Ga naar inhoud


Windows 10 released (Pop-up)


Penthe

Aanbevolen berichten

De meningen zijn erover verdeeld toen ik mijn tablet nog maar 1 week had een toetsenbord er voor gekocht en een kabeltje zodat ik er ook een muis aan kan hangen, tja vieze schermen vind ik een verschrikking. En als je het toetsenbord gewoon goed schoon houd is er ook niets mis.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kabeltje87,

het is natuurlijk wel voor miljarden mensen bedoeld waarbij een touchscreen een veel hogere Hygienische status heeft dan dat ouderwetse toetsenbord natuurlijk ook bij Publieke inrichtingen en apparaten.

 

zelfs in diverse bureau's gebruik ik liever geen flexplek of dockingstations met de meuk van eerdere gebruikers

vooral in ziekenhuizen en zorginstellingen is zo'n touchscreen heel zinvol

 

Ik bedoel dat ik het scherm maar wazig zie door al die vette vingers.  Ik had heus niets met hygienische status bedoeld.  Puur zicht.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een toetsenbord is gemiddeld smeriger dan een wc....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb tot nu toe alle gebruikte windows versies overleeft. 

Daarom is Windows 10 gereserveerd voor mijn oude laptop met Windows 7.

 

We zien wel waar het schip strand, het laptoppie met W 8.1 staat staande bij.

Overigens zijn de toetsenborden en de toiletten hier beiden schoon, je zal me op mijn woord moeten geloven. :P

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet onder de indruk van windows 10. (ik heb windows 10 preview builds draaien in een VM)  Tuurlijk zitten er wel een paar interesante vernieuwingen/verbeteringen in die inderdaad meestal gejat worden van andere bedrijven maar op een groot aantal vlakken zie ik het nut niet. Zoveel is er niet verbeterd sinds windows 7. 

 

Ze doen net of het startmenu terug is maar uiteindelijk is het gewoon de zoveelste poging om je te pushen naar de modern UI en die Apps ook al staan ze nu in een venster. Gelukkig kun je ClassicShell installeren maar dan nog is er van alles in windows 2 interfaces. Je hebt bijv. het oude configuratie scherm en het nieuwe instellingen scherm waar hun standaard naar verwijzen.  Ze hadden de keuze aan de gebruiker moeten overlaten al toen windows 8 uit kwam en als je kiest de andere interface moeten uitschakelen.  Ik geloof toch al niet in hun visie dat alle apparaten baat hebben bij dezelfde interface. Leuk bedacht maar niet zo praktisch als hun doen voor komen.

 

De grote strategie van Microsoft is nog steeds om alles naar de cloud te krijgen en uiteraard ga je daarvoor betalen, maak je geen illusies!  Ik geloof wel dat het OS zelf op den duur gratis wordt voor de consument maar de vele bijbehorende diensten niet. Ook willen ze dat je alles koopt via de app store. Ik zie het gebeuren dat je over een paar jaar niet meer de mogelijkheid hebt om zelf software te installeren binnen de consumenten versie van windows. Dat gaat dan alleen via de app-store lopen, op die manier pikken zij een graantje mee. Uiteraard wordt dit dan gebracht als zijnde.. eindelijk verlost van alle malware blah blah blah. In werkelijkheid zijn ze blij dat je geen illegale office/software meer kunt installeren.  

 

Ze weten dat windows 8 een enorme flop was en daarom proberen ze het nu op deze manier want als mensen niet uit hunzelf overstappen pushen we het gewoon.  En als je eenmaal overstapt op windows 10 weet Microsoft binnen de kortste keren alles van je want daar heb ik nog niemand over gehoord. Windows 10 is een ramp voor je privacy. Je mag rustig zeggen er is geen privacy in Windows 10.  Voor de mensen die het nog niet wisten. Vanaf Windows 8 is er een constante open TCP verbinding met de windows servers of te wel Microsoft kijkt over je rug met je mee.

 

Ik had een schone versie van windows 10 build 10022 die uit zichzelf is ge-upgrade naar build 10130 (blijkbaar heb je daar niks over te zeggen) daarnaast heb ik classicshell geïnstalleerd maar verder is nog schoon. Ik heb alle mogelijke privacy gevoelige settings doorlopen en uitgezet want standaard hebben alle apps toegang tot letterlijk alles.(incl. je microfoon en camera)  Microsoft kan die apps ook naar eigen inzicht upgraden en doen met de gegevens wat ze willen.

 

Als je dan met TCPview kijkt zie dat je er constant een verbinding is met IP adres: 157.55.236.124 op poort 443 (https) En om de zoveel tijd worden er enkele tientallen TCP verbindingen geopend naar de akamai servers zelfs al doe je helemaal niks. Kortom het ding heeft een heel eigen leven.  Daarnaast wordt alles wat je typt in het zoekvenster direct naar de cloud gestuurd,  stel je typt per ongeluk iets verkeerd in het zoekvenster dan kun je meteen op de verdachte lijst terecht komen. Windows 10 kan overweg met je vingerafdruk als je daarvoor een reader hebt en zo je pc unlocken, dat kan ook via gezichtsherkenning.. maar wil ik wel dat al mijn persoonlijke kenmerken op mijn pc worden opgeslagen? Laat staan dat ze naar cloud worden gestuurd.

 

Elke website die je opvraagt wordt standaard gescreend door Microsoft. De volgende office versie zal alle bestanden die je aanmaakt ook standaard in de cloud opslaan of je moet aangeven dat niet te willen en dat is het is de vraag of de temp file niet alsnog in de cloud wordt aangemaakt.  Ze willen dat je een microsoft passport gebruikt om je aan te melden in windows, zo is je identiteit online altijd geverifieerd want daar is microsoft een grote voorstander van, iedereen hun echte naam te laten gebruiken op het internet en anonimiteit uit te bannen.

 

Hun brengen dat natuurlijk als nieuwe functionaliteit, je was thuis met dat ene document bezig, moest weg en elders log je op een andere computer in met je microsoft passport en je krijgt je hele werkomgeving inclusief dat ene document voor je waar je het verder kunt bewerken en opslaan. En voorop gesteld in een werk omgeving is dat helemaal geen probleem want daar regelt de werkgever dit soort faciliteiten voor je en die gaan vertrouwelijk met de bedrijfsgegevens om. Bij Microsoft ligt het anders, net als bij google die de inhoud van alle mailtjes scant en op basis daarvan advertenties toont. Ze verdienen immers geld aan jou gegevens.

 

Ik kan nog wel even door gaan maar ik vind dat Microsoft de verkeerde kant opgaat. Ik als gebruiker en professional wil de controle over mijn eigen systeem en gegevens behouden. Misschien voor de simpele leek die niet/nauwelijks met een computer over weg kan wordt het makkelijker maar ze beseffen niet dat ze hun ziel aan de duivel geven.

 

Ik heb hier een asus transformer met windows 8.1 draaien die niet in het domein staat die ik soms gebruik om wat op te zoeken, die zal ik misschien upgraden naar windows 10 maar verder blijf ik gewoon bij Windows 7.  Ik gebruik Active Directory en WSUS om zelf mijn updates uit te rollen dus ik heb gelukkig geen last van het upgrade offer op mijn werk pc en laptop.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/preview-privacy-statement

 

Tot toetsenbord aanslagen aan toe... het moet niet gekker worden (!) :mad:

.....en, hoe zo niet?

 

Zo lang het bij de testversie gebeurt lijkt het mij nogal voor de hand liggend.

Dat zij dan ook wachtwoorden kunnen afvangen is dan ook niet meer dan logisch.

Je moet natuurlijk geen kritieke applicaties met spannende wachtwoorden zoals b.v. Internet bankieren op de Preview versie uitvoeren want dan ben je verkeerd bezig en heb je de doelstelling van de Preview versie niet begrepen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het is bijzonder ernstig dat dit zo maar mogelijk is. Er is/was toch een wet op de privacy van de burger.

 

Weet de doorsnee gebruiker hiervan ?

 

Het was al langer bekend dat MicroSoft dagelijks in je computer rondneust en wat er dan voor gegevens naar Microsoft gaan is niet bekend.

 

Verder bevat Windows al geruime tijd een achterdeur die gebruikt kan worden door de NSA in de VS. Wil je dat als nederlandse burger ?

 

Misschien een goede reden om eens naar Linux te kijken. Dat is tenminste Openbron software, waarbij de technische geinteresseerde gemeenschap kan meekijken wat er nu precies plaats vindt in de software.

 

De beste Winwiz doet hier tamelijk laconiek over. Maar die blijkt beroepshalve betrokken bij Windows.

 

Het feit was al eerder bekend, is zijn mededeling. Bij wie van de forumleden hier ?

 

Dat er foutmeldingen worden doorgezonden na goedkeuring van de gebruiker, dat kan ik nog begrijpen. Maar dat je hele gebruik tot en met de toetsaanslagen allemaal worden geregistreerd en direct worden doorgezonden aan Microsoft is absurd. En denk niet dat al deze spionage activiteiten, ook nog vanuit het buitenland, gaan verdwijnen na de testversie.

 

 

aangepast door verkerkbr
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als je dan met TCPview kijkt zie dat je er constant een verbinding is met IP adres: 157.55.236.124 op poort 443 (https) En om de zoveel tijd worden er enkele tientallen TCP verbindingen geopend naar de akamai servers zelfs al doe je helemaal niks.

we maken onszelf ook wel graag ongerust toch?

 

Dat doen zelfs toestellen waarvon we het niet eens weten dat terugmelden van gebruiksgegevens (zoals mijn Denon, zoals mijn Panasonic, mijn IPTV box staat constant te vertellen wat ik ben aan het kijken.

 

zie ook de smartv berichten op sat4all die terugmeldingen doen...

 

Ik word er enkel zenuwachtig van als we NIET weten wat men aan het doen is.

 

P.S. Obama heeft al die jongens op het matje geroepen meer dan een jaar geleden, het ging toen ook over het spioneren - toen zijn ze allemaal onmiddelijk gestopt natuurlijk

aangepast door Tonskidutch

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even ter verduidelijking: Ik werk niet bij of voor Microsoft. Ik werk in de IT en daar heb je nu eenmaal veel met Microsoft te maken. In onze organisatie hebben we te maken met 45000! gebruikers.

 

Zoals theparasol aangeeft staat het gewoon in de voorwaarden en Jürgen geeft terecht aan dat dit een preview versie, juist uitgebracht om zoveel mogelijk "testers" te hebben en zo veel mogelijk feedback. Bij elke Beta of preview versie wordt altijd met klem aanbevolen om dit niet in productie te gebruiken, dus maak er niet je dagelijkse OS van!!

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geef je groot gelijk winwiz

veel mensen zijn erg critisch geworden inzake hoe de producten uitpakken en functioneren

terwijl heel velen wel hun instemming geven door op ja te klikken zonder de UITVOERIGE disclaimers te hebben gelezen...

 

ciao ciao

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het beperkt zou blijven tot foutmeldingen, dan is het te begrijpen. Maar om het complete gedrag van een gebruiker te registreren en ook nog op te slaan, gaat veel te ver. Ja, de Eula. Hoeveel forum gebruikers hebben deze doorgenomen alvorens op akkoord te klikken ?

 

En hoe gaat het dan wel met de privacy als de definitieve versie verschijnt ? Winwiz zal dit ongetwijfeld al weten.

 

Als bedrijf zou ik er alert op zijn, dan mijn bedrijfs gegevens en ontwerpen niet naar elders (in het buitenland ?) verdwijnen.

 

Het is om wanhopig van te worden. De Noord Koreanen en Chinezen hebben grote teams van hackers gevormd. De Cyberoorlogen zijn al begonnen en het wordt alleen maar erger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...En uiteraard neem je geen auto waar de ruitenwissers pas later op gemonteerd worden...

:) :)

Windows zonder ruitenwissers?

 

Bij wie regent het dan binnen?

:) :)

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...