensen moeten updaten, maar alles versies ervoor hebben optionele updates beschikbaar en ik heb daarbij al vaak meegemaakt dat daar voledig verkeerde updates tussen kunnen zitten die een stuk hardware gewoonweg uit kunnen laten vallen. Dan is het fijn dat je kunt kiezen welke optionele updates je wilt hebben en welke niet en eerst ook even kan lezen wat zo´n update doet. Met Windows 10 kan dat dus niet meer en moet je maar hopen dat er geen fout meekomt in de toekomstige updates aangezien je er niets aan kan verhelpen,

 

Ben eerlijk gezegd bang dat dit wel eens een enorm probleem kan gaan veroorzaken en hoop dan ook dat Microsoft dit minpunt gaat bijstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Via de volgende link kun je lezen hoe je de WIN10 Upgrade melding kunt verwijderen dan wel voorkomen dat die opnieuw binnenkomt.

Er zijn overigens meer links te vinden waar dit beschreven staat.

 

http://www.computeridee.nl/nieuws/verwijder-de-melding-om-windows-10-gratis-te-reserveren/

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Microsoft is zonder meer erg dominant. OSX staat op de 2e plaats met bijna 14%

 

StatCounter.png

 

 

Maar als je mobiele en tablet systemen, zoals Android er bij betrekt, dan is het aandeel van Microsoft gedaald tot circa 15%.

Neem alleen al de vele Raspberry Pi achtige systemen. MicroSoft probeert nu met een gratis Windows 10 versie er

een deel van terug te winnen. Maar of dit nog lukt ? Aandeel in de Smart phone toepassingen, Chromebooks etc. Allemaal terreinen waar MS minder goed scoort, dan de concurrerende systemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als je mobiele en tablet systemen, zoals Android er bij betrekt, dan is het aandeel van Microsoft gedaald tot circa 15%.

Neem alleen al de vele Raspberry Pi achtige systemen. MicroSoft probeert nu met een gratis Windows 10 versie er

een deel van terug te winnen. Maar of dit nog lukt ? Aandeel in de Smart phone toepassingen, Chromebooks etc. Allemaal terreinen waar MS minder goed scoort, dan de concurrerende systemen.

 

Dat dacht je maar....  Nu met mobiele systemen: (telefoons en tablets)

 

StatCounter-2.png

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar zijn die stats betrouwbaar, is de politiek betrouwbaar, zijn grote bedrijven betrouwbaar? Deze wereld valt om van leugens en bedrog. Iets zomaar geloven kan gewoon niet meer in deze huidige tijd. We leven nu meer in een tijd van eerst zien en dan pas geloven.

 

Alles wordt gemanipuleerd tegenwoordig en je kunt enkel nog maar jezelf vertrouwen. Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn zolang je maar nuchter blijft nadenken.

 

Nogmaals laat Windows 10 de eerste 8 tot 10 maanden zijn gang maar gaan en kijk dan gerust verder of je het wilt gaan gebruiken, zonder de keuze om updates wel of niet te installeren is Windows 10 in ieder geval voor mij geen optie, ik wil toch echt zelf bepalen wanneer en wat ik wil updaten. Het punt is je vrijheid, zodra je de controle verliest over je eigen eigendom gaat dat een probleem worden.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het punt is je vrijheid, zodra je de controle verliest over je eigen eigendom gaat dat een probleem worden.

 

 

En dit geld ook voor de TV provider met hun opgedrongen hardware.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja... behalve als je in het najaar een nieuwe laptop gaat kopen...  ik heb vista, 7 en ook 8 namelijk al "geweigerd"... ik vind namelijk niet dat je altijd maar geld moet uitgeven als er een 'nieuwe' operatingsystem verschijnt..... maar eens zal je uiteraard wel 'moeten' ben ik bang.

Ik ben momenteel nog steeds erg tevreden over mijn windows XP laptop, die dagelijks gebruikt wordt.... maar het ding wordt straks 9 jaar oud en het keyboard is erg aan het slijten en heeft voor een aantal dingen ook wat weinig geheugen beschikbaar. Meestal koop ik om de 8 tot 10 jaar een nieuwe computer... en omdat ik zoveel gedoe hoorde over win 8 had ik gepland te wachten tot 10 zou komen... dan kan ik ook weer het langste vooruit, maar als ik al die spionage activiteiten lees die er vanuit deze windows gebeuren weet ik niet of dat allemaal zo positief is.

 

Als je precies weet wat je moet doen zou je eventueel de firewall goed kunnen instellen dat die dit verkeer blokkeert??

Voorlopig wacht ik af... de aankoopstaat ergens in november gepland, dan zullen de zweedse computershops wel voorzien zijn van windows 10 computers....

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows XP gebruik ik niet meer maar Windows 7 nog volop en kan zeggen dat je gerust naar 7 kunt overstappen, dat is toch wel de beste keuze als je van een XP OS afkomt.

 

Zoals al gezegd heb ik Windows 8.1 redelijk naar mijn hand kunnen zetten maar toch blijf ik Windows 7 een betere keuze vinden want die gehele waardeloze app sectie in Windows 8.1 is werkelijk helemaal niets nuttigs..

 

Nu wil Microsoft zich weer meer op de desktop gaan richten met Windows 10 maar zitten er er de nodige haken aan, zo kun je niet kiezen met de updates en zo heb je dus het punt wat voor velen een doorn in het oog is en dat is het gespioneer van Microsoft naar de gebruikers van Windows 10. Naast het feit dat Windows home gebruikers ongewilde beta testers gaan worden met eventuele nadelige gevolgen van dien.

 

Misschien gaat Microsoft nog het 1 en ander bijstellen maar zonder de keuze wanneer en wat te updaten is Windows 10 niet aan mij besteed. Een afwachtende houding aannemen en een latere upgrade nemen lijkt mij dan ook de beste oplossing aangezien je dan pas goed weet wat de voordelen en haken en ogen zijn aan de laatste telg van Microsoft.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja... je hebt waarschijnlijk gelijk wat windows 7 betreft. Ik ken het niet, hoorde destijds ook erg veel problemen toen mensen overgingen...  Als ik in het najaar een nieuwe computer koop kan ik waarschijnlijk niet kiezen voor windows 7.... en om hem dan wel te hebben betaal je 2x, 1x voor het OS wat er opzit, en dan nog een keer voor die "oudere" versie....  

Eventueel de PRO versie (of hoe die mag heten) nemen van win 10 bij de nieuwe computer om het spioneren uit te kunnen schakelen is dan ook een oplossing... want ik heb begrepen uit dit draadje dat het alleen de home versie zou zijn die geen instellingen heeft wat betreft je eigen veiligheid.

Ik weet niet wanneer win 10 echt verschijnt (in de Zweedse handel) en hoe lang het dan duurt voordat de laptops er ook mee uitgerust zijn die je koopt...  maar dat zal wel oktober of november worden waarschijnlijk..... Hopelijk zijn ze elders eerder, zodat de ergste onhebbelijkheden er al uit zijn :)  

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 10 komt officieel uit op 29 juli dit jaar en dan ga ik er vanuit dat het dan ook wereldwijd ook gelijk op de nieuw te verkopen computers staat en de wat oudere modellen nog 8.1 bevatten die direct kunnen worden geupdate naar Windows 10.

 

En gaat er vanuit dat je Windows 10 home gewoon tegen betaling kunt upgraden naar een pro versie als je dat wilt. Of je daar het bespioneren mee oplost? Ik heb geen idee wel los je het update probleem op en het ongewilde beta testen. Aaan de gratis update naar Windows 10 zitten voorals nog 2 prijskaartjes, of dat er nog meer of juist minder worden is gewoon even afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...