Ga naar inhoud


Analoge FM-radio moet verdwijnen (België)


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Mijn wagen heeft een haaienvin antenne op het dak en de nodige geïntegreerde antennes in de achterruit.

Er zijn aparte antennes onder gebracht voor de LW/MW, de KG, de FM band, de GSM telefoon en voor de GPS ontvangst.

En bij de huidige wagens is daar dan nog een antenne onder gebracht voor DAB(+).

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Die bestaan al, onder de haaienvin steken verschillende modellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je je even meer verdiepen in zo'n gecombineerde FM/DAB+ autoantenne.  Zo'n antenne heeft namelijk een extra aansluiting.

 

5380-DAB--FM-16V-Antenne-56-Graden.jpg

 

 

Op mij auto heb ik nu ook deze antenne.

Daarvoor had ik een plakantenne. Het verschil in ontvangst bij DAB+ is enorm. Ik kan jullie deze antenne aanbevelen, als je de mogelijkheid hebt om deze te plaatsen.   

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had Tonskidutch hier trouwens inderdaad even verkeerd begrepen.  :confused:  Hij heeft dus zelfs geen spriet of haaievin op zijn BMW.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik heb ook nog nooit een BMW 318i met zo'n sprietje gezien {het voertuig dat ik bestuur}

 

 

Lijkt mij toch duidelijk omschreven.

 

Op BMW zit al vele jaren geen spriet meer.

De antennes zitten in de achterruit en in de vin.

 

http://www.hirschmann-car.com/de/

 

http://www.hirschmann-car.com/de/produkte/antennen-systeme/smartantenna/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

idem op mijn nieuwe renault espace.Alle frequentiebanden en antennes zitten in achterruit en onder carrosserie verwerkt.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

IK heb in al die jaren slechts 1 achterruit hoeven te vervangen.Voorruiten, daarentegen, gemiddeld 2 per auto.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

yep

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

DAB+ raamantennes worden momenteel veel aangeboden, en in die context bedoel ik de opmerking hierboven over de achterruit. 

 

Zelf heb ik ook gekozen voor een dakantenne. (En die was zelfs goedkoper dan waar die plakantennes momenteel voor in de winkel liggen.) 

 

Maar zoals je hierboven hebt kunnen lezen, kunnen autofabrikanten inmiddels toveren met plakantennes als onderdeel van een veelzijdig antenne-netwerkje in de carrosserie.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tjonge, de meeste moderne auto's hebben de antennes voor de radio ontvangst in de achterruit zitten, in mijn wagen zelfs voor de diversiteit ontvangst.

 

En daarmee heb ik prima ontvangst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, niet alleen uit esthetisch oogpunt.

De opbouw van het chassis en de raamstijlen is mede bepalend voor de ontvangst.

 

En diversity ontvangst is ook afhankelijk van de reflecties door obstakels uit de omgeving.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een 2 meter peil antenne met 4 antennes op een grote plaat met zuignappen voor op het autodak en dat werkt echt top met diversity, onze vrienden van het Agentschap gebruiken soortgelijke peil antennes, net als de militairen in oorlogs gebied.

Eh, het gaat mij in de auto om een redelijk gevoelige DAB+ ontvangst, niet om spionage-bereik. :confused:

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...