Ga naar inhoud


van oud naar nieuw met CD


KasperJan

Aanbevolen berichten

Beste Allen, 

 

Afgelopen winter is mijn trouwe philips SD ontvanger overleden en is er een SAB titan III voor in de plaats gekomen. (Ik heb het ding nog niet gezien , dit gebeurde in mijn afwezigheid),. De installatie staat in Altea Spanje.

Nu heb ik vorige week mijn CD abbo omgezet naar dat "basis HD" pakket van 10 euro per maand. Inclusief nieuwe oranje kaart voor in de ontvanger. 

Nu is mijn vraag, als ik straks in Altea aan kom en de kaart er in steek en activeer, zou ik weer gewoon mijn oude zenders(astra 19.2) moeten kunnen ontvangen, maar als ik de bestaande schotel , welke nu op 19.2 gericht staat, eens op 23.? richt, zou ik dan de zenders van Asta 3 moeten kunnen ontvangen? (ik begrijp dat de schotel er natuurlijk eigenlijk te klein voor is).

 

Moet ik ook nog iets veranderen in de ontvanger als ik de schotel op Astra 3 richt? 

 

Het is allemaal maar tijdelijk natuurlijk, tot ik tijd heb om een grotere schotel te plaatsen en een nieuwe kop.

 

Gr. Kasper

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou vooraf in Nederland al je nieuwe kaartje activeren. Dan weet je zeker dat de kaart werkt. Misschien ken je iemand met een schotel + ontvanger voor CanalDigitaal?

 

Als je schotel inderdaad te klein is voor de Astra3, zou ik de schotel voorlopig lekker op de Astra 1 houden...

Heb je in elk geval TV-ontvangst.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult in Altea de Astra 23,5 net met een 60cm-schotel kunnen ontvangen maar of je alle zenders goed zult ontvangen betwijfel ik.
Je moet de schotel 5,7 graden naar het oosten draaien en de elevatie 2 graden laten zakken om hem op de Astra 23,5 te richten.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...