Ga naar inhoud


Ordnung muss sein


Prawo

Aanbevolen berichten


Inderdaad, dat is het grote verschil... al blijkt uit diverse cijfers dat er erg veel uit winkels gestolen wordt.  Maar dat is iets wat ik zelf nooit zou doen.  Als ze bij de kassa iets vergeten aan te rekenen zeg ik er uiteraard niets van... dat is niet mijn probleem, en het is ook geen diefstal.

Dat heb ik ook al meegemaakt , duidelijk laten zien , dozen , 3 stuks , en ....

dit 2x herhaald ; bij het thuiskomen , op papier stond er maar 1 stuk , tja ....

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, ik wil de muziek wel horen, maar wil er niet voor betalen. Dat is helemaal correct gesteld.

 

Ik download zolang ik het kan, meestal via youtube an andere soortgelijke sites. Kan het om een of andere manier technisch niet meer, dan houdt het op, en ben ik blij met wat ik gehad heb. Maar kopen ga ik daarna niet, zó belangrijk is het niet.

Ah , u bekent dus dat muziek u niet interesseert ??

Waarom mag er met muziek geen geld verdiend worden ??

Stel dat ik in uw zaak gewoon wat koopmateriaal (bv CD's) meeneem , want ....

het interesseert me toch niet !! Is er een verschil ??

 

Stel , uw eigen kind speelt in een band , of jijzelf , en er komt iemand naar u toe ,

en die persoon zegt dat die jullie muziek illegaal heeft gedownload , wat dan ??

Tja , er voor betalen wil die niet , want .... geen goesting !!

 

Het is net als met Films en series... ik wacht wel tot ze op de tv (FTA) komen, ik betaal niet voor een dvd en zeker niet voor de bioscoop...

Tja , dat doe ik ook met films & series :) , desnoods DVD's in de bib (jaarabo) lenen :)

Trouwens , aan de cinema heb ik niets , het scherm staat veel te ver voor mij !!

en nieuwere films interesseren een pak minder dan oude & oudere films !!

Dus wacht ik tot ze op een FTA TV-zender komen (incluis reclame) :)

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik ook al meegemaakt , duidelijk laten zien , dozen , 3 stuks , en ....

dit 2x herhaald ; bij het thuiskomen , op papier stond er maar 1 stuk , tja ....

 

Dat is toch weer een wezenlijk ander geval dan dat van Sverige.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Geniet je nou nog wel van een product of alleen van het feit dat het je niks kost?

Genieten van een product gaat uiteraard beter als het niets of erg weinig gekost heeft.

Ik weeg iedere aankoop zeer zorgvuldig af, vind ik het te duur, dan koop ik het niet. Zo eenvoudig is het voor mij. Dat geldt niet alleen voor entertainment, maar ook voor de dagelijkse levensmiddelen etc. Ik voer een zeer strak beleid wat dat betreft, en dat is de enige manier om veel geld te sparen.

 

 

Ah , u bekent dus dat muziek u niet interesseert ??

Waarom mag er met muziek geen geld verdiend worden ??

Stel dat ik in uw zaak gewoon wat koopmateriaal (bv CD's) meeneem , want ....

het interesseert me toch niet !! Is er een verschil ??

Dat heb ik niet geschreven.

Ik zeg dat ik muziek gratis download als het kan. Zodat ik er in de auto ook naar kan luisteren als ik door gebieden rij waar voor mij geen goede radiozenders te beluisteren zijn.

Maar als het downloaden niet kan, dan is het zo, en zal ik desondanks toch niets gaan kopen. Zo belangrijk is het niet voor mij om er dan geld voor over te hebben. Dat is wat anders dan dat het me niet interesseert. Dan luister ik wel gewoon naar de autoradio, en thuis luister ik vrijwel nooit naar eigen muziek, thuis staat de internetradio altijd aan, op een zender van mijn keuze. Die zender moet dan wel een 'normale' zender zijn, die een volledig programma biedt... 

 

met muziek mag best geld verdiend worden, ook dat heb ik niet tegengesproken.

De muziekindustrie krijgt geld via de radiozenders, concerten die gegeven wordt etc etc ook de verkoop van cd's en lp's.

Ik heb gezegd dat IK geen geld uitgeef voor muziek. Daarvoor is het niet belangrijk genoeg voor mij.

Wat je daar stelt dat je dingen mag meenemen omdat het je niet interesseert, slaat nergens op. Sorry hoor... maar je borduurt verder op je eigen stelling dat muziek mij niet zou interesseren, en dat heb ik nooit zo beweerd.

Fysieke dingen meenemen mag niet...  muziek 'kopieren'. 'downloaden', 'opnemen' is niet verkeerd in mijn ogen... opname apparatuur voor muziek en beeld zijn geen illegale apparaten en mogen gewoon gebruikt worden waarvoor ze gemaakt zijn.

 

 

Stel , uw eigen kind speelt in een band , of jijzelf , en er komt iemand naar u toe ,

en die persoon zegt dat die jullie muziek illegaal heeft gedownload , wat dan ??

Tja , er voor betalen wil die niet , want .... geen goesting !!

Dan is dat zo... ik zou zelf ook nooit in die branche iets gaan doen, omdat ik zelf niet kan inzien dat mensen zo gek zijn om zo veel geld neer te tellen voor het product.

Speelt iemand in een band, en die is goed genoeg om op de radio te komen, zal die heus wel geld krijgen daarvoor.

Als Piet het nummer illegaal downloadt krijgt de "zanger" niets... dat is correct... maar als Piet niet illegaal downloadt, maar het geld er niet voor over heeft om de muziek legaal te kopen, en in plaats daarvan wacht tot het nummer op de radio komt, heeft de zanger ook niets. Dat is wat ik probeer te zeggen, maar blijkbaar wil men me niet begrijpen.  Ik begrijp uiteraard het punt van jullie wel, maar als je niets illegaals meer doet, wil dat niet automatisch zeggen dat de "muziek" meer inkomsten krijgt.

 

 

 

Dat is toch weer een wezenlijk ander geval dan dat van Sverige.

Nee, cookie monster reageerde op mijn stelling dat ik niets zal zeggen bij de kassa, als ze een bepaald item vergeten aan te rekenen, terwijl het wel gewoon aangeboden werd bij de kassa... exact hetzelfde dus.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik ook al meegemaakt , duidelijk laten zien , dozen , 3 stuks , en ....

dit 2x herhaald ; bij het thuiskomen , op papier stond er maar 1 stuk , tja ....

 

 

Nee, cookie monster reageerde op mijn stelling dat ik niets zal zeggen bij de kassa, als ze een bepaald item vergeten aan te rekenen, terwijl het wel gewoon aangeboden werd bij de kassa... exact hetzelfde dus.

Nee, wezenlijk anders.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, maar ik zie het verschil niet...  Ik controleer mijn rekening echter nooit pas thuis, maar voor ik bij de uitgang ben... het gegeven is verder precies hetzelfde... of anders gezegd: ik zie het verschil niet.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel erg off topic van mijn eerste bericht.

 

Supermarkten maken fouten in zowel voordeel als nadeel van de klanten. Zeker als je veel boodschappen gelijktijdig haalt zie je als klant beide wel eens over het hoofd.

Kom ik er thuis achter dat de fout in mijn nadeel is en het bedrag is niet substantieel dan ga ik niet terug naar de klantenservice. Fouten in mijn voordeel zie ik voor het gemak maar als compensatie voor eerdere vergissingen in mijn nadeel: you win some, you loose some.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, maar ik zie het verschil niet...  Ik controleer mijn rekening echter nooit pas thuis, maar voor ik bij de uitgang ben... het gegeven is verder precies hetzelfde... of anders gezegd: ik zie het verschil niet.

 

Cookie Monster zegt bij de kassa nadrukkelijk meerdere keren te hebben aangegeven dat hij 3 dozen had.

Jij zegt niks.

Lijkt me nogal een verschil.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Genieten van een product gaat uiteraard beter als het niets of erg weinig gekost heeft.

Ik weeg iedere aankoop zeer zorgvuldig af, vind ik het te duur, dan koop ik het niet. Zo eenvoudig is het voor mij. Dat geldt niet alleen voor entertainment, maar ook voor de dagelijkse levensmiddelen etc. Ik voer een zeer strak beleid wat dat betreft, en dat is de enige manier om veel geld te sparen.

(Be)Sparen is niet verboden , gelukkig !!

 

 

 

Dat heb ik niet geschreven.

Ik zeg dat ik muziek gratis download als het kan. Zodat ik er in de auto ook naar kan luisteren als ik door gebieden rij waar voor mij geen goede radiozenders te beluisteren zijn.

Maar als het downloaden niet kan, dan is het zo, en zal ik desondanks toch niets gaan kopen. Zo belangrijk is het niet voor mij om er dan geld voor over te hebben.

Ah , maar toch eventueel illegaal downloaden wanneer gewenst en voorhanden ??

 

 

Dat is wat anders dan dat het me niet interesseert.

Wat is het verschil met , wel willen , maar niet bereidt zijn het aan te kopen ??

Als iemand / een band zijn materiaal LEGAAL GRATIS ter beschikking online zet , tja ....

 

 

Dan luister ik wel gewoon naar de autoradio, en thuis luister ik vrijwel nooit naar eigen muziek, thuis staat de internetradio altijd aan, op een zender van mijn keuze. Die zender moet dan wel een 'normale' zender zijn, die een volledig programma biedt...

Niks mis mee :)

 

 

met muziek mag best geld verdiend worden, ook dat heb ik niet tegengesproken.

De muziekindustrie krijgt geld via de radiozenders, concerten die gegeven wordt etc etc ook de verkoop van cd's en lp's.

Ik heb gezegd dat IK geen geld uitgeef voor muziek. Daarvoor is het niet belangrijk genoeg voor mij.

Maar wel illegaal downloaden ??

Of wat met diegene die het product illegaal aanbiedt , en ermee verdient ??

 

 

Wat je daar stelt dat je dingen mag meenemen omdat het je niet interesseert, slaat nergens op. Sorry hoor... maar je borduurt verder op je eigen stelling dat muziek mij niet zou interesseren, en dat heb ik nooit zo beweerd.

Nee , u spreekt uzelf toch tegen !!

 

 

Fysieke dingen meenemen mag niet...

OK , stel u heeft een platenzaak , en iemand neemt gewoon wat "gratis" CD's mee ,

want er voor betalen wil niet , wat is het verschil met illegaal downloaden ??

 

 

muziek 'kopieren'. 'downloaden', 'opnemen' is niet verkeerd in mijn ogen... opname apparatuur voor muziek en beeld zijn geen illegale apparaten en mogen gewoon gebruikt worden waarvoor ze gemaakt zijn.

Awel , muzikanten steken ook tijd in hun composities , dus ....

geld daarvoor verdienen , geldt dus niet voor hun ??

Zij moeten al dat materiaal aankopen , wie gaat dat uiteindelijk betalen ??

Ook voor bv de bakker of buurtwinkel , of eventueel uw eigen zaak geldt dit !!

btw: Het lawaai van hun machines komt niet op de radio !!

 

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sverige schreef op 27 Jun 2016 - 09:12:

Dan is dat zo... ik zou zelf ook nooit in die branche iets gaan doen, omdat ik zelf niet kan inzien dat mensen zo gek zijn om zo veel geld neer te tellen voor het product.
Speelt iemand in een band, en die is goed genoeg om op de radio te komen, zal die heus wel geld krijgen daarvoor.

I see !!

 

Als Piet het nummer illegaal downloadt krijgt de "zanger" niets... dat is correct... maar als Piet niet illegaal downloadt, maar het geld er niet voor over heeft om de muziek legaal te kopen, en in plaats daarvan wacht tot het nummer op de radio komt, heeft de zanger ook niets. Dat is wat ik probeer te zeggen, maar blijkbaar wil men me niet begrijpen.

 

Voor niets gaat de zon (ook) niet op !!
Dat platenmaatschappijen & produceren misschien wel het grootste deel binnenrijven ,
dat ga ik niet tegenspreken !! Maar als niemand dan muziek aankoopt ,
dan houdt het product uiteindelijk op , en gaat het product failliet !!
Sommige artiesten verkopen hun muziek per nummer via hun website ,
en vaak kan je eerst het gehele nummers zelfs beluisteren ,
en je bent dan toch niet verplicht het aan het kopen !!
Desnoods zou men , wanneer sponsors bereidt , bv eerst 10sec. reclame laten horen !!
Of wat je ook nog kan doen 2dehands platen & CD's aankopen , is ook ok :)
De artiest verdient er niks aan , maar de muziek is legaal & goedkoop :)

tenzij .... het om een illegale versie/kopie gaat !!

 

Ik begrijp uiteraard het punt van jullie wel, maar als je niets illegaals meer doet, wil dat niet automatisch zeggen dat de "muziek" meer inkomsten krijgt.

Dat zal ik ook niet tegenspreken !!

Maar als iedereen voortaan ALLES illegaal downloadt ??

Of wat met website die tegen betaling illegaal produkten aanbieden ??

 

 

Nee, cookie monster reageerde op mijn stelling dat ik niets zal zeggen bij de kassa, als ze een bepaald item vergeten aan te rekenen, terwijl het wel gewoon aangeboden werd bij de kassa... exact hetzelfde dus.

Weet je , wanneer de winkel iets verkeerd aanrekent , bv 1 cent te veel ,
sommige steken daar meer tijd & geld in dan die 1 cent verlies betekent !!

Bij te weinig aanrekenen , tja ....
Ik & anderen hebben het ook al meegemaakt , te weinig aangerekend ,
wanneer al thuis of in de winkel nagecheckt , de mens & z'n/haar goede wil ,
of gewoon laten zoals't is !!
Ik heb al een keer gehad , ik ging naar de winkel , kom thuis , laadt de kar leeg ,
de dag erop , ik ga terug naar de winkel , maar wanneer al binnen ,
ik doe de tas open , shit , er zat nog een pakje vlees half onder bodem in de tas ,
ik heb die dan maar weer opnieuw laten scannen aan de kassa !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mag ik het gewoon terug brengen tot de essentie.

 

Iemand zet illegaal de muziek op het internet, en de afnemer van die muziek is een "heler" van gestolen goed.

Er is geen verschil tussen dit downloaden en het meedrinken van biertjes die iemand anders in de Supermarkt heeft gestolen.

In beide gevallen berokken je de eigenaar van het goed schade.

 

Ik ben benieuwd Sverige, wanneer je iemand op je gestolen fiets ziet rondrijden, en die aangeeft dat hij hem heeft gekregen van de dief en daarom niemand schade berokkent.

Wanneer je niet kan inzien dat dit handelen fout is, ontbreekt er iets in je karakter, het onderscheid tussen goed en fout.

 

En dan nog dit.

Je stelt dat je wel de muziek download, maar wanneer die geld zou kosten, je er niet voor zou betalen omdat je het niets waard vindt.

 

Waarom download je het dan, en naar ik mag aannemen er ook naar luistert?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sverige, ik krijg toch steeds weer het gevoel bij menige redenatie van jou dat je permanent naar drogredenen zoekt om je "spaarzaam" gedrag te rechtvaardigen:

je beroept jezelf op gedrag van anderen "die dit of dat ook doen", je beroept je op wat "men" in de jaren 60 volgens jou "normaal" vond, je beroept je op de onoplettendheid van een kassière, je beroept je op het feit, dat jij vindt dat er al genoeg betaald wordt, of omdat jij vindt, dat radiozenders al namens jou betalen.

Je hele leven -24/7- lijkt overheerst door niks uit te hoeven geven. Als ik je postings de laatste tijd zo volg,  heb je geen regulier werk en ook geen kinderen.

Hobby's mogen ook geen geld kosten. 

 

Ondertussen lap je wel allerlei wetten en fatsoensregels aan je laars. Wel degelijk ten nadele van anderen.

 

Soms krijg ik de rillingen van wat jij zegt. Kun je je dat voorstellen?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK... een allerlaatste keer. Dan hou ik er over op, want het is het gewoon niet waard. Ik zie in dat jullie mijn redenering totaal niet volgen, en dat is ieders goede recht.

 

Er is wel degelijk een verschil als iemand met mijn gestolen fiets rondrijdt, Of hij die nu gekregen heeft van een ander of zelf gestolen heeft, maakt mij niet zoveel uit, ik heb de fiets niet meer, en kan er niet meer op fietsen.  Een download van een nummer is anders, het nummer is nog steeds aanwezig bij de eigenaar, ik heb alleen een kopie.  Vergelijk het met het feit dat ik een boek gekocht heb over fotografie, en dat iemand van jullie daar graag een kopie van zouden krijgen... nou, dat is wat mij betreft totaal geen probleem... ik heb het boek nog, en of jij een kopie daarvan hebt maakt mij totaal niets uit, ik heb je geholpen, en dat was dan de bedoeling.

 

 

En dan nog dit.

Je stelt dat je wel de muziek download, maar wanneer die geld zou kosten, je er niet voor zou betalen omdat je het niets waard vindt.

 

Waarom download je het dan, en naar ik mag aannemen er ook naar luistert?

 OK, die probeer ik ook nog duidelijk te maken hoe ik het bedoel. Ik hoop dat het me nu lukt.

Dat bepaalde nummer is me inderdaad niets waard, zeker geen geld. Dus zou ik er uiteraard niets voor betalen. Zou het nummer alleen tegen betaling beschikbaar zijn, dan hoefde ik het gewoon niet te hebben. Is het echter wél beschikbaar zonder daarvoor te betalen, dan wil ik het nummer wel hebben, omdat ik het wel een mooi lied vind. En dan is het leuk om het in de auto te hebben. Maar niets is zó ontzettend belangrijk wat muziek betreft om daar dan ook voor te gaan betalen. Is dat nummer er niet, dan luister ik wel naar de radio, naar andere nummers die ik al eerder gedownload had etc etc.  Er is totaal geen enkele reden voor mij om dat nummer te gaan kopen.  Er zijn tienduizenden radiozenders te beluisteren, helemaal gratis.... dus waarom zou ik dan gaan betalen voor dat ene nummer?  Het is gewoon omdat de mogelijkheid er is. Zeg maar, de gelegenheid maakt de dief, om in jargon te blijven.

 

 

Cookie Monster zegt bij de kassa nadrukkelijk meerdere keren te hebben aangegeven dat hij 3 dozen had.

Jij zegt niks.

Lijkt me nogal een verschil.

 

Nee... geen verschil.

Bij de kassa zet ik alles op de loopband, en de cassière verplaatst dan ieder artikel, een voor een...  en als ze het dan niet goed aanslaat, of slechts 20 ipv 22 stuks rekent, is dat niet mijn probleem.  Ik heb alles aangeboden, en daar gaat het om.

 

 

Je hele leven -24/7- lijkt overheerst door niks uit te hoeven geven. Als ik je postings de laatste tijd zo volg,  heb je geen regulier werk en ook geen kinderen.

Hobby's mogen ook geen geld kosten. 

Ja, ik wil zo weinig mogelijk uitgeven. Ik betaal al veel te veel belastingen, heffingen etc, dus ik wil proberen zo veel mogelijk geld voor mezelf te houden, om zo vroeg mogelijk met werken te stoppen.  

Ik heb uiteraard wel gewoon werk, al gaat je dat uiteraard totaal niet aan wat ik doe...  maar ik probeer zo gauw mogelijk daarmee te stoppen, van zodra het enigszins financieel haalbaar is, is het eindelijk voorbij.

Kinderen heb ik bewust niet gewild. Ik hou van mijn rust en kinderen zijn bovendien veel en veel te duur. Ik wil voor mezelf leven, niet voor een ander.

Bedenk overigens wel dat een hobby niet "leuker" wordt omdat je er veel geld aan uitgeeft. Veel mensen denken hun geluk te kunnen kopen. Dat is een misrekening...  het gaat erom dat je met jezelf in het reine bent, en tevreden bent met jezelf en je situatie... of in ieder geval zo tevreden mogelijk, want 100% haal je nooit.

 

 

Soms krijg ik de rillingen van wat jij zegt. Kun je je dat voorstellen?

 

Waar jij koude rillingen van krijgt, kan ik me helaas niet voorstellen.  Ik wil mijn best doen om het te begrijpen, maar zlefs uit wat je schrijft kan ik het niet halen.

Ik geloof namelijk niet dat je zelf nooit ergens in je leven eens iets illegaals gedaan hebt...  opnames maken van de radio, een lp kopieren, eens iets downloaden, eventueel met een goldcard pay tv gekeken... etc etc.....   

Regels zijn regels, en je moet proberen je er zo goed mogelijk aan te houden....  maar ik ben wel realistisch....  en ik heb er totaal geen probleem mee om de regels zo nu en dan te overtreden als ik er de gelegenheid voor heb, en het mij goed uitkomt. sorry hoor....  maar ik ben gewoon een mens, geen heilige die ergens door de hemel zweeft, en niet echt bestaat.

Fatsoen....  tja, wat is fatsoen.  Ik vind het geen enkelprobleem om een nummer te downloaden, dat heeft totaal niets met fatsoen te maken. Je hebt eerder geen fatsoen als je de buren niet even goedemorgen zegt als je ze 's ochtends ziet bij het vertrekken naar je werk oid.  

 

 

 

ik heb mijn best gedaan om het wat te verklaren, en als jullie allemaal echte mensen zijn die gewoon als mensen handelen, denk ik dat je begrijpt wat ik bedoel....   Ik kan uiteraard ook alleen maar 120% correcte dingen neerschrijven, en dan lijk ik voorbeeldige medemens... ja, dat kan, en ik denk dat veel mensen dit doen... vroeger deed ik dat ook, en op het werk praat ik ook vaak met de mensen mee, om geen gedoe te hebben....  maar ik ben dat soort huichelarij zo ontzettend zat, en ik vind dat ik oud genoeg geworden ben, om gewoon te zeggen wat ik er van denk.  Heiligen bestaan niet...  Maar goed, Ordning muss sein!!!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

  

Kinderen heb ik bewust niet gewild. Ik hou van mijn rust en kinderen zijn bovendien veel en veel te duur. Ik wil voor mezelf leven, niet voor een ander.

En wat vond je vrouw of partner hiervan?

 

Of leef je echt alleen maar voor jezelf.

Ikke en de rest kan stikken.

Als je echt geen kinderen wilt hebben, alleen maar omdat die te duur zouden zijn, zodat jij wat meer moet werken om ze op te kunnen voeden, zegt dit toch echt wel heel veel over het soort mens dat je bent.

 

Gelukkig is niet iedereen zo, want dan was de wereld zo uitgestorven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...