Ga naar inhoud


Plots gecodeerd beeld bij CI module in Panasonic TV (niet gecertificeerd)


Stormryder

Aanbevolen berichten


Ik zou het probleem toch eens bij Panasonic voorleggen.

De witte CI+ module zou daar gewoon op moeten werken. Natuurlijk kun je niet over de CanalDigitaal fastscanlijst beschikken want die Panasonic is niet CanalDigitaal gecertificeerd maar je zou de gecodeerde Nederlandse zenders wel moeten kunnen bekijken.

 

Daar heb ik het nu dus liggen, maar die blijven herhalen 'geen gecertificeerde televisie'. En dat weet ik en snap ik, maar dan nog had ik iets meer ondersteuning verwacht. 

Ik ben in de veronderstelling dat de fastscanlijst wel altijd gewerkt heeft op de Panasonic, de initiële zoekopdracht naar de HD-zenders van Canal Digitaal (welke ik gewoon als 'lijst' kon kiezen voorafgaand aan het zoekproces) zorgde voor een zoekactie van zo'n 2 minuten. Toen waren alle zenders gevonden, netjes in de volgorde waarop ik ze ook op de losse ontvangen van CD ontvang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Nederlandse zenders hebben tot voor kort ook gewerkt.

Er is iets defect, de software of de hardware, Tv is al nagezien op beide punten, de CI nog niet.

Een testje met een tweede CI kan aantonenen of de probleem in de Tv zit of in de de CI.

Precies, mocht het probleem nog steeds aanwezig zijn wanneer ze het toestel eindelijk terugbezorgen, dan probeer ik dat toch maar een keer.

Toestel staat nu nog steeds (al ruim een half jaar!!!) bij CE repair, dus kan niet heel veel testen op dit moment.

 

 

Ik vind het meest logische dat het ci-slot defect is gezien wat je hebt uitgeprobeerd.

Precies, dat is mijn conclusie ook. Mede doordat het probleem ook speelde bij zowel Digitenne als Ziggo.

Volgens CE repair speelt het niet meer bij Ziggo, de rest (Digitenne en Canal Digitaal) kunnen ze niet testen zeggen ze omdat ze daar geen aansluiting voor hebben liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Toestel staat nu nog steeds (al ruim een half jaar!!!) bij CE repair, dus kan niet heel veel testen op dit moment.

 

 

Dat is toch onacceptabel, tijd dat je wat meer op je strepen gaat staan.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dreigen met een ombudsman en advokaat voor ontbinding koop.Zo heb ik het ook met de importeur van VU+ gedaan toen de box na 3 maand terug kwam en nog defekt was.Toen kon er plotseling een nieuw toestel geleverd worden binnen de 3 weken ipv een herstelling van de box (welke niet ging omdat er geen moederborden voorradig waren).Doe dat wel via mail of schriftelijk.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Stormryder

 

het samewerken van de module en tv of ontvanger  hangt van beide hun firmware en beturings-systeem af.

Een module kan dus  de goede werking van het toestel teniet doen .

Ik  kan het volgende aanraden   *** geen reklame ***  dewelke zeker werkt ; het staat op de website van het merk van de module.

de bewuste module kan je terugvinden bij een satelliet grootverdeler  in België (maar ook elders ) ,

 

herberie 1234

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Al eens een Aston 1.07 CI module geprobeerd?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Viera TX-L42WT50E doet het met de witte CI+ en de knaldiguttal Kaart.

Hij staat niet tussen de gecertificeerde TV's voor CanalDigetaal.

 

heb je soms een  USB of SD kaart erin gestopt voor opnemen?

dat gaat dan niet met een CI+ module, wegens de kopieer beveiliging

tenminste niet met mijn model en de laatste firmware erop

 

ciao

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Stormryder

 

Het zou kunnen dat de aston module werkt   , maar deze ondersteunt volgens mij geen nano 01  .

Daarom stel ik de unicam  deltacam twin voor ,uw toestel staat in de lijst.  opnemen met een module heb ik niet geprobeerd , daarom zal ik dit eens testen .  mij toestel is een wat oudere panasonic TX-P42G20E zonder dvb-s tuner. Volgens de lijst zou de module hier ook in moeten werken . 

 

hereberie1234

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is toch onacceptabel, tijd dat je wat meer op je strepen gaat staan.

 

 

dreigen met een ombudsman en advokaat voor ontbinding koop.Zo heb ik het ook met de importeur van VU+ gedaan toen de box na 3 maand terug kwam en nog defekt was.Toen kon er plotseling een nieuw toestel geleverd worden binnen de 3 weken ipv een herstelling van de box (welke niet ging omdat er geen moederborden voorradig waren).Doe dat wel via mail of schriftelijk.

 

 

Klopt wat jullie beide stellen.

Heb nu voor een tweede keer me gericht tot Panasonic (CE repair ben ik helemaal klaar mee) aangezien dat de partij is waar ik zaken mee doe. Panasonic heeft zijn reparaties uitbesteed aan CE repair, maar eigenlijk is dat geen partij voor mij.

In mijn laatste bericht heb ik ook aangegeven dat ik ze tot komende donderdag geef om een bevredigende oplossing te bieden en dat ik me anders richt tot media, ombudsman, etc. Niet dat ik de illusie heb dat dergelijke programma's of partijen meteen werk maken van dit soort dingen, maar wellicht hebben ze al meerdere klachten over Panasonic en/of CE repair. Ik ben er wel zo'n beetje klaar mee, met die televisie van Panasonic, hoe mooi beeld het plasmascherm ook geeft.

 

Alle mailtjes en brieven van CE repair en Panasonic bewaar ik netjes om een dossier op te bouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al eens een Aston 1.07 CI module geprobeerd?

Nee, nog niet geprobeerd.

Maar ben niet zo thuis is dit wereldje, dus vandaar meteen de vraag; waarom zou deze wel werken?

Ik denk namelijk meteen; deze komt niet van Canal Digitaal, dus waarom zou deze wel werken als 'niet gecertificeerd' zijnde?

 

Ik ben altijd bereid om advies aan te nemen en zou dus zeker dit product aanschaffen als ik denk dat dit een oplossing is.

Graag jullie advies als experts op dit gebied.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Stormryder

 

Het zou kunnen dat de aston module werkt   , maar deze ondersteunt volgens mij geen nano 01  .

Daarom stel ik de unicam  deltacam twin voor ,uw toestel staat in de lijst.  opnemen met een module heb ik niet geprobeerd , daarom zal ik dit eens testen .  mij toestel is een wat oudere panasonic TX-P42G20E zonder dvb-s tuner. Volgens de lijst zou de module hier ook in moeten werken . 

 

hereberie1234

Sorry voor de 'domme' vraag maar wat is het verschil tussen de aston en de deltacam? En wat is de ondersteuning voor nano 01?

Ik zie dat beide een ci module zijn, maar heb me voor de rest niet echt kunnen verdiepen/inlezen in de verschillen.

Zoals ik net al aangaf, ik ben enigszins een leek op dit gebied.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De Aston werkt als outsider CI module over het algemeen in nagenoeg alle ontvangers.

 

In de Panasonic Plasma tv's waarin ik soms een CI module gebruik, werken ze zonder problemen.

 

Of Panasonic in jou geval partij is weet ik niet.

Wanneer Panasonic aantoont, dat hun tv's werken met CI modules die werken volgens het internationaal geaccepteerde protocol, heb je geen zaak.

Panasonic heeft verder aangegeven dat hun toestellen niet door Canaldigitaal gecertificeerd zijn en dat ze niet kunnen garanderen dat die Canaldigitaal modulen in hun TV's zullen werken.

De vraag is, of het Canaldigitaal CI module zich aan de norm houdt.

Canaldigitaal zegt niet voor niets dat ze alleen beeld garanderen wanneer het tv toestel gecertificeerd is.

Certificatie krijg je alleen wanneer je de software van je tv aanpast aan de wensen van Canaldigitaal.

 

En zelfs dat is geen garantie dat het blijft werken.

 

De Aston werkt niet met de nano 1 beveiliging.

Dat betekent dat je de zender Mezzo en sommige sportzenders niet kunt weergeven.

De uitzondering die de regel bevestigt....

 

 

Er zijn meer merken hier voorbij gekomen, waar het CI module niet werkte.

Soms was de oplossing het module stevig in het slot te drukken..........

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...