Ga naar inhoud


CanalDigitaal in Duitsland.Wat te doen?


DaRitz

Aanbevolen berichten

Hallo forumleden,

 

inmiddels heb ik verschillende dingetjes in huis gehaald en dacht vandaag goed van start te kunnen gaan. Wat mij direct opviel dat ik op een enkele mogelijkheid een satellietverbinding kreeg. Voor het gemak heb ik op het balkon de schotel vast gehouden en heel voorzichtig gedraaid en bewogen, terwijl mijn vriendin in het huis keek of maar enige verandering optrad. Een uitricht-App heeft me daarbij geholpen. Er bleek niet te veranderen. Direkt aansluiten op de bestaande satelliet (Centrale SAT van gebouw) is geen probleem, dan heb ik ontvangst.

 

Nu veronderstel ik dat ik ergens een denkfout heb gemaakt. Ik heb simpelweg een COAX kabel tussen satelliet en reciever aangesloten en meer ook niet, daarbij heb ik ook nog niet echt de juiste koppelingen gebruikt maar alleen de kern.

 

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

 

Groetjes Noël

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

leuk plaatje dat wel :-).

 

In eerste instantie heb ik met behulp van de APP zeer nauwkeurig proberen te richten. Toen dat niet lukt, heb ik simpelweg de schotel in de hand genomen en gekeken of er überhaupt een signaalsterkteverschil zou optreden, maar zonder resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad leuk plaatje van Sprietje, maar zo kan het echt niet hoor, ook niet met hulp van een App en van je vriendin. Je kunt onmogelijk de schotel stil genoeg houden en juist richten en bovendien nog de juiste hoek aanhouden. Toch even de schotel ergens aan vastmaken, bvb schotelstatief op balkon en dan wachten tot de zon in dezelfde richting staat van de Astra3, met een plakkerstape van LNB naar bovenkant schotel kan je dan zien of de schaduw mooi op de schotel arm valt. Is dat zo dan zit je al voor 3/4 juist en dan volgt het fijn uitrichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een app is geen uitricht hulp.

Een ontvanger moet eerst signaal ontvangen en daarop een lock krijgen voordat die app iets gaat aanwijzen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, om spanning op de lnb te krijgen zijn er twee geleiders nodig.

De kern is één de gevlochten mantel is twee.

 

Met de schotel in de hand uitrichten om even te zoeken is overigens prima mogelijk mits je op de astra 19.2 richt.

 

@ DaRitz

 

Kijk uit dat je geen kortsluiting veroorzaakt door zonder Fconnectors te werken.

Je zal niet de eerste zijn die zijn decoder opblaast door een kortsluiting ...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik het met digitenne niet ga redden, zit namelijk meer dan 200km van de Nederlandse grens verwijderd. In de buurt van Siegen.

 

Inmiddels ben ik van plan om zelf een wok te kopen met een doorsnede van 60 cm of moet de schotel persee groter zijn?

 

Nu heb ik gezien dat ik nog een CI-module heb van HD+. Valt deze CI module te combineren met een Canal Digitaal smartcard?

 

Is de juiste positie van de schotel zo nauwkeurig dat men daar een apparaat voor nodig hebt?

Voor mij is het voordeel dat de schotel zich niet op het dak bevindt maar aan het balkon, dus is de schotel makkelijk te verstellen.

Moet niet groter zijn, maar als je wat regenreserve wil inbouwen, en er is geen belet, zou ik gaan voor een mmatje grote, iets in de buurt van 78 a 80 cm.

 

Hevige regen doet de 60 cm vlug de das om, om nog maar niet te spreken van sneeuw.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste forumleden,

 

Graag zou ik jullie om hulp willen vragen. Inmiddels ben ik een tijdje woonachtig in Duitsland en heb tot op heden alleen de beschikking over de standaard Duitse zenders gehad. Aangezien ik nu... hoe vreemd het ook klinkt... de Nederlandse zenders mis, wil ik graag via de sataliet Canal Digitaal ontvangen.

Daar ik nogal een newbie op dit gebied ben en mijzelf niet onnodig in de onkosten jagen wil, lijkt het me verstandig om op dit forum eerst na te vragen.

 

Nou goed, in deze situatie bevind ik me:

1. Ben in het bezit van Technisat S2+

2. Ik ben woonachtig in een apartementencomplex met een centrale schotel en ik ontvang simpelweg hiervan het benodige signaal.

3. Ik heb nog geen ci module en smartkaart.

 

Nu lees ik diverse dingetjes als duo lnb en zo, maar hoe weet ik nu of het ontvangen signaal voldoet aan de eisen voor de ontvangst van CD?

 

Op Marktplaats worden genoeg smartkaarten en ci modulen aangeboden. Hoe gaat dst met overschrijven? Dient diegene die de kaart verstuurt, altijd sinds afgemeld te hebben bij CD?

 

Ik hoop op jullie reactie. Het zou me ontzettend helpen!!!

 

Mvg

Noël

Probeer allereerst even uit te vissen hoe je woning staat tov 23,5° Oost.

Dat kan je makkelijk doen via google earth of maps.

Misschien is je balkon wel de perfecte plaats om een schotel te zetten.

Enkel zorgen dat je niet tegen de schotel stoot of er tegen aanloopt, laat staan er gaat voor staan of zitten.

Maar als die bvb OP je balkon kan, dan hoef je niemand te benaderen, vragen, of wat dan ook.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, om spanning op de lnb te krijgen zijn er twee geleiders nodig.

De kern is één de gevlochten mantel is twee.

 

Met de schotel in de hand uitrichten om even te zoeken is overigens prima mogelijk mits je op de astra 19.2 richt.

 

@ DaRitz

 

Kijk uit dat je geen kortsluiting veroorzaakt door zonder Fconnectors te werken.

Je zal niet de eerste zijn die zijn decoder opblaast door een kortsluiting ...

Inderdaad, en steeds de f-connector aansluiten (zowel op de dish als op de ontvanger) terwijl die laatste uitstaat.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wederom bedankt voor de ondersteuning.

 

Morgen ga ik de nodige koppelingen halen en dan ga ik het nog eens proberen. Ooit gaat het wel lukken met deze newbie :-p

Probeer indien mogelijk degelijke connectoren te kopen.

Zelfs, ook indien mogelijk door de verkoper ze op de coax vast te klemmen met special tools daarvoor.

Ofwel, en die zijn (meestal) wel ok, een voorgemonteerde kabel met F-connectoren.

 

PS, koop bij een vakhandelaar, niet in een DHZ of grootverkoper van elektrotoestellen.

Die coax, en dito toehoren zijn meestal K*T.

 

https://www.google.be/search?q=f-connector+krimptang&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=7dLFVdT7G4b-UKb0pugJ

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...