Ga naar inhoud


CanalDigitaal in Duitsland.Wat te doen?


DaRitz

Aanbevolen berichten

Ik denk dat ik het met digitenne niet ga redden, zit namelijk meer dan 200km van de Nederlandse grens verwijderd. In de buurt van Siegen.

 

Dichtbijzijnste zender vanaf Siegen is Heerlen op 143 km. Dat zal zelfs met flinke richtantenne hoog opgesteld nog een huzarenstukje worden denk ik.

En vermoedelijk overschaduwt door Duitse zenders op dezelfde kanalen...

 

 

Inmiddels ben ik van plan om zelf een wok te kopen met een doorsnede van 60 cm of moet de schotel persee groter zijn?

 

Voor een beetje regenreserve zou ik zeker aan een Triax 78 of groter denken. Vooral voor de moeilijke transponders (bijv. die met Nat Geo Wild).

 

 

Nu heb ik gezien dat ik nog een CI-module heb van HD+. Valt deze CI module te combineren met een Canal Digitaal smartcard?

 

Volgens mij niet?

 

 

Is de juiste positie van de schotel zo nauwkeurig dat men daar een apparaat voor nodig hebt?

Voor mij is het voordeel dat de schotel zich niet op het dak bevindt maar aan het balkon, dus is de schotel makkelijk te verstellen.

 

Het kán ev. wel zonder meetapparatuur, maar een simpele satfinder is geen overbodige luxe en kost niet veel.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...