Ga naar inhoud


af en toe NPO 1-3 spontaan verdwenen


Mijnzzz
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Die gaan er net zo hard uit, allen niet op hetzelfde moment dat Astra 3 er uit gaat.

Wanneer zo een bui je signaal blokkeert hangt die meestal in het zicht van slechts een satelliet positie.

 

Zo kan het net zo goed gebeuren dat je geen enkele Duitse zender ontvangt, maar dat Astra 3 prima te ontvangen is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Slecht weer komt geregeld en langdurig voor en zal steeds vaker voorkomen.

Je zal met betere argumenten moeten komen, dit slaat volledig de plank mis...

 

 

Vraag ik me af waarom het altijd bij CD en TVV is dat er zenders uitvallen (niet doorkomen, blokjes etc) als het eens pijpestelen regent.

 

Bij de Duitse (Astra 19) of de Engelse (Astra 28) moet er al een zondvloed zijn om enig effect te hebben op het signaal en ik heb dan nog een minischoteltje - de zo verguisde Multytenne ;-)

Ik denk inderdaad dat de parameters van CD eerder tot uitval bij regen zouden kunnen leiden. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer men dan ook de daarbij behorende prijsverhoging wil accepteren zou dat een mooie oplossing zijn.

 

Het is helaas of het een of het ander.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een oplossing hoeft weinig te kosten.

Ik ben best wel benieuwd naar het eventuele prijsverschil.

Kun je dat ons eens laten zien?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een oplossing hoeft weinig te kosten.

 

Dat mag Cees aan je uitleggen, die weet wel wat een paar satellietjes kosten.

Maar jij beweert het, dus jij mag best even aangeven wat die goedkope oplossing is. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Eduard, ik ben jou niets verplicht.

Cees beweerd dat er een nieuwe satelliet moet komen.

Als Cees dit nu uitrekent voor je vallen de kosten zonder het vervangen van de satelliet je erg mee.

Maar weinig is net als veel een relatief begrip. Wat ik weinig vind kan voor jou wel veel zijn.

En omdat je nogal in de contramine bent ga ik er op voorhand van uit dat je elk bedrag wat ik zou noemen veel zal vinden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aangezien er geen zenders in de huidige satellieten zitten, kunnen die bij uitval van het uplink signaal geen testbeeld uitzenden, immers ze hebben geen zenders aan boord.

 

Om een testbeeld te kunnen uitzenden bij slecht weer uitval in de uplink, zal er een nieuwe generatie satellieten gelanceerd moeten worden.

 

De meerprijs van die nieuwe satellieten t.o.v. die met de huidige functionaliteit zal zo een 50% hoger liggen t.o.v. die zonder de testbeeld functie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien er geen zenders in de huidige satellieten zitten, kunnen die bij uitval van het uplink signaal geen testbeeld uitzenden, immers ze hebben geen zenders aan boord.

 

Om een testbeeld te kunnen uitzenden bij slecht weer uitval in de uplink, zal er een nieuwe generatie satellieten gelanceerd moeten worden.

 

De meerprijs van die nieuwe satellieten t.o.v. die met de huidige functionaliteit zal zo een 50% hoger liggen t.o.v. die zonder de testbeeld functie.

 

Jij beweerd dat er geen beeld verzonden of geplaatst kan worden.?

Nochtans zijn er een 100tal zenders waar deze techniek al dagelijks in gebruik is.

Met de huidige aanwezige techniek is dit op de Astra 19.2 en Astra 23.5 mogelijk.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Welke zenders bedoel je?

100 zenders die dagelijks uitvallen waarna de satelliet zelf een testbeeld uitzend?

Ik ken er geen, maar ik leer graag bij.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...