Ga naar inhoud


Windows 10 released (Pop-up)


Penthe

Aanbevolen berichten

Nou, 

 

Toshiba heeft al eerste fabrikant een radicale stap genomen door alle nieuwe laptops met Windows 10 te voorzien van een eigen fysieke knop om Cortana, de spraakassistent en zoekfunctie van Windows 10, aan te roepen. De functie is toegevoegd aan de F1-knop, via de functie-knop kan een normale F1-handeling worden uitgevoerd.

 

 

http://www.techzine.nl/nieuws/41434/toshiba-voorziet-alle-nieuwe-windows-10-laptops-van-cortana-zoekknop.html

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eens iets anders: bij twee van onze W-7 PC's verscheen het icoontje automatisch.

De derde vertikt het ondanks aanwezigheid van de beruchte update KB3035583.

 

Wordt de reserveringsmogelijkheid misschien gefaseerd verspreid?

Of zou de herkomst van de betr. W-7 versie (eerlijk gekocht via MP) misschien een rol kunnen spelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het je niet vertellen. Hoe dan ook, je mag sowieso binnen een jaar gratis upgraden.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou kunnen, maar je kunt het goed testen met de upgrade assistent van Windows 8.1. Als hij daar doorheen komt zal de PC ook geschikt moeten zijn voor Windows 10. Je kunt het ongestraft proberen: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/upgrade-assistant-download-online-faq

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn laptop ook nog geen melding gekregen.

Op de vaste PC, die ik zelf in elkaar heb gestoken en waar eerst Vista op draaide en nu dus Windows 7 ultimate, heb ik wel de melding gekregen.

 

Ik hoor hier van vele dat ze niet akkoord gaan dat er wat info wordt doorgestuurd naar Microsoft.

Hopelijk gebruiken deze geen Facebook!

Op je mobiel leest deze zelfs je SMS berichten en je hebt toestemming gegeven om in jouw naam SMS berichten te versturen. Anders geen updates van Facebook.

En daar hoor je niets over...

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens een aantal nieuws berichten is het voor iedereen mogelijk een gratis genuine Windows 10 te krijgen doormiddel van de Windows 10 beta build 10130 te installeren van de Windows insiders website. Windows 10 beta word dan gratis gupgrade naar een voledige versie van Windows 10 zonder verdere toekomstige kosten.

 

http://www.forbes.com/sites/gordonkelly/2015/06/22/why-windows-10-upgrade-is-free-for-all/(Engels)

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

De PC in kwestie voldoet zeker aan de hardware-voorwaarden.

Hoe kun je zien of het om een enterprise editie gaat?

De software heb ik ruim twee jaar geleden via MP gekocht en is up to date qua updates.

 

Het gekke is dat een echte enterprise uitvoering van Windows 7 (ex PC van failliete werkgever van mijn vrouw) wél, zonder enig toedoen, het icoontje liet zien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Startknop --> computer --> rechtermuisknop eigenschappen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De PC in kwestie voldoet zeker aan de hardware-voorwaarden.

Hoe kun je zien of het om een enterprise editie gaat?

De software heb ik ruim twee jaar geleden via MP gekocht en is up to date qua updates.

 

Het gekke is dat een echte enterprise uitvoering van Windows 7 (ex PC van failliete werkgever van mijn vrouw) wél, zonder enig toedoen, het icoontje liet zien!

Raar maar waar bij sommige PCs komt de update voor Windows 10 optioneel, als je winwiz zijn tip opvolgt kun je links onderaan op dat zelfde scherm Updates zien en als je daarop klikt kun je de eventuele beschikbare optionele updates zien en dan moet je even kijken of daar KB3035583 tussen staat, als je deze installeert komt het ikoontje wel tevoorschijn.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie @Winwiz en @Penthe voor het constructieve meedenken.

V.w.b. de zogenaamde enterprise-versie: bij de voormalige werk-PC van mijn vrouw kan ik de fa.-naam herleiden als bedrijf dat het netwerk onderhield.

 

Bij de MP-versie gaat het hoogstwaarschijnlijk om de een of andere fantasie-onderneming.

Misschien zit e'm daar de crux, wie weet

 

Overigens heb ik wel degelijk de bewuste update KB3035583 (op beide PC's)

Geen paniek, eerst maar eens afwachten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van iemand een recente technical preview gehad van windows 10, en die gezet op een dualcore 3 Gb laptop een acer travelmate 5530. Ik ben/was zeer aangenaam verrast, van die versie. Die ziet en werkt makkelijker dan windows 8.X.

Al de hardware werkt, die in de laptop zit (2 windows 7 drivers gedownload en moeten installeren).

Ik wacht nog een tijd af, totdat de foutjes eruit zijn, en ik denk gewoon 8.1 over te slaan, en direct windows 10 te gaan gebruiken.

Dit is mijn mening, zonder doel promotie o.d. te maken voor dit product, of onder druk van iemand of microsoft.

Het enige minpunt is de koppeling van bleutooth apparaten, die ook al een ramp is bij windows 8.1 (kameraad die deze draait).

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...