Ga naar inhoud


Ordnung muss sein


Prawo

Aanbevolen berichten

Jullie gaan wel erg off topic in een off topic topic dat opende met "niet alleen burgers moeten zich aan regels houden, maar burgers kunnen dit zeker in Duitsland ook duidelijk afdwingen van ambtenaren waar ze mee te maken krijgen".

 

Wat het Duitse verkeersrecht (iets tussen burgers onderling) daarmee te maken heeft is mij een raadsel.

Wellicht iets voor een nieuw topic?

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


waar gaat het heen Prawo?

 

jij plaatst het onderwerp met enkel een suggestie, maar je ziet, duidelijk is het niet!

wat je wenst te lezen of wat je vraagt/bedoelt!

 

hier worden ambtenaren ontslagen en op het matje geroepen

 

Kölns Ex-Polizeipräsident Albers bittet Opfer des Sex-Mobs um Verzeihung!

 

wat gebeurd bij jullie? met de commissaris van Politie? en dienst baas?

 

Project X Haren

Een Facebookuitnodiging voor een feest van een meisje uit Haren dat haar zestiende verjaardag wilde vieren, werd in september 2012 per ongeluk publiekelijk verstuurd.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vinden verzekeraars. Voor hun eigen gemak.

Juridisch ligt het toch wat ingewikkelder.

Dus de vrachtwagen die met te grote snelheid in rijdt op een fite maakt volgens jou t/m de voorlaatste auto alle tussenliggende bestuurders mede aansprakelijk? Dat geloof je toch zelf niet?

 

Er zijn uitzonderingen.

Wordt je gesneden en je rijd daardoor tegen de achterkant van de auto die voor je opduikt kan je geen voldoende afstand houden en ga je vrijuit.

 

In jouw voorbeeld gaan de verzekeringen om de tafel zitten en maken onderling een deal.

Procederen maakt het schade bedrag alleen maar groter.

De chauffeur van de vrachtwagen krijgt een dikke prent.

Vallen er gewonden of erger dan blijft het niet bij een prent voor de vrachtwagen chauffeur.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

---

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja...  uiteraard is dat illegaal, maar dat wil nog niet zeggen dat het gewoon gebeurt... op grote schaal... en dat de bevolking daar helemaal geen probleem mee heeft, laat staan dat de bevolking zich er voor zou schamen.

Blijft overigens wel de grote vraag of de band er iets mee opschiet als er niet meer illegaal gedownload zou worden. Jij gelooft toch niet dat de mensen dan plots die muziek zouden gaan kopen?  Ik geloof er totaal niets van... als 5% van die downloaders dan overstappen op "kopen" is het heel erg veel denk ik.  Kan het op een of andere manier niet meer (het downloaden van die band) dan luister je gewoon iets anders. Duizenden radiostations via internet beschikbaar...  voor thuis download ik ook niets... ik heb altijd wel een radiostation waarnaar ik luister dat aansluit bij mijn wensen.

 

 

Blijft overigens wel de grote vraag of de band er iets mee opschiet als er niet meer illegaal gedownload zou worden. Jij gelooft toch niet dat de mensen dan plots die muziek zouden gaan kopen?

Daar ben ik inderdaad ook zeker van , want ze hebben het dan al !!

 

Via radio of online luisteren , da's natuurlijk dan weer iets anders :)

Maar , je hebt ook nog internet- of etherpiraten , zij betalen ook geen rechten !!

 

Stel dat je bij een bakker een taart zomaar meeneemt ,

wat is het verschil met illegaal downloaden via internet ??

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dat je bij een bakker een taart zomaar meeneemt ,

wat is het verschil met illegaal downloaden via internet ??

 

Het verschil is in ieder geval dat illegaal downloaden vanuit de luie stoel kan, thuis, en men zich veilig waant omdat er geen handhaving plaatsvindt.  

Bij winkeldiefstal (in jouw voorbeeld) is de handhaving de laatste jaren maximaal opgevoerd.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, dat is het grote verschil... al blijkt uit diverse cijfers dat er erg veel uit winkels gestolen wordt.  Maar dat is iets wat ik zelf nooit zou doen.  Als ze bij de kassa iets vergeten aan te rekenen zeg ik er uiteraard niets van... dat is niet mijn probleem, en het is ook geen diefstal.

Vandaar dat handhaving of Ordnung belangrijk is.

Mijn punt blijft wel dat ik in ieder geval de muziek niet zal kopen als je hem niet meer illegaal kan downloaden... dan luister ik wel gewoon via internet of satellietradio, en wil ik het nummer hebben voor in de auto, neem ik het dan wel op, dat deden we vroeger ook naar volle tevredenheid. De "band" schiet er dus totaal niets mee op.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De band schiet er volgens jou niets mee op, maar jij eigent je wel het "goed" toe zonder daarvoor te betalen.

Het is en blijft gewoon crimineel gedrag, door de wetgever strafbaar gesteld.

 

Er is geen verschil tussen het stelen van een geluidsdrager, zoals een CD uit een winkel of het illegaal downloaden van de informatie van die CD.

 

En die band schiet er wel iets mee op wanneer je die CD aanschaft, daar krijgen ze een vergoeding voor.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

, dat deden we vroeger ook naar volle tevredenheid. De "band" schiet er dus totaal niets mee op.

Een goed voorbeeld van een drogreden.

Je wilt wel profiteren maar niet betalen, en je zoekt er een rechtvaardiging bij.

Het woordje "dus" van jou is hier dus misplaatst.

 

En ook "vroeger" was dit voor de artiest natuurlijk evenmin "naar volle tevredenheid"!

Het BUMA/STEMRA verhaal ken ik al sinds het schip Veronica voor de kust kwam te liggen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk nu eens naar de situatie van rondreizende muzikanten, Musici, Muziek spelende Professionals die op straat spelen of op een Klavier in de Schouwburg.

Die weten best wel dat er geld uitgegeven moet worden door luisteraars om een inkomen aan over te houden.

Dat weten de toehoorders ( consumenten ) natuurlijk ook.

 

Sinds de Bandrecorders voor thuis betaalbaar werden en daarna het cassettedeck van Philips en dan nog meer de walkman van Sony organiseren de mensen in de muziekindustrie zich en uiteindelijk vorderen deze belangenorganisaties vergoeding voor het opname medium.

 

De overheid voert dat principe in en we betalen met zijn allen decennia mee aan vergoedingen voor de Musici.

Wij betalen allemaal enkele centen aan de Banden, Tapes, Recorders, CD's DVD's HDD's

Vooralsnog zijn de Musici best tevreden.

Ook veel Musici gebruiken de nieuwe digitale media en sociale netwerken om populair te worden.

 

Het krakkemikkige Mediabeleid opgesteld door de vertegenwoordigers van het volk staat toe dat men ook via nieuwe digitale media zijn muziekje en filmpje download. (tot 21 april 2014) EU wetgeving

Want het was onhoudbaar dat enkel in Nederland (Belgie weet ik niet) de Overheid verkeerd beleid heeft gevoerd.

 

Je zou als je Ordnung muss sein volgens Prawo's insteek serieus neemt; aan de EU moeten vragen om Nederland een boete te geven voor berokkende schade onder de Musici en de beroepsorganisaties en belangengroepen.

 

En alle relevante zaken die aanhangig gemaakt zijn zou men tegen het licht van de wetgeving vanaf april 2014 moeten her toetsen.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar onlangs heeft onze regering toch nog bezoek gehad van belanghebbenden met een hele dikke claim erbij?

 

Immers, in 2014 is Nederland al Europees op de vingers getikt:

 

http://www.nu.nl/internet/3748454/thuiskopieheffing-compensatie-illegaal-downloaden.html 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hoe het ook zij, je iets toe eigenen zonder ervoor te betalen is not done, het is niets meer of minder als diefstal.

 

En de grootste drogreden "Mijn punt blijft wel dat ik in ieder geval de muziek niet zal kopen als je hem niet meer illegaal kan downloaden"

betekent niets meer en niets minder dan dat je de muziek wel wilt horen, maar er niet voor wil betalen.

Wanneer je zoiets zegt, download het dan niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach

Ik weet niet wat je daarmee wilt zeggen, en ik interpreteer het daarom nu even als een typisch Nederlandse reactie.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe het ook zij, je iets toe eigenen zonder ervoor te betalen is not done, het is niets meer of minder als diefstal.

 

En de grootste drogreden "Mijn punt blijft wel dat ik in ieder geval de muziek niet zal kopen als je hem niet meer illegaal kan downloaden"

betekent niets meer en niets minder dan dat je de muziek wel wilt horen, maar er niet voor wil betalen.

Wanneer je zoiets zegt, download het dan niet.

Inderdaad, ik wil de muziek wel horen, maar wil er niet voor betalen. Dat is helemaal correct gesteld.

 

Ik download zolang ik het kan, meestal via youtube an andere soortgelijke sites. Kan het om een of andere manier technisch niet meer, dan houdt het op, en ben ik blij met wat ik gehad heb. Maar kopen ga ik daarna niet, zó belangrijk is het niet.

Het is net als met Films en series... ik wacht wel tot ze op de tv (FTA) komen, ik betaal niet voor een dvd en zeker niet voor de bioscoop...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...