Ga naar inhoud


Beeld staat steeds stil op gecodeerde zenders?


Brinx84

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds vanavond dat de gecodeerde zenders om de haverklap haperen. Ik heb een smartcard in mijn dreambox 800hdse zitten. Dus niks met cardsharing of iets. Nooit problemen gehad. Er zit ook geen vast patroon in. Zo kan ik 3uur zonder problemen kijken, andere keer loopt ie 4 keer vast in 10 minuten. Beeld gaat dan vanzelf overigens weer verder. Meer mensen hier last van? Draai op openpli4.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Gebruik jij een CI-module of een Softcam? Ik veronderstel het laatste.

 

Zo ja, gebruik jij CCCAM of Oscam?

 

Als jij CCCAM gebruikt zou dit wel de oorzaak kunnen zijn.

Je kunt ook Oscam kiezen, dan zal het probleem waarschijnlijk verholpen zijn.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Dreambox 800 HD SE heeft geen CI slot. Wel een kaartlezer uiteraard met softcam.

Dat CCcam 2.30 of 2.21 of nog ouder de oorzaak is van het vastlopend beeld betwijfel ik, dan zou ik er ook last van moeten hebben en dat is niet het geval....

 

Nu ben ik een enkele keer geen helderziende dus zou ik nu als eerste de chip van de kaart met een gummetje voorzichtig schoonpoetsen en de kaart er een paar keer uithalen en opnieuw insteken.

En dan is het even afwachten of dit het gewenste resultaat heeft.

De signaal sterkte en de kwaliteit bekeek ik ook even, je weet maar nooit en het is een kleine moeite om het signaal in het menu van de decoder even te controleren.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

steek anders je kaartje eens in de andere sleuf

of in het ergste geval je antvanger een terug voorzien van de nieuwste software 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik jij een CI-module of een Softcam? Ik veronderstel het laatste.

 

Zo ja, gebruik jij CCCAM of Oscam?

 

Als jij CCCAM gebruikt zou dit wel de oorzaak kunnen zijn.

Je kunt ook Oscam kiezen, dan zal het probleem waarschijnlijk verholpen zijn.

 

Eerste klas ONZIN !!!!  CCcam zorgt er niet voor dat je beeld zomaar vast loopt, hoe kom je hier bij? 

 

Er kunnen maar een paar dingen aan de hand zijn..

 

- signaal probleem

- er is een probleem met de kaart of reader

- of er is toch sprake van sharing evt. zonder je medeweten.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

en nog wat loopt hij ook vast op de vrije zenders 

 
Astra 3B    11914.50 H 75 Europe DVB-S2 8PSK 29900 2/3 M7 Group, 59.2 Mbps NID:3 TID:3211
 
Omrop Fryslând       2015-01-13 +
TV Noord                 2015-01-13 +
TV Drenthe              2015-01-13 +
TV Oost                    2015-01-13 +
TV Gelderland          2015-01-13 +

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit zeg je zelf 

Ik heb een smartcard in mijn dreambox 800hdse zitten. Dus niks met cardsharing of iets. :) 

dus volledig ok

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de Fta zenders heb ik geen problemen ook blijft het signaal stabiel. Tevens blijft satelliet "gewoon" gelocked. Ik heb net de tv een uurtje laten lopen en geen enkel probleem ondervonden. Dus ik denk dat het inderdaad een coderingsprobleem of kaartlezer probleem is. Mocht het nu weer gebeuren is het opgummen inderdaad nog nog een goede tip. Bedankt iedereen voor het meedenken zover

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht het nu weer gebeuren is het opgummen inderdaad nog nog een goede tip. 

Voorzichtigheid is wel geboden. De chip is wel zo kwetsbaar dat bij verkeerd of te veel gepoets hij het helemaal niet meer doet. 

 

Het is ook mogelijk dat de kaartlezer in de ontvanger licht vervuild is.  

Je kunt dit checken met een andere kaart of de problematische kaart te checken in een andere ontvanger.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

prio bestandje??

 

is ook nog een mogelijkheid, en dan ligt het wel degelijk aan de combinatie cccam en CDS...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

prio file heb ik er ook niet inztten !

mijn kaart werkt gewoon op cccam 2.3.0

ook met scam 3.60

of met oscam 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Priofiles voorkomen dat je cccam vastloopt wanneer je naar bepaalde zenders zapt, waar een codering op zit waar die cccam niet mee overweg kan.

 

Wanneer je zo een zender bezocht hebt stopt cccam en zie je alleen nog een zwart scherm op zenders die normaal wel gedecodeerd worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en welke zenders zijn dat dan ceesv

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...