Ga naar inhoud


Ordnung muss sein


Prawo

Aanbevolen berichten

Ja, dat is mogelijk...  mijn stelling is dat veel mensen dit zonder aarzelen zullen doen.

We zouden een enquete kunnen houden... op voorwaarde dat mensen dan ook "eerlijk" antwoorden uiteraard.

De meeste mensen die ik ken, prive, collega's... kopieren er lustig op los van zodra ze de kans krijgen. Niet om verder te verspreiden, maar gewoon, voor zichzelf. Ik ken eigenlijk niemand die zich nooit "schuldig" maakte aan het kopieren van muziek en zelfs films die niet zelf ook gekocht werden...  

Maar goed, alles valt en staat bij het eerlijk antwoorden op dit soort vragen. mensen plegen nu eenmaal een "gepast" antwoord te geven volgens de situatie, en dat heeft dus niets met de realiteit te maken....  en ach, wat maakt het uit, laat iedereen maar beweren dat ze dit nooit doen, dan is het item ook niet belangrijk meer, en kan iedereen gewoon zijn gang gaan ;)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ben vroeger van school naar Parijs geweest. Was fantastisch overigens.

Maar ons werd meervoudig vooraf gewaarschuwd om geen foto's te expliciet te maken van de mensen op de straat en vooral de clochards niet.

Anders komen ze naar je toe omdat je ze zonder toestemming vooraf op de foto hebt gezet. En ja dat mag ook niet.

Dit is een regel dit ik nog steeds naleef.

 

In Duitsland wilden ze nog niet zolang geleden doorvoeren dat je geen foto mocht maken van een gebouw of iets dergelijks. Dan kon de eigenaar jou een nota toesturen door zijn Anwalt.

Gelukkig is dit er nooit doorgekomen.

Maar een trein van de Nederlandse Spoorwegen mag je als particulier wel op de foto zetten als het maar voor prive doeleinden is en de medewerker niet expliciet te herkennen is op de foto.

 

Maar goed hoever gaat? Pas was er naar aanleiding van het overlijden van Sieghardt Rupp die Tatort Kommissar Kressin de aflevering te zien van Kressing stoppt den Nordexpress te zien bij de WDRfernsehen. Dit heb ik opgenomen en staat op de harde schijf voor een latere moment.

Tatort is niet bestemd voor de Nederlanders. Dus hoever is het toegestaan om een programma van de WDR op te nemen? Ja de WDR maakt het mogelijk. Maar niet alles wat mogelijk is, is ook toegestaan.

 

Dat is best wel voer voor juristen dus. Als de WDR het willen verbieden.

 

 

ps Rupp was al op 20 juli 2015 overleden maar nu werd pas bekend van zijn overlijden. Zoals ik heb gelezen was dat op eigen verzoek..

Kressin was de eerste Tatort Kommissar van de WDR, dus voor Haferkamp en Schimanski.

Maar hij was overigens geen Kommissar maar een Zollfahnder (douane beambte).

Ik heb deze reeks met Kressin eerder gezien in herhaling toen de zender nog West3 heette.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is mogelijk...  mijn stelling is dat veel mensen dit zonder aarzelen zullen doen.

We zouden een enquete kunnen houden... op voorwaarde dat mensen dan ook "eerlijk" antwoorden uiteraard.

De meeste mensen die ik ken, prive, collega's... kopieren er lustig op los van zodra ze de kans krijgen. Niet om verder te verspreiden, maar gewoon, voor zichzelf. Ik ken eigenlijk niemand die zich nooit "schuldig" maakte aan het kopieren van muziek en zelfs films die niet zelf ook gekocht werden...  

Maar goed, alles valt en staat bij het eerlijk antwoorden op dit soort vragen. mensen plegen nu eenmaal een "gepast" antwoord te geven volgens de situatie, en dat heeft dus niets met de realiteit te maken....  en ach, wat maakt het uit, laat iedereen maar beweren dat ze dit nooit doen, dan is het item ook niet belangrijk meer, en kan iedereen gewoon zijn gang gaan ;)

Maar een ding is duidelijk: downloaden van (beschermd) materiaal dat gewoonlijk gekocht moet worden, is illegaal.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel , je hebt een band , en vele downloaden jou muziek illegaal ??

Een band/artiest die hun/zij-haar opnames gratis ter beschikking stelt voor downloaden ,

tja , da's natuurlijk iets anders !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel , je hebt een band , en vele downloaden jou muziek illegaal ??

 

Tja...  uiteraard is dat illegaal, maar dat wil nog niet zeggen dat het gewoon gebeurt... op grote schaal... en dat de bevolking daar helemaal geen probleem mee heeft, laat staan dat de bevolking zich er voor zou schamen.

Blijft overigens wel de grote vraag of de band er iets mee opschiet als er niet meer illegaal gedownload zou worden. Jij gelooft toch niet dat de mensen dan plots die muziek zouden gaan kopen?  Ik geloof er totaal niets van... als 5% van die downloaders dan overstappen op "kopen" is het heel erg veel denk ik.  Kan het op een of andere manier niet meer (het downloaden van die band) dan luister je gewoon iets anders. Duizenden radiostations via internet beschikbaar...  voor thuis download ik ook niets... ik heb altijd wel een radiostation waarnaar ik luister dat aansluit bij mijn wensen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja...  uiteraard is dat illegaal, maar dat wil nog niet zeggen dat het gewoon gebeurt... op grote schaal... en dat de bevolking daar helemaal geen probleem mee heeft, laat staan dat de bevolking zich er voor zou schamen.

Blijft overigens wel de grote vraag of de band er iets mee opschiet als er niet meer illegaal gedownload zou worden. Jij gelooft toch niet dat de mensen dan plots die muziek zouden gaan kopen?  Ik geloof er totaal niets van... als 5% van die downloaders dan overstappen op "kopen" is het heel erg veel denk ik.  Kan het op een of andere manier niet meer (het downloaden van die band) dan luister je gewoon iets anders. Duizenden radiostations via internet beschikbaar...  voor thuis download ik ook niets... ik heb altijd wel een radiostation waarnaar ik luister dat aansluit bij mijn wensen.

Je praat wel een beetje recht wat krom is.

 

En het luisteren naar internetzenders is natuurlijk legaal, want de zenders betalen de rechten.

Maar luisteren is wel iets anders dan vermenigvuldigen van "schoon" materiaal dat je zelf niet hebt aangeschaft.

 

En als de norm " zich schamen" moet zijn, dan zit je op een glijdende schaal richting wetteloosheid.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

J..

 

En als de norm " zich schamen" moet zijn, dan zit je op een glijdende schaal richting wetteloosheid.

hoe moet een norm zich schamen?

 

Jongens het is eigenlijk een zaadje van Prawo hier gedumped op Off-Topic, dat kiemt en groeit als onkruid. Zogenaamde Pioniersplanten.

En wat die doen weten we; vruchtbaarheid en leven brengen op anorganische bodem.

 

Een voedingsbodem voor nieuwe ideeën en samenleving of samenlevingsvormen kan enkel succes hebben als er orde en regels bestaan.

Dat kan van het primaire eten en gegeten worden, dus het recht van de sterkste tot aan hoog ontwikkelde democratische regelgeving met het respect voor een elk individu.

 

zo ik moet geloof ik het Huis opruimen op Zaterdag gezien wat mijn Duitse Buren aan het doen zijn

Ordnung muss sein :P

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo ik moet geloof ik het Huis opruimen op Zaterdag gezien wat mijn Duitse Buren aan het doen zijn

Ordnung muss sein :P

Met name Duitstalige (en Scandinavisch-talige landen) hebben door de bank genomen de boel goed voor elkaar.

Mogelijk het gevolg van een sterke voorliefde voor structuur.

 

Pragmatisch denken kan leiden tot chaotisch denken.

Het is maar net waar je goed in bent en waar je voorkeur ligt. (En misschien: hoe oud je bent).

 

FEIT is, dat bovengenoemde landen veel zaken op orde hebben.

En daar trek ik weer conclusies uit.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat zo, dat (zijn wel veel op een hoop) Scandinavische landen dat op orde hebben?

In Arhus waar ik 6 maanden was is het werkeloosheidsprobleem en drugsprobleem onder jongeren groter dan in Amsterdam.

Maar die side-kick willen we niet ook nog lostrappen.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met name Duitstalige (en Scandinavisch-talige landen) hebben door de bank genomen de boel goed voor elkaar.

 

....

 

FEIT is, dat bovengenoemde landen veel zaken op orde hebben.

En daar trek ik weer conclusies uit.

 

Ja - maar dan wel niet wat betreft het welvaren van de eigen bevolking, ik noem zo maar wat...

 

Duitsland heeft op Ierland na de laagste pensioenen van Europa, waardoor een groot percentage van de 'oudere' bevolking in armoede leeft...

 

Indrukwekkend lage werkloosheidscijfers, na de Hartz-hervormingen - maar als je daar even dieper op ingaat, dan blijkt dat vele miljoenen mensen straatarm zijn omdat ze "billig jobs" uitoefenen (vooral in de horeca) - noodgedwongen omdat ze na één jaar werkloosheid terugvallen op zo'n lage uitkeringen, dat je er gewoon niet van kan leven. Het aantal werkende 'armen' ligt in Duitsland hoger dan waar ook ter wereld.

 

Structuur ja, maar niet altijd in ieders voordeel dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

FEIT is, dat bovengenoemde landen veel zaken op orde hebben.

En daar trek ik weer conclusies uit.

 

 

Ja - maar dan wel niet wat betreft het welvaren van de eigen bevolking, ik noem zo maar wat...

 

.........

 

Structuur ja, maar niet altijd in ieders voordeel dus.

Dus het Duitse volk is door de bank genomen arm en ontevreden?

 

Dat verklaart kennelijk waarom zovelen (inclusief Nederlanders) graag in Duitsland vertoeven. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het Duitse volk is niet arm en ontevreden, ook niet die met pensioen zijn.

Er zijn wel arme en ontevreden Duitsers.

 

De AOW in Duitsland, de Rente, wordt opgebouwd naar loon en tijd.

Met een minimum loon krijg je ook een minimum AOW.

 

Vergeet niet, dat alle inwoners uit het voormalig Oost-Duitsland nooit pensioen premie betaald hebben.

Verdien je meer, betaal je ook meer premie en krijg je ook meer pensioen.

Monatliche Rentenhöhe = Entgeltpunkte x Zugangsfaktor x Aktueller Rentenwert x Rentenartfaktor

Elk jaar krijg je een overzicht waarin staat hoeveel je hebt ingelegd en waar dat recht op geeft.

 

In Nederland kan je veel betalen, 17,9 % over max. € 33.715,- , maar krijg je toch slechts € 734 per persoon per maand aan AOW.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, ik bedoel ook niet dat het elders 'beter' is, een aantal dingen pakken ze heel goed aan.

 

Alleen is het ook niet zo dat we hen plots als hét grote voorbeeld moeten stellen, ze pakken ook een hoop dingen fout aan.

 

Dat hun economie (in vergelijking met de rest) relatief goed draait, heeft ook veel te maken met die lage lonen-politiek. Of je daar nu voor- of tegen bent, is politiek en daar doe ik niet aan :)))

 

Ik signaleer maar...
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...