Ga naar inhoud


CI+ ondersteuning op Ultimo?


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Voor wat betreft de vraag of de '+' bij Telenet ook werkelijk aan staat: ik heb eens een heel eenvoudig testje gedaan en tegelijkertijd een minuut opgenomen van zowel NPO1 als 2 (die bij Telenet op dezelfde frequentie zitten, al zou dat sowieso geen belang mogen hebben want ik heb een dualtuner). Resultaat: beeld bij opname NPO1, niet bij NPO2.

 

Ik heb inmiddels al enkele uren opgenomen van Telenetzenders (minstens een uur of tien) en er is voorlopig nog steeds alleen maar goed nieuws te melden. Enig minpunt dat blijft bestaan: het stoppen van een opname die je aan het bekijken bent wanneer een opname start op een Telenetzender. Maar dan ook uitsluitend de gecodeerde zenders van die aanbieder: bij de start van een opname op een gewoon, ongecodeerd schotelkanaal loopt de weergave van een opname gewoon door. Zoals men zegt: er is niets mis met uw toestel. :-)

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Weet iemand of die vu usb dvb-c tuner zou werken? Kost wel een stevige 60€.

post-40019-0-67503400-1442272203_thumb.jpg

post-40019-0-67503400-1442272203_thumb.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

kunnen we wel bij het topic blijven? Vragen stellen over een usb dvb-c tuner heeft niet heel veel met ci support op een ultimo van doen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het schrijven hier verstandig is weet ik niet. Destijds, was er op een ander forum veel poeha gemaakt over een bug in de firmware in hun boxen. Blijkbaar hebben ze daarvan lucht gekregen, en een firmware update gedaan, en het spelen was over.

Leuk te lezen, wat allemaal mogelijk is, maar dat zal een doorn zijn in hun ogen, omdat men dan geen baas meer is over de opnames e.d. Misschien doen ze wel een update naar hun modules, of wijzigen ze hun codering en is de speeltijd over.

Of erger, dat ze vanwege niet veilig genoeg volgens hen voor de content providers, dat ze het product niet meer onderstuenen, en dat iedereen een dure module kan leggen bij de rest van ongebruikte stukken.

We wachten af.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niets zeggen over de specifieke combinatie cccam-TVV en Telenet, wel kan ik melden dat je een aantal Scandinavische zenders via Scam open kan krijgen, en dat gaat hier probleemloos in combinatie met Telenet.

 

Voor wat het waard is: volgens Sundtek is er geen communicatie mogelijk tussen een CI-module (hoeft dus niet eens '+' te zijn) en een USB-tuner. Volgens die redenering zou ook een externe tuner van VU+ zelf geen zoden aan de dijk zetten.

 

Wat mij opviel bij het zoeken naar informatie dat er zo goed als niets geschreven staat over Telenet op Linux. Her en der wat opmerkingen over het feit dat de VRT-zenders sowieso ongecodeerd zijn, maar verder krijg je niet echt de indruk dat er in Vlaanderen een collectieve zucht van verlichting geslaakt werd toen de mogelijkheid zich aandiende de beperkte ontvangers van de aanbieder terzijde te schuiven voor iets beters.

 

Persoonlijk heb ik weinig vertrouwen in de standvastigheid van Telenet-'beleid', maar of een enkel draadje bij S4A veel invloed heeft op die wispelturigheid - je zou toch hopen van niet. In die zin moet je misschien maar hopen dat cardsharing goed en grondig onmogelijk blijft, want als daar opeens een grote groep liefhebbers op afkomt dan wordt het wat anders natuurlijk...

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bepaalde termen ingeeft in google met telenet, dan vindt je toch heel wat informatie over het hoe en wat. Maar vanwege dat die zoekterm hier niet mag en telenet niet de pap in de mond wil geven, zal ik die zoektermen niet melden.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

In de rubriek 'dat is dan weer jammer': de ontvanger leest de diverse regionale nieuwszenders in, maar ik krijg enkel beeld op de zender voor mijn regio - de andere geven de bekende 'SID not found it PAT'-foutmelding. Ik ken die twee heren niet persoonlijk, maar mij is allang duidelijk dat er geen bewegende plaatjes verwacht moeten worden wanneer zij op het toneel verschijnen.

Dit is heel erg logisch.

Helemaal in het begin van digitale TV op de kabel zaten alle regionale zenders erop, en dan was het eenvoudig, je kon foefelen door je regiocode te veranderen, en dan kon je toch naar een regionale zender van buiten je eigen regio kijken, ook op de originele boxen.

Tegenwoordig zitten nog altijd alle regionale zenders in de lijst, maar enkel die in je regio zitten er ook echt op.

Vergelijk het met de inhoudsopgave van een boek : er staat : "WTV...........................p. 52", maar je boek gaat maar tot pagina 48.

Dat zorgt ervoor dat ze met dezelfde zenderlijst nog altijd heel veel regio's kunnen bedienen, maar tegelijk bandbreedte sparen, doordat ze bijv. WTV niet moeten zetten op een regio in Limburg.

 

Je kunt makkelijk controleren of een zender er écht opzit, ga naar een zender waar je geen abonnement op hebt (bijv. Sporting Telenet), en gebruik de bitrate viewer plugin, om de bitrate te zien.

Je krijgt ergens een bitrate te zien die wat schommelt.

Als je dan naar een regionale zender zapt die buiten je regio valt, krijg je niet alleen zwart beeld, maar de bitrate viewer zal ook op 0 blijven staan voor video en audio, of zal zich automatisch sluiten.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Even een oud topic tot leven wekken... Zijn er inmiddels nog andere ontvangers opgedoken die CI+ ondersteunen? Zou leuk zijn om Telenet te bekijken op een niet-TN box met degelijke interface, in combinatie met satelliet-ontvangst op dezelfde box.

 

En werkt de CI+ ondersteuning op de VU+ modellen, waarvan sprake in 2015, nog altijd?

 

Groeten, Bart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De + werkt op de recentste vu's, maar ik weet niet van de solo 4K. Er zijn ook nog andere linuxjes waar het op werkt.

Van vu schijnen ze met gestolen certificaten te werken, en het is de vraag, wanneer en of er tegenreactie komt van de makers van ci+.

Er zou een mogelijkheid zijn, dat ze in ci+ een blacklist kunnen steken van gestolen certificaten, waardoor deze in boxen met gestolen certificaten dan niet meer werkt. Maar om dat te doen, denk ik dat dan alle ci+ module's een soort update moeten krijgen, anders hoe kunnen ze weten, of het al of niet gestolen certificaten zijn.

 

edit, of het zou moeten zijn, dat ze dit in real time kunnen doen, door de andere data heen, die hier emm's en ecm's heten.

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een oud topic tot leven wekken... Zijn er inmiddels nog andere ontvangers opgedoken die CI+ ondersteunen? Zou leuk zijn om Telenet te bekijken op een niet-TN box met degelijke interface, in combinatie met satelliet-ontvangst op dezelfde box.

 

En werkt de CI+ ondersteuning op de VU+ modellen, waarvan sprake in 2015, nog altijd?

 

Groeten, Bart.

je wekt iets tot leven wat niets met de VU+ Ultimo van doen heeft.

 

maar goed de modellen die met een CI+ werken daar ze onder VTI draaien werken nog steeds met CI+

het betreft de VU+ DUO2

het betreft de VU+ SOLO SE V2

het Betreft de VU+ SOLO 4K

 

en geen ander...

 

Indien het niet meer zou werken zal er Onmiddelijk raport over gegeven worden.

 

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

?.. Er zou een mogelijkheid zijn, dat ze in ci+ een blacklist kunnen steken van gestolen certificaten, waardoor deze in boxen met gestolen certificaten dan niet meer werkt....

Zoals wel vaker, een verhaal zonder bronvermelding.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...