Ga naar inhoud


CanalDigitaal in Duitsland.Wat te doen?


DaRitz

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

 

Graag zou ik jullie om hulp willen vragen. Inmiddels ben ik een tijdje woonachtig in Duitsland en heb tot op heden alleen de beschikking over de standaard Duitse zenders gehad. Aangezien ik nu... hoe vreemd het ook klinkt... de Nederlandse zenders mis, wil ik graag via de sataliet Canal Digitaal ontvangen.

Daar ik nogal een newbie op dit gebied ben en mijzelf niet onnodig in de onkosten jagen wil, lijkt het me verstandig om op dit forum eerst na te vragen.

 

Nou goed, in deze situatie bevind ik me:

1. Ben in het bezit van Technisat S2+

2. Ik ben woonachtig in een apartementencomplex met een centrale schotel en ik ontvang simpelweg hiervan het benodige signaal.

3. Ik heb nog geen ci module en smartkaart.

 

Nu lees ik diverse dingetjes als duo lnb en zo, maar hoe weet ik nu of het ontvangen signaal voldoet aan de eisen voor de ontvangst van CD?

 

Op Marktplaats worden genoeg smartkaarten en ci modulen aangeboden. Hoe gaat dst met overschrijven? Dient diegene die de kaart verstuurt, altijd sinds afgemeld te hebben bij CD?

 

Ik hoop op jullie reactie. Het zou me ontzettend helpen!!!

 

Mvg

Noël

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste DaRitz,

 

Vraag eerst eens aan je buren of ze weten op welke satelliet de schotel gericht staat.

Omdat je schrijft dat je de Duitse zenders ontvangt is dit hoogstwaarschijnlijk de ASTRA 1 op 19, 2 graden Oost.

Je zou dan wel de Nederlandstalige zender BVN op 11186 GHz moeten ontvangen.

 

De nederlandse zenders zitten in de nabije toekomst alleen op de ASTRA 3  op 23,5 graden Oost.

Om beide satellieten te ontvangen moet er op de schotel een duo LNB worden gemonteerd.

Omdat je een centrale schotel gebruikt zal dat niet gaan.

 

Je ontkomt er dan niet aan om zelf een schotel op te hangen,

 

Hoe het met overschrijven van CI module en smartcard gaat weet ik niet, wel dat registratie alleen op een Nederlands adres kan.

aangepast door Dabluisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste DaRitz

Welkom op dit forum

Ik denk dat de kans klein is dat je in dat apartementencomplex de Astra 23,5 kunt ontvangen en dat is toch dé satelliet waarop de Nederlandse HD-zenders zitten. CanalDigitaal heeft nog enkele SD-zenders op de Astra 19,2 zitten maar dat is in april volgend jaar ook afgelopen.
Ik denk dat het verstandig is eerst eens te informeren welke satellieten je daar in dat apartementencomplex kunt ontvangen.
Om hoeveel huizen gaat het in dat apartementencomplex?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heb ik bij de huisbaas nagevraagd. De schotel schijnt uitgerust te zijn met quad lnb. Als ik vervolgens de signaaleigenschappen op de reciever controleer, dan zijn deze voor de astra 19,2 oost erg goed. Daarentegen is de kwaliteit voor Astra 3 23,5 oost nagenoeg 0.

 

Betekent dit dat ik alleen nog met een nieuwe schotel het voorelkaar ga krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het betekent vrijwel zeker, dat de schotel alleen de signalen van Astra 1 op 19 graden oost ontvangt.

 

Nagenoeg alle Canaldigitaal zenders zitten op Astra 3 op 23,5 graden oost.

Er zal dus een schotel bijgeplaatst moeten worden.

Soms bestaat de mogelijkheid op de bestaande schotel een kop bij te plaatsen, alleen zal die dan niet doorgegeven kunnen worden binnen het bestaande verdeelnet op alle aansluitingen in het gebouw.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het pech hebben. Het projectje zet ik voort en kijk of de mogelijkheid bestaat een extra schotel te plaatsen.

 

Hartstikke bedankt voor de snelle reactie.

Zo hoort een goed forum te zijn!!!

Dat mag dan wel een 100 of 110cm schotel zijn, afhankelijk van hoever je Duitsland in zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ben je niet in de war met Astra 2 op 28 graden oost?

 

Astra 3 op 23 graden Oost  is met een kleinere schtoel prima te ontvangen, tot in Polen aan toe.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nagenoeg geen GSO (gemeenschappelijke Satelliet Ontvangst installatie) in Duitsland kent meer dan 19,2 Oost en 13 Oost.

Het bijplaatsen van een extra LNB zou afhankelijk van schoteldiameter en mount type van de LNB kunnen.

 

Dat willen die Huisbazen c.q. Hausverwaltung meestal niet daar ze wenig kennis hebben en alles wat een ander moet installeren kost geld en bergt risico's.

Je zou kunnen aanbieden dergelijke kosten helemaal voor lief te nemen.

't blijven boekhouders .

:grin:

 

Een tweede schotel plaatsen moet altijd via de Hausverwaltung en de eigenaar van het onroerend goed aangevraagd worden OFSCHOON desbetreffende uitspraken van het Gerechtshof de gebruiker van een appartement met balkon in het gelijk stellen om ook daar een eigen schotel te mogen plaatsen.

 

Je mag van me aannemen dat ik als toekomstige huurder in Dresden natuurlijk ook mijn eigen wok wil en dus de rechten en plichten inzake vrije satelliet ontvangst van een huurder ter dege ken.

 

Het beste is, je betaald alles zelf en zorgt voor een extra Verzekering naast je aansprakelijkheidsverzekering.

 

uitgangspunt is natuurlijk altijd dat je ook goed zicht hebt op 23,5 Oost

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste DaRitz,

 

Het is heel goed voor te stellen hoor, dat je de Nederlandstalige zenders mist.

Ik kan niet opmaken waar precies je in Duitsland zit.

 

Misschien dat een welgemikte Digitenne / DVB-T antenne richting Nederland je ook nog redt?

En anders is er nog de IP streaming mogelijkheid.

 

Natuurlijk is satelliet (CanalDigitaal) het mooist he? (in fullHD et al).

 

Met vriendelijke groet

 

Fred

Link naar reactie
Delen op andere sites

fred33

volgens mij niet en daarom vroeg ik het in deze gelijk soortig probleemstelling HIER ook nadrukkelijk

(mijn besef van wat mag en niet)

 

Er is al meer dan een jaar over gesproken op sat4all betreffende streams uitzenden herverdelen en ontvangen.

Om het zeker te weten moet men dit aan een competent en bevoegd advocaat vragen.

 

Betreffende Ontvangst van CanalDIGITAAL in duitsland is voor de provider eigenlijk alleen belangrijk het adres in Nederland en de Bankverbinding in Nederland van hun abonnee's.

Voor DaRitz is de satelliet positie belangrijk.

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik het met digitenne niet ga redden, zit namelijk meer dan 200km van de Nederlandse grens verwijderd. In de buurt van Siegen.

 

Inmiddels ben ik van plan om zelf een wok te kopen met een doorsnede van 60 cm of moet de schotel persee groter zijn?

 

Nu heb ik gezien dat ik nog een CI-module heb van HD+. Valt deze CI module te combineren met een Canal Digitaal smartcard?

 

Is de juiste positie van de schotel zo nauwkeurig dat men daar een apparaat voor nodig hebt?

Voor mij is het voordeel dat de schotel zich niet op het dak bevindt maar aan het balkon, dus is de schotel makkelijk te verstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen

die HD+ ci-cam kun je niet gebruiken voor een CANALDIGITAAL smartcard

 

je kunt hem evenwel in een CI receiver met twee CI slots gebruiken NAAST de canaldigitaal CI met witte wereldbol

als je dat met combineren bedoelde ja

 

afstellen van een schotel is minutieus werk, maar kan met enkel de satelliet receiver zelf

met een satmeter is het makkelijker en soms sneller gebeurd (die kun je ook lenen)

met je smartphone kan het ook

 

vanaf 60 cm zal best lukken

met 70a80 wordt het ook bij heftige regen stabieler

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit schrijft Canaldigitaal:

 

 
  CanalDigitaal registeren vanuit het buitenland

Sinds deze maand is mogelijk om met een buitenlands adres een CanalDigitaal abonnement af te sluiten. Klanten die permanent in het buitenland wonen of een vakantiehuis in het buitenland hebben kunt u nu ook op een buitenlands adres registeren. De functie is inmiddels toegevoegd aan de dealerportal. 

Daarnaast is het voor uw klanten nu ook mogelijk om hun adres te wijzigen naar een buitenlands adres via Mijn CanalDigitaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...