Ga naar inhoud


V&D failliet


Amager95

Aanbevolen berichten

Als ik het goed heb en er valt niets te verdienen omdat de boel failliet is, dan heeft de curator toch ook niets verdiend?

 

Er zijn altijd bezittingen die verkocht kunnen worden.

Vandaag in het nieuws een klant die de V&D verliet met een artikel dat met 70% korting verkocht was.

Zo verdiend de curator zijn geld, de curator is de eerste in de rij van schuldeisers en geeft geen cent korting op zijn gage.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Dat ligt niet aan het personeel maar aan de beleidsvoering.

Het personeel is de dupe. 
 

Precies de spijker op zijn kop.

 

 

En meewerken is niet meer van deze tijd inleveren wel, maar daar komt men ooit wel achter als het veels te laat is. Onderstussen stroomt het geld met tonnen  per uur of zelfs sneller naar een aantal al schatrijke personen op deze aardkloot.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom in 3 vestigingen zo nu en dan, een aantal anderen heel soms, vroeger had het een uitstraling en wist je voor wat je kwam, de laatste jaren is het een bij elkaar geraapt zooitje, de spullen bedoel ik dan. Wat ik vooral vanaf begin dit jaar gezien heb is dat ouder personeel vrij jong personeel zat in te werken, maar zodra dat gedaan was waren ze ongeïnteresseerd.

 

Het oude personeel op de werkvloer had van wat ik begrepen heb een riant salaris, de jonge medewerkers zijn net als in de supermarkt goedkoop.

 

Ik zit (zat?) als wel meer mensen in het klantenpanel, dan mocht je je mening geven, maar ik had nou niet echt het gevoel dat er geluisterd werd, terugkoppeling wat in het algemeen daar uit gekomen is zou al een hoop doen. Verdienen doe je er vrijwel niets mee, 50 airmiles per kwartaal door een flinke vragenlijst in te vullen, ik denk dat iedereen wel weet wat de waarde daarvan is.

 

De online klantenservice was rond uit slecht, als ze beantwoorden was het onzinnig standaard, zelfs producten die er niet meer binnen zouden komen tijdens het prijzencircus kwamen na het prijzencircus weer tevoorschijn. Als je verkopen wilt en je hebt het niet in huis, zorg dan dat de klant een bon krijgt zodat deze later alsnog van de aanbieding gebruik kan maken, dat doen veel supermarkten ook en zo houden ze de klanten te vriend. De klant voelt zich serieus genomen en komt weer terug en neemt vaak naast de aanbieding nog de nodige andere boodschappen mee. Het is heel eenvoudige marketing, maar het werkt wel.

 

Wat ik vooral in het algemeen jammer vindt is dat de winkels die ook online spullen verkopen, maar wat je niet online wilt bestellen, naar een winkel in de buurt kan halen om te passen en daarna af te rekenen. Ik wilde 2 polo's van 2 leuke vrolijke kleuren hebben, maar die waren bij C&A in de winkel op, ik had wel een kaartje gekregen waarmee ik via het internet contact met C&A kon maken. Ik heb vervolgens verteld dat ik het jammer vond dat ik die polo's niet meer kon vinden en werd binnen een paar dagen opgebeld. Het distributiecentrum had ze niet meer, maar C&A ging even door heel Nederland bij andere vestigingen kijken of die ze toevallig nog hadden liggen. Na nog geen 2 weken werd ik gebeld of ik ze wilde komen passen in de plaatselijke vestiging, als het mij goed zou staan en passen kon ik zelf nog de keuze maken om het op dat moment te kopen voor de aanbiedingsprijs. Dat heet bij mij service, die service kent V&D helemaal niet, daar zijn ze dan ook flink de fout mee in gegaan.

 

Winkels moeten luisteren naar de klanten wat ze willen, niet brengen waar de klant niet op zit te wachten.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch blijf ik zeggen dat het allemaal door de crisis komt, ze blijven allemaal vallen bij bosje dus ze doen het allemaal verkeerd, het blijft allemaal maar omlaag gaan en dan de berichtgeving die zegt dat het beter gaat. Was er geen crisis waren deze bedrijven ook niet falliet en stonden er geen duizenden mensen op straat.

 

Het is maar wat jezelf wilt geloven of wat ze je willen doen geloven, rijk wordt rijker en arm wordt armer en het gaat nu steeds sneller en zodra men echt wakker wordt is het te laat.

 

Zelf in een hoogcontuur zijn er duizenden werklozen, alleen het percentage zegt wat. En daarmee gaat het gewoon erg goed in Nederland. Voor vrijwel iedereen gaat de koopkracht erop vooruit in 2016. In de economische definitie is er geen crises op dit moment, zelfs het tegendeel.

 

En in die groeiende economie gaan er bedrijven onderuit. Al die bedrijven hebben een ding gemeen, ze waren veel en veel te laat om de nieuwe web economie te gebruiken (wel eens de V&D websites bekeken?) en ze maakten geen keuze tussen high end en low end maar bleven in een middengebied hangen waar geen klant zich mee wilde vereenzelfvigen (we willen 'luxe 'of 'goedkoop', niet 'gewoon').

 

Ik geloof inderdaad wat ik wil geloven, maar baseer dat op data en mijn eigen zakelijke ervaring met een snel groeiend bedrijf. Als jij de cijfers niet wil geloven en niet om je heen wil kijken naar de bedrijven waar het goed gaat (tegenwoordig weer verreweg het merendeel) dan is dat prima. Het lijkt me een nogal somber uitzicht en ik denk dat je je daarmee zwaar te kort doet in het benutten van je kansen, maar dat is je eigen keuze. Maar respecteer feiten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, ik krijg bij Penthe ook altijd het aluhoedjes gevoel. Vooral als de term "wakker worden" voorbij komt. Kijk alleen al naar Schiphol, weer meer reizigers.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedere Nederlandse burger die bij de tijd is, stoorde zich aan het feit dat winkels als V&D, Hema, Blokker en nog enkele de sfeer bleven ademen van de jaren 50/60.

Tegelijkertijd verschenen er in de winkelcentra allerlei nieuwe namen die voor het eerst bekend werden via webwinkels, zoals CoolBlue.

 

Het internet is de bron van de handel geworden, niet de warenhuizen van weleer.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer Europa zal moeten stoppen met massaal geld te maken zullen er nog vele grote bedrijven, inclusief de grote internet shops omvallen.

De meesten onder hen hebben nog geen euro winst gemaakt

maar hebben wel een gigantische schuldenberg.

Via de beurs kan u investeren mocht u van het tegendeel

overtuigd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achja bespaar je de moeite want de crisis is immers over volgens sommigen de koopkracht gaat weer omhoog :) Je moet wel erg naief inelkaar steken daar enige geloofwaardigheid in te steken, We zitten nog altijd superdiep in de crisis en Brussel weet het antwoord ook niet of dat willen ze niet weten.

 

Armoede in Europa is nog nooit zo hoog geweest als nu maar het gaat toch allemaal beter, maandelijks verliezen steeds meer mensen hun vaste kontrakt maar het gaat toch beter! De mensen die het nu goed hebben houden hun ogen dicht en zeggen dat het goed gaat tot ze zelf een keer aan de beurt zijn.

 

V&D zonder crisis had blijven bestaan net zoals zovelen, veel grote bedrijven die nu nog bestaan zullen gaan beginnen met mega ontslagen en daarna gaan deze ook op de fles want niemand kan meer op de juiste manier met geld omgaan :) Altans zo wil men je doen geloven. Ondertussen wordt je flink gekort op je verzekeringen en de gezondheids zorg enz.. Als U maar snel genoeg de pijp aan maarten geeft nadat we Uw geld hebben ontvangen. Amen.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Achja bespaar je de moeite want de crisis is immers over volgens sommigen de koopkracht gaat weer omhoog :) Je moet wel erg naief inelkaar steken daar enige geloofwaardigheid in te steken, We zitten nog altijd superdiep in de crisis en Brussel weet het antwoord ook niet of dat willen ze niet weten.

 

Armoede in Europa is nog nooit zo hoog geweest als nu maar het gaat toch allemaal beter, maandelijks verliezen steeds meer mensen hun vaste kontrakt maar het gaat toch beter! De mensen die het nu goed hebben houden hun ogen dicht en zeggen dat het goed gaat tot ze zelf een keer aan de beurt zijn.

 

V&D zonder crisis had blijven bestaan net zoals zovelen, veel grote bedrijven die nu nog bestaan zullen gaan beginnen met mega ontslagen en daarna gaan deze ook op de fles want niemand kan meer op de juiste manier met geld omgaan :) Altans zo wil men je doen geloven. Ondertussen wordt je flink gekort op je verzekeringen en de gezondheids zorg enz.. Als U maar snel genoeg de pijp aan maarten geeft nadat we Uw geld hebben ontvangen. Amen.

Je vergelijkt appels met peren en negeert economische wetten. Het is eigenlijk een wonder dat deze bedrijven het nog zolang hebben volgehouden! 

Dat ze alsnog het loodje leggen, mag een waarschuwing zijn naar andere warenhuizen zoals Blokker en de Hema. Ook bedrijven vol spruitjeslucht.

En ondanks die crisis liep de LaPlace als een trein.

 

 

Duizenden mensen op straat bij Manfield, Dolcis, Pro Sport en Invito

 

Gaat goed hier in NL.

Nog meer mensen die hun baan kwijtraken.

 

http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/duizenden-mensen-op-straat-bij-manfield-dolcis-pro-sport-en-invito

Wat heeft achterhaalde bedrijfsvoering met de afgelopen  crisis te maken behalve dat ze de nekslag krijgen?

Er zijn ook bedrijven die tijdens de crisis een ongekende groei doormaakten, zoals de Action. Die heeft het tig maal zo druk als de Blokker of de Hema.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja alles doet het fout? Maar de waarheid is dat men hard bezig is alles voor ons kapot te maken en een aantal niet weten wat ze daar mee aanmoeten en daardoor juist kapot gaan.

 

Ooit wel eens aan gedacht dat eventuele succes verhalen niet waar hoeven te zijn? We krijgen namelijk nogal wat gekleurd nieuws voor ons hoofd. Daarom schreeuwen ze ook dat het zo goed gaat maar ondertussen worden er steeds meer mensen ongelukkig en moeten verplicht  in de overlevings mode.

 

Mensen die het goed hebben kunnen zich niet voorstellen dat je iedere cent om moet gaan keren en je 90% mag overslaan met alle gevolgen van dien. Nu nog even een paar miljoen vluchtelingen erbij en vrijwel niemand heeft nog een baan.

 

De gevolgen van elke keer alles duurder maken worden steeds groter, neem daarbij alles wat ons afgepakt wordt onder het mom van bezuinigingen en het is geen leven meer maar overleven.

 

Dat alles kapot gaat is ten grote delen te danken aan Brussel en ze zijn nog lang niet klaar met het kapot maken van het sociale leven, ze gaan door tot het gaatje.

 

Neem maar van mijn aan dat er nog heel veel meer bedrijven gaan vallen en vooral grote, en daarbij duizenden mensen tegelijk zonder baan komen te zitten.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eduard07

Crisis betekend minder koopkracht (er zijn uitzonderingen en dat maakt het voor deze moeilijk te begrijpen als ze niet om zich heen kijken)

Minder koopkracht betekend bezuinigen op zaken die niet urgent zijn voor de eerste levens behoeften. Vandaar dat de super markten bestand zijn tegen de crisis.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is koopkracht genoeg: sommige winkels hebben gewoon niets interessants te bieden.

Niemand gaat immers toch spullen kopen die je niet nodig bent?

Internet heeft het mensen eenvoudiger gemaakt te shoppen en de crisis heeft ze bewuster gemaakt van prijzen.

Men shopt meer en meer op internet en niet meer in (lokale) winkelcentra.

De crisis gebruiken als argument dat het hierdoor slecht gaat en wachten op betere tijden is de kop in het zand steken.

 

Het roer moet om of de boel zinkt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...