Ga naar inhoud


Installatie startersset probleem


martinb

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Ik heb vandaag het Starterspakket van Canaldigitaal gekregen (ik ben woonachtig in duitsland)

Snelle levering en dus direkt aan de slag gegaan met de installatie.
Alles loopt, NPO1, NPO2,NPO3 en eigenlijk alle nederlandse zenders lopen.
Alleen vertoont kanaal 14 bijvoorbeeld "geen of slecht signaal"

Tevens zijn de duitse FTA kanalen niet zichtbaar en deze geven oof "geen of slecht signaal" aan.

Wat kan hier fout zijn?

Wat me opgevallen is is dat in de bijgeleverde gebruiks-/installatie aanwijzing twee verschillende manieren worden genoemd hoe de LNB wordt aangesloten.

In het installatieblad wordt beschreven dat je LNB moet worden aangesloten door de klem op de "23.5" buis van de DuoLNB te plaatsen.
Echter, in het doosje van de meegeleverde DuoLNB Staat:
Plaats het ronde opvulstuk op de 19.2 positie en schuif nu de LNB-klem over het opvulstuk. Dit zou dus betekenen dat volgende deze gebruiksaanwijzinh de DuoLNB juist aan de andere buis wordt bevestigd?

Wat is de juiste manier en kan iemand mij vertellen waar dit mis gaat?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Hallo, welkom op dit forum.

 

Welke buis van de LNB in de klem gezet wordt, hangt af van waar je schotel naar toe gericht is.

Is de schotel reflector zelf op Astra 3, 23 graden gericht, komt de buis voor de 23 graden Astra 3 positie in de klem.

Dit is de aanbevolen richting, omdat je daardoor meer signaal ontvangt van de Astra3,met de Nederlandse zenders.

 

Is de schoterl reflector op Astra 1 uitgericht komt de Astra 1 buis van de LNB in de klem.

De posities die je niet ontvangt, zoals programma plaats 14 en de Duitse zenders zijn allemaal Astra 1 zenders.

Je hebt op dit moment dus geen ontvangst op de Astra 1 satelliet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat komt omdat alle Nederlandse HD zenders op Astra 3, 23 graden oost uitgezonden worden, en het info kanaal op Astra 1, 19 graden oost..

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canal digitaal maakt gebruik van 2 satellieten (19,2 en 23,5) en daarom dat je ook 2 halsen hebt op de lnb.

Volgens mij ontvang je de 19,2 astra satelliet niet. Met de hulp van sprietje en als je een beetje handig bent, zal je snel kunnen genieten van alle zenders.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...