Ga naar inhoud


Ordnung muss sein


Prawo

Aanbevolen berichten

  • Moderator

130 km/uur is een advies snelheid.

 

Wat Johan stelt dat je schuld hebt bij een ongeval wanneer je sneller dan de advies snelheid rijdt is juist, maar....

 

Je hebt net zo goed ook medeschuld wanneer je zelf langzamer rijdt als die advies snelheid.

 

Iemand die 100 rijdt op de vrije baan, en aangereden wordt door iemand die 160 km/uur rijdt, heeft in zo een geval 50 % schuld.

 

Fietsers gaan  in Duitsland niet per definitie vrij uit bij een ongeval met een auto, zoals in Nederland, waar de automobilist 100% aansprakelijk gesteld wordt.

Je hebben zich aan de wet te houden, en wanneer ze de veroorzaker zijn van een aanrijding of ongeval gaat de automobilist vrij uit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De minimum snelheid op wegen zonder snelheid limiet is 100 km/h

Hou je je daar aan dan is diegene die harder dan 130 km/h rijd bij voorbaat al schuldig voor de verzekering maatschappij.

 

Vreemd, want de ANWB zegt dit erover: Op autosnelwegen zijn alleen voertuigen toegestaan die ten minste 60 km/h kunnen en mogen rijden:

 

http://www.anwb.nl/vakantie/duitsland/informatie/verkeersregels

 

http://www.berlin.de/special/auto-und-motor/recht-und-urteile/1913830-44852-mindestgeschwindigkeit-wie-schnell-muss-.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, maar ik schreef dan ook dat de verzekering dit standpunt inneemt.

Rij je 100 km/h en de tegen partij harder dan 130 km/h is de harder dan 130 km/h rijder de klos.

 

Overigens 60 km/h op de snelweg, wat denk je er zelf van. Veilig of niet veilig.?

Lochies toch dat de twee dan ieder voor 50% aangeslagen worden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De minimum snelheid op wegen zonder snelheid limiet is 100 km/h

Hou je je daar aan dan is diegene die harder dan 130 km/h rijd bij voorbaat al schuldig voor de verzekering maatschappij.

 

Klopt, maar ik schreef dan ook dat de verzekering dit standpunt inneemt.

Rij je 100 km/h en de tegen partij harder dan 130 km/h is de harder dan 130 km/h rijder de klos.

 

De verzekeraars staan niet boven of onder de wet. Hardnekkige roddel over die >130Km/u

Schijnen wel uitsluitingsgronden voor te komen bij duitse verzekeraars maar nederlandse verzekeringen hebben die zeker niet.

De verkeerspolitie maakt wel uit wie er schuldig en aansprakelijk is.

 

Als iedereen 150 of harder reed op dat moment dan is gegarandeerd de bestuurder die zijn auto met 100 km/u ervoor gooit 100% aansprakelijk. "sind Sie lebensmüde?"

Dat is dan de roekeloze rijder die het overige verkeer in gevaar brengt en niet het overige verkeer wat gewoon doorrijdt.

 

Maar als je meent met 130 of harder op langzaam verkeer te moeten inrijden (ze gaan wel opzij en anders knipper ik wel ff met de lichten)

dan zal het niet vreemd zijn dat jij 100% aansprakelijk gesteld wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rij maar eens een auto van achteraan. De schuldvraag is al voor je ingevuld.

 

Dat is niet per definitie zo. Ik ben jaren geleden wel eens achterop een BMW gereden. Die was toch echt schuldig en moest al mijn schade vergoeden. Zijn week oude auto was total loss.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

"Je" en niet de achterop rijder volgens jou?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kom je daar nu bij.?

Degene die achterop rijd is de klos.

Heb je een file van bijvoorbeeld 20 auto's en ze schieten allemaal door gaat alleen de voorste auto vrijuit omdat daar geen auto voorstaat of dat er genoeg afstand is gehouden.

 

Dat vinden verzekeraars. Voor hun eigen gemak.

Juridisch ligt het toch wat ingewikkelder.

Dus de vrachtwagen die met te grote snelheid in rijdt op een fite maakt volgens jou t/m de voorlaatste auto alle tussenliggende bestuurders mede aansprakelijk? Dat geloof je toch zelf niet?

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het Duitse verkeersrecht zit toch iets anders in elkaar.

Bijvoorbeeld deze uitspraak.

 

Een Wagen stopt voor een voorrangsweg op, kijkt naar links, ziet niemand, en rijdt de weg op.

Op dat moment komt een fietser die aan de verkeerde kant van de weg op de voorrangsweg fietst de kruising op en botst tegen de wagen.

 

De rechter oordeelde als volgt,

Fietser, u bent voor de helft schuldig omdat u aan de verkeerde kant van de weg fietst en u dan moet verwachten dat een automobilist u niet ziet.

Automobilist, u bent voor de helft schuldig omdat u ermee rekening moet houden dat er een fietser aan de verkeerde kant van de weg fietst.

 

Duits verkeersrecht is een verhaal apart, iets wat Nederlanders zich niet kunnen voorstellen.

 

En op de Autobahn langzamer als 130 rijden betekent aansprakelijk naar rato van het snelheidsverschil.

Met 100 km/uur je auto op de linkerbaan ervoor gooien waarna er iemand achterop je wagen knalt, levert je toch echt een strafvervolging op.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is eerder het Nederlandse verkeersrecht een verhaal apart.

Hoe vaak zie je scholieren fietsen met hun ogen op de smartphone, slingerend richting aankomend snelverkeer? Met amper 1 hand aan het stuur? Oordopjes in!

Hoezo: de fietser gaat bij voorbaat vrijuit?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...