Ga naar inhoud


Airco SCOP in Jip en Janneke-taal, wie kan dat?


Con

Aanbevolen berichten

@psychosammie

Als het warmer dan 20-22 graden wordt, krijg ik het erg benauwd. Het is net of ik veel te weinig lucht kan krijgen. Hoe meer ik er aan ga denken hoe erger het wordt, want je blaast het probleem in je hoofd op. Erg veel hoofdpijn komt er bij kijken, en uitgeput moe ga ik er van worden.

Bij die temperatuur is het binnen dan nóg warmer... en dat geeft dus veel problemen.

Ik heb het uiteraard niet graag koud, maar de lucht die ik inadem moet lekker koel zijn.

Ik slaap 's winters altijd met open raam, zelfs bij -30 mag het raam niet helemaal dicht, al staat het dan op een kiertje... maar ik lig dan wel onder een vracht dekbedden... maar mijn hoofd ligt in een koele ruimte... vaak is het tussen de 4 en 8 graden in de slaapkamer, en dan is het het beste voor mij.

Ook in huis hou ik het erg koel. In Nederland maximaal ca 17 - 18 graden... vaker iets koeler. Ik zit dus graag met een dikke trui aan in een koele kamer.

Centrale verwarming kan ik erg slecht hebben... het beste is het met een kachel die met hout of met bruinkool gestookt wordt... dat is aangename warmte voor in de kamer, en daar kan ik merkwaardig genoeg veel beter tegen.

 

Ik heb er altijd al erg veel last van gehad, maar na een ernstige ziekte een aantal jaar geleden is het alleen maar erger geworden.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


voor een deel heeft vochtigheid er mee te maken...  hoe vochtiger hoe sneller het gevoel van benauwdheid komt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Warmte verminderd over het algemeen spierklachten zoals reuma.

Een hoog vochtgehalte geeft vaak veel problemen bij mensen met

COPD en andere longaandoeningen.

 

Zomers kan er heel veel vocht in de lucht zitten. 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@psychosammie

Als het warmer dan 20-22 graden wordt, krijg ik het erg benauwd. Het is net of ik veel te weinig lucht kan krijgen. Hoe meer ik er aan ga denken hoe erger het wordt, want je blaast het probleem in je hoofd op. Erg veel hoofdpijn komt er bij kijken, en uitgeput moe ga ik er van worden.

Bij die temperatuur is het binnen dan nóg warmer... en dat geeft dus veel problemen.

Ik heb het uiteraard niet graag koud, maar de lucht die ik inadem moet lekker koel zijn.

Ik slaap 's winters altijd met open raam, zelfs bij -30 mag het raam niet helemaal dicht, al staat het dan op een kiertje... maar ik lig dan wel onder een vracht dekbedden... maar mijn hoofd ligt in een koele ruimte... vaak is het tussen de 4 en 8 graden in de slaapkamer, en dan is het het beste voor mij.

Ook in huis hou ik het erg koel. In Nederland maximaal ca 17 - 18 graden... vaker iets koeler. Ik zit dus graag met een dikke trui aan in een koele kamer.

Centrale verwarming kan ik erg slecht hebben... het beste is het met een kachel die met hout of met bruinkool gestookt wordt... dat is aangename warmte voor in de kamer, en daar kan ik merkwaardig genoeg veel beter tegen.

 

Ik heb er altijd al erg veel last van gehad, maar na een ernstige ziekte een aantal jaar geleden is het alleen maar erger geworden.

 

Het is mogelijk een zuurstof probleem. Koude lucht is dichter (dikker) dan warme lucht.

 

En vochtige lucht bevat waarschijnlijk ook minder zuurstof. Met koud weer heeft de wind meer energie in zich dan bij warm weer. Dat is als zeiler ook goed te merken.

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft allemaal weer een bizar staartje. Ik had een leverancier (lees shop)

geselecteerd en als laatste actie ging ik nog even de betrouwbaarheid na door

te zoeken of ze ergens waren aangesloten, nee dus. Voorts naar ervaringen

gezocht op het grote www, noppes, één reactie die ook nog negatief was.

 

Andere shops waren al snel 4 a 500 euro duurder en moest opnieuw een

onderzoek starten en dat is gelukt (denk en hoop ik).

 

Wel inmiddels een nieuw (het allernieuwste) type ontdekt van Daikin, de

Sarara Ururu.

Een goedstaand bekend merk met een nóg hogere SCOP en wel 5, 7.

 

Maar wel erg prijzig... en voor de kenners, er is R32 toegepast.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Daikin is inderdaad in 2013 voor het eerst voorgesteld...

Volgens mij is Daikin ook goed. Ik was eerst op zoek naar andere apparaten, maar als ik NU zou moeten kiezen denk ik ook een Daikin de nemen....  De keuze van koelvloeistof (köldmedium in het zweeds) maakt mij niet echt uit... Maar die R32 schijnt inderdaad energie effectiever te zijn dan de andere middelen... (De milieu aspecten zijn voor mij dan weer minder belangrijk, maar je spaart er in ieder geval geld mee, als je de verhalen mag geloven)

 

Tja, die shops he....  er zit ontzettend veel verschil in de prijzen. vaak is het goedkoper om iemand meer dan 100 km te laten rijden, en dus meer voorrijkosten te gaan betalen, maar dan wordt het nog behoorlijk voordeliger, dan dat je een dealer van om de hoek de boel laat plaatsen.  goed zoeken....

 

wat je met recenties hebt, is dat je voornamelijk mensen ziet die klagen... omdat je dan je ei kwijt wil, en de dealer de grond in wil boren omdat je niet gekregen hebt wat je wil.... gaat alles goed, schrijf je meestal niets. De  resulaten zijn dus vaak wel een beetje scheef.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft allemaal weer een bizar staartje. Ik had een leverancier (lees shop)

geselecteerd en als laatste actie ging ik nog even de betrouwbaarheid na door

te zoeken of ze ergens waren aangesloten, nee dus. Voorts naar ervaringen

gezocht op het grote www, noppes, één reactie die ook nog negatief was.

In geval van twijfel moet je gewoon eens bij de kvk in het handelsregister zoeken... Dan kom je er snel genoeg achter of het een legitiem bedrijf met een echte vestiging is of niet. (Google maps / streetview gebruiken om even naar het opgegeven adres bij de KvK te bezoeken...)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huiswerk streetview had ik gedaan, een rijtjeswoning

met gordijn voor de voordeur... dan begin ik al een

beetje serveus en nenuwachtig te worden.

 

Een legitiem bedrijf wil nog niets over betrouwbaarheid

zeggen. KvK is imo niet veelzeggend als ze zijn

ingeschreven.

 

@Sverige

En als je veel positieve reacties ziet kan dat gefaked zijn.

Je moet ook een beetje tussen de regels doorlezen.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die reacties zijn inderdaad niet altijd betrouwbaar... Maar je moet inderdaad een beetje onderzoeken wat voor vlees je in de kuip hebt, en dan nog kan je goed fout zitten.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inside information is inderdaad erg handig,

als je dat niet hebt dan loop ik geen risico.

 

Dus ben ik maar naar een regulier bedrijf

gegaan hier in de omgeving aangesloten bij

de NVKL en daar wordt je niet zomaar lid.

 

Oke, wel een flinke prijs (2650 euries) voor

een ruimte maar wel het neusje van de zalm.

 

Dat "gekke ding" kan zelfs BEvochtigen en

ook ventileren. Weliswaar mondjesmaat maar

toch... en een rendement van 9 om 5,71,

respectievlijk koelen/verwarmen, daar kan

geen ketel tegenop.

 

Over 3 weken komen ze hem plaatsen, nog wel

ff een groepje via de kruipruimte aanleggen.

 

Maar goed, de palen zijn geslagen en een

beter geldrendement kan ik bij geen bank

vinden. Denk hem er met 5 a 6 jaar uit te

hebben.

 

Nu nog even over de regeling denken, dat is

in mijn geval een hele lastige.

 

Ik ben in ieder geval blij.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een aparte groep nodig? Ik heb er 2 op een bestaande groep aangesloten.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een aparte groep nodig? Ik heb er 2 op een bestaande groep aangesloten.

Goed beschouwd niet maar ik neem het zekere. Heb er nog nooit (19 jaar)

een stotz eruit gehad en dat wil ik eigenlijk wel zo houden.

Ik kan dan iig later er nog een airco erbij opzetten want de

aanloopstromen van een inverter zijn minimaal vergeleken met

de oude aan/uit units.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn beide warmtepompen gewoon in het stopcontact zitten... en dat gaat al meer dan 20 jaar goed. De oude trekt inderdaad erg veel stroom bij het opstarten, dan gaat het licht even flink minder branden... maar goed, deze gebruikt nog steeds 3 500 W constant als hij aanstaat... die nieuwere die ik boven heb is inderdaad een heel stuk zuiniger :)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...