Ga naar inhoud


M7 Mp 201 nog niet te koop in Nederland, in Belgie wel


natte
Ga naar oplossing Opgelost door Johan45,

Aanbevolen berichten

Beste vrienden bij tvv zie ik dat je de nieuwe decoder met schijf kan huren voor 7,5€ pas op niet de motion.bij canaaldigitaal vind ik alleen maar de receivers 101. Normaal in Nederland alles rapper dan in Vlaanderen. Weet iemand aub wanneer dit ook bij canaal digitaal komt? Dank hoor vriendelijke groetjes.

play more,play sport, betv, movie&series, film1, hbo, ziggosport,  tophd, hd+, telenet, proximustv, canal digitaal, netflix,

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daar blijven CD/TVV altijd in het vage, zelfs via hun eigen sites.

Nu vind ik de ontvangers van beide echt geen aanrader, veel te beperkt in de mogelijkheden die er ook zijn.

  • Like 1

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Beste natte

 

Inderdaad een opvallend verschil tussen Tv Vlaanderen en CanalDigitaal met betrekking tot het leveren en te koop aanbieden van de M7 decoders.

In België worden de twee M7 decoders aangeboden en in Nederland alleen nog de decoder M 101.

De decoder met opname mogelijkheden en misschien nog een aantal verrassingen wordt nog niet verkocht.

 

Wie hier iets over kan zeggen is echter alleen CanalDigitaal, maar leg je daar de vraag neer krijg je geen datum want men weet het niet.(beweert men)

Uiteindelijk is het de directie die beslist en daar zal het wachten wel op zijn.

 

Overigens jij kan in België de decoder bij TvVlaanderen bestellen, als je echt interesseert bent kan het voor jou geen probleem zijn om de decoder te bestellen. Wat houd je tegen.?

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste johan dank voor je fijne opvolging en nette advies. maar is het niet zo dat deze kaart niet gekoppeld wordt aan de decoder? kan ik zomaar een decoder kopen en mijn kaart daar insteken?

play more,play sport, betv, movie&series, film1, hbo, ziggosport,  tophd, hd+, telenet, proximustv, canal digitaal, netflix,

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Viaccess ORCA kaarten worden gekoppeld aan de decoder. Of in de CI+ waar de kaart in geïntegreerd is... Dus zomaar van ontvanger wisselen kan uitsluitend als de M7 CI+ ook in de nieuwe ontvanger geaccepteerd wordt. Weet niet of deze nieuwe module momenteel meteen in '+' modus werkt..

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

natte stipt hier wel de kern van de vraag aan.

De nieuwe Viacces Orca codering is geïntegreerd in de nieuwe kaart en maakt deel uit van de decoder net als bij de nieuwe Viacces CI+.

Decoder en CI+ zijn getrouwd met de nieuwe geïntegreerde Viacces Orca kaart en maakt het gebruik van natte's oranje seca3 kaart onmogelijk.

De oude oranje seca3 kaart werkt niet in de nieuwe decoders of CI+ en gaat geen zenders openzetten.

Wat voor natte inhoud dat zijn CanalDigitaal abonnement op zijn oranje kaart niet overgezet kan worden naar de geïntegreerde Viacces Orca kaart in de nieuwe M7 MP 201 decoder.

De administratieve verwerking vanuit België bij het omzetten zal al wel problematisch zijn maar daar de hardware niet geleverd kan worden, geen decoder dus ook geen kaart, kan het abonnement door praktische redenen niet overgezet worden.

Onze zuiderburen kunnen wel een CanalDigitaal abonnement op naam krijgen maar zolang CanalDigitaal geen M7 MP 201 decoder levert kan het abonnement van natte niet overgezet worden naar de nieuwe M7 MP 201 decoder.

Probleem was er niet geweest als TvVlaanderen ook CanalDigitaal abonnementen kan verkopen.

Beetje vreemd en een beetje dom van M7 dat zo zo iets eenvoudigs als verkoop van abonnementen van zusterbedrijven die dezelfde satellieten en codering gebruiken niet invoeren.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus johan als ik je begrijp gaat mijn abonnement te niet als mijn huidige decoder het begeeft of krijg ik dan vanzelf een nieuwe kaart en nieuwe decoder?

play more,play sport, betv, movie&series, film1, hbo, ziggosport,  tophd, hd+, telenet, proximustv, canal digitaal, netflix,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de decoder met ingebouwde kaart het begeeft zit je gewoon zonder beeld totdat er een oplossing geboden wordt. Of CanalDigitaal dan zo vriendelijk is je een gratis een nieuwe ontvanger op te sturen? De tijd zal het leren.

 

Ik heb mijn abo in Spanje ooit juist opgezegd door die getrouwde zooi want de ontvangers waren(zijn nog steeds) verschrikkelijk slecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij aankoop van een nieuwe decoder wordt het abonnement van de oude oranje kaart overgezet naar de nieuwe geïntegreerd kaart.

De oranje kaart komt dan te vervallen, misschien vragen ze om de oranje kaart te retourneren.

Hoe M7 omgaat met defecten aan de nieuwe Viacces decoders met geïntegreerde kaart is bij mijn weten nog niet gecommuniceerd naar de klanten. In de garantie periode kan je minimaal aanspraak maken op de wettelijke garantie periode.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ok maar dan komt de vraag hoelang zit ik zonder beeld? Een losse kaart kun je eventueel in een andere ontvanger stoppen die je nog hebt liggen maar bij een geïntegreerde kaart zit je wel gelijk in de problemen omdat de oplossing enkel een nieuwe ontvanger betrefd.

 

het wordt bij uitval eigenlijk nog een stuk vervelender voor de klant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat heeft alles te maken met het opschroeven van de beveiliging.

En dat betekent ongemak voor de gebruiker.

 

Recent nog gevlogen?

Dan weet je het principe van het opschroeven van beveiliging.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jij ziet dit altijd aan de negatieve kant, maar er is ook een zekere bescherming voor diezelfde klant.

 

Vergelijk het met een supermarkt, waar ook poortjes en tassencontroles zijn.

Die zijn er om winkeldiefstal tegen te gaan.

Worden zaken meegenomen zonder te betalen, gaat de prijs voor iedereen omhoog, dan betaalt de reguliere klant voor de gestolen waar.

Om die reden heeft een klant belang en baat bij de beveiliging van de waren die hij koopt.

 

Bij betaal televisie is hetzelfde aan de hand.

Leuk is anders, maar het is een noodzakelijk kwaad.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoor het al zal nog maar even verder doen met mijn oude decoder. deze kan je in belgie nog volle bak alleen kopen bijde dealers kan ik nog jaren veredxr.

play more,play sport, betv, movie&series, film1, hbo, ziggosport,  tophd, hd+, telenet, proximustv, canal digitaal, netflix,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...