Ga naar inhoud


London naar Amsterdam na Brexit


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

 

Helaas heeft het niet mogen baten door die dwarsligger van een Boris Johnson.

Die op het laatst opeens dwarsligger werd om trouw aan het populisme te blijven.

 

@Sverige, let even op wat jouw grote heldin Theresa May zojuist heeft gezegd over de gerechtelijke uitspraak:

 

http://www.bbc.com/news/uk-37889197

 

Is ze nu van haar voetstuk gevallen?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Theresa May is niet "mijn grote heldin".  Ik heb gezegd dat ze een goede politicus is, en dat ze tot nu toe behoorlijk goed uit de verf gekomen is...  Ik zit uiteraard niet dag en nacht de Britse politiek te volgen, maar ik probeer de zaak een beetje op te volgen.

 Ik schreef ook dat ze haar "fouten" heeft, maar in de politiek moet je uiteraard ook compromissen sluiten, en je uitspraken aanpassen aan bepaalde stromingen...  

Ze is echt niet van haar voetstuk gevallen hoor...   ik ben er nog steeds van overtuigd dat ze haar doel zal bereiken om het land uit de EU te krijgen...  en ook daar zal ze niet alleen in komen te staan... er zullen er meer volgen als de EU niet drastisch hervormt en terug tot de basis gebracht wordt.  Daar ben ik van overtuigd.

 

MH17....   weet jij nog wat er echt is en wat niet?  Ik denk dat aan beide kanten leugens verspreid worden... maar ik vermoed dat de rapportering van het westen wel erg geconstrueerd is...  ik hoorde wel erg veel overduidelijke weerleggingen op Russische media...  en als zelfs de helfst daarvan waar is is het nog steeds overduidelijk dat men gewoon de Russen de schuld wil geven... het is een propaganda oorlog die gevoerd wordt.... probleem is ook nog eens dat er blijkbaar veel nederlandse inmenging is in het MH17 verhaal... en die wijzen dolgraag met hun opgestoken vingertje naar anderen.

 

en nu even een paar korte antwoorden op waterpas:

Of de Oost europese landen "bevrijd" zijn is afhankelijk van je eigen visie...MOET JE DAT NIET OVERLATEN AAN DE BEWONERS VAN DIE LANDEN? 

Inderdaad...  ik heb een hele boel mensen gesproken uit de DDR, CZ en uit PL....   de meesten betreuren de huidige situatie... er zijn er uiteraard ook die blij zijn, maar dat zijn enkelen die door precies op het goede moment in te spelen op de situatie, behoorlijk wat geld verdiend hebben....   Daarom is het zoals ik schreef, het afhankelijk is van je eigen visie...  Dat daar lang niet iedereen overtuigd is, zie je ook terug in het stemgedrag van mensen bij verkiezingen.

 

 

Of een keuze de goede is, moet inderdaad altijd blijken... maar, Waterpas, ook de keuze om niets te veranderen kan de foute keuze zijn, dat moet uiteraard ook nog blijken.  Mogen mensen niet in idealen geloven, en daar naar handelen?  Dat doe jij toch ook,alleen al door het betoog wat je schreef... jij komt op voor wat jij denkt wat juist is.  en ook dat moet blijken of het dat is.... en dan hangt het ook weer van jezelf af wat voor jou de beste situatie is...  en die zal vast verschillend zijn voor ons beiden.

 

IJzerbout,

Hij is een soevereine staat binnengevallen en heeft niemand wat gevraagd.

Hetzelfde flikt ie nu in Syrie. Hij is alleen maar vriendjes met Assad omdat ie zijn basis in het Nabije Oosten niet wil opgeven.

Daar moeten honderduizenden mensen voor sterven en miljoenen op de vlucht.

Assad is echter wel de enige legitieme leider in Syrie... dat lijkt iedereen te vergeten. De Syrische strijdkrachten hebben de hulp van een bevriende natie, nl Rusland, ingeroepen om het reguliere leger te helpen met het opruimen van de terroristen.  Dat doen ze met success.  Probleem is dat er veel terroristen door het westen geholpen worden, en dat daardoor de strijd steeds blijft doorgaan.  Het westen wil Assad kwijt.... tja, dat wilden ze ook al met Saddam Husein ik Irak... en die hebben ze klein gekregen..... of dat nou zo een success was blijft de vraag, want sinds het zgn. Westen zich bemoeit met de binnenlandse aangelegenheden daar loopt het wel erg uit de hand.

Het westen zou zijn veroveringsdrang en zijn eeuwige bemoeienissen in interne aangelegenheden van souvereine staten eens moeten stoppen....  debenk dat ISIS groot geworden is door de USA... geld en wapens werden vrijwel ongelimiteerd ter beschikking gesteld...

 

Maar goed, dat was maar een zijsprongetje....  Brexit en andere exits zullen hoogstwaarschijnlijk volgen.

De tijd zal het leren....   en ieder mag zijn mening daarover hebben

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nooit geweten dat Rusland en Sirië tussen Londen en Amsterdam liggen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je Sverige, mijn visie staat lijnrecht tegenover die van jou.

 

Jouw MH17 opinie is domweg fout want de bewijzen zijn er keihard dat de Russen het gedaan hebben. Maar het is nu eenmaal de stijl van het Kremlin om per definitie alles te ontkennen. Kijk eens terug naar de ramp in Chernobil. Totdat er werkelijk niet meer onderuit te komen was en onder druk van het Westen hebben de Russen toegegeven dat er iets heel erg mis was.

Chernobil hebben ze verkloot, MH17 hebben ze verkloot, De K-141 Kursk ramp hebben ze verkloot om maar een paar rampen te noemen.

 

En waarom zo negatief over de EU? Over de terugliggende jaren hebben ze een mamoettaak volbracht om zoveel verschillende landen bij elkaar te brengen en het tot een sterke Unie te maken.

En jij profiteert er ook van, want je woont per slot van rekening in Zweden. Iets wat niet echt makkelijk en vanzelfsprekend was voordat Zweden tot de EU bijgetreden is.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

MH17....   weet jij nog wat er echt is en wat niet?  Ik denk dat aan beide kanten leugens verspreid worden... maar ik vermoed dat de rapportering van het westen wel erg geconstrueerd is...  ik hoorde wel erg veel overduidelijke weerleggingen op Russische media...  en als zelfs de helfst daarvan waar is is het nog steeds overduidelijk dat men gewoon de Russen de schuld wil geven... het is een propaganda oorlog die gevoerd wordt.... probleem is ook nog eens dat er blijkbaar veel nederlandse inmenging is in het MH17 verhaal... en die wijzen dolgraag met hun opgestoken vingertje naar anderen.

 

Het verschil tussen jou en de Onderzoekscommissie is dat jij niet verder komt dan "ik denk dat...ik denk dat" , terwijl de Onderzoekscommissie met keiharde bewijzen komt die niet te weerleggen zijn.

 

Alle posten van jou hierboven zijn gebaseerd op "ik denk, dat". En je schuift feiten en keiharde bewijzen achteloos terzijde omdat ze niet passen in jouw wensdenken. Kom eens terug in de bewoonde wereld vanuit je isolatie in Zweden waar je bezig bent je eigen waarheden te bedenken en er argumenten met de haren bijsleept.      

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard, Jij DENKT ook, want JIJ zit niet in de een of andere commissie ...Al je postings zijn ook gebaseerd op jouw mening. Je gelooft bepaalde berichten, en anderen berichten niet.... waarom? Omdat je denkt dat het ene betrouwbaarder is dan het andere. Meer niet... weten doe je het uiteraard ook niet.  Ik dacht dat dit altijd de basis was op dit forum... dat je je eigen ervaring en visie als basis had.

Ook als je iemand helpt op een schotel uit te richten, geef je hulp op basis van hoe jij denkt dat het het makkelijkste of het beste is.

Daar is toch niets fout aan...

Ik schrijf regelmatig "volgens mij" of "ik denk dat" om duidelijk te maken dat dat mijn mening is.  Mat moet je doen om geen verwarring te stichten, tenzij je heel zeker bent, zoals het feit dat 1+1=2  ...   

De zogenaamde onderzoekscommissie denkt overigens ook, en fabriceert ook bepaalde dingen bij elkaar. Bedenk dat er meermaals gemanipuleerde beelden aan het licht gekomen zijn, gefabriceerd door west media....  die zijn ook niet "heilig" hoor... vergeet dat niet.

 

Maar Ukraina, Syrie en Rusland liggen inderdaad niet tussen London en Amsterdam... 

 

Ik hoorde gisteren nog een stukje van een debat uit the house of commons over de Brexit...  David Davis, de Brexit secretary was toch heel erg duidelijk over Brexit.  Alles blijft netjes op koers... het volk heeft gekozen en het proces mag niet vertraagd worden. Hij stelde ook dat er geen 2e referendum komt, en geen terugkeer naar de EU via de achterdeur.

Dat lijkt me een erg duidelijk statement.  Hoe graag "anderen" de waarheid ook willen verdraaien, Brexit is Brexit...   

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard, Jij DENKT ook, want JIJ zit niet in de een of andere commissie ...Al je postings zijn ook gebaseerd op jouw mening.

Tja, je kent duidelijk het verschil niet tussen feit en mening. Of je wilt het niet kennen, zodat je vast kunt houden aan je eigen drogredenaties.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekkere puinhoop daar in Engeland:  :D

 

'Britse regering heeft geen vastomlijnd plan voor Brexit'

De Britse regering heeft geen vastomlijnd plan voor uittreding uit de Europese Unie, de zogeheten Brexit. Uit een memo die door de Britse krant The Times en omroep BBC is ingezien, blijkt ook dat er geen concrete onderhandelingsstrategie is. 

Het onbreken van een algeheel plan en een strategie zou worden veroorzaakt door de verdeeldheid in het kabinet, zo wordt gesteld in de memo die is opgesteld door een consultancybureau. 

In het document wordt wel gesproken over het bestaan van ruim vijfhonderd projecten die een link hebben met een Brexit. De projecten zouden vooral per minsiterie uitgewerkt zijn. Over de projecten wordt gezegd dat er mogelijk meer dan dertigduizend extra ambtenaren nodig zijn om het beoogde werk te verrichten. 

De Britse premier May zou in maart met procedure die een uittreding regelt willen starten, het zogeheten artikel 50. Critici twijfelen na het lezen van de documenten aan de haalbaarheid daarvan. In het document wordt namelijk gesteld dat de regering nog minstens zes maanden nodig heeft voordat een akkoord bereikt wordt over de prioriteiten en de exacte stappen die genomen gaan worden in het kader van de Brexit. 

Een woordvoerder van de Britse regering neemt afstand van de berichten uit de memo en zich de punten "niet te herkennen". 

 
Bron: NU.nl

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet dat pro EU staten als Nederland de Brexit (en ruimer, het uittreden uit de EU) in een slecht daglicht willen stellen. Daardoor worden er vaak allerlei dingen bijgehaald die het verhaal wat meer kleur geven.  

Vergelijk het met de berichtgeving op de Duitse tv over de overwinnaar van de US presidentsverkiezingen, Donald Trump. Ook deze democratische keuze wordt in een zwart daglicht gesteld, omdat het bepaalde mensen blijkbaar niet past.

Tolerantie en open visie blijven alleen actief zolang het "past"...  

 

Ik heb er alle vertrouwen in dat het Groot Brittannie uitstekend zal lukken om uit het EU pakt te treden, en een "betere" toekomst zal krijgen.  

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet dat pro EU staten als Nederland de Brexit (en ruimer, het uittreden uit de EU) in een slecht daglicht willen stellen. Daardoor worden er vaak allerlei dingen bijgehaald die het verhaal wat meer kleur geven.  

Vergelijk het met de berichtgeving op de Duitse tv over de overwinnaar van de US presidentsverkiezingen, Donald Trump. Ook deze democratische keuze wordt in een zwart daglicht gesteld, omdat het bepaalde mensen blijkbaar niet past.

Tolerantie en open visie blijven alleen actief zolang het "past"...  

 

Ik heb er alle vertrouwen in dat het Groot Brittannie uitstekend zal lukken om uit het EU pakt te treden, en een "betere" toekomst zal krijgen.  

 

Met alle respect: bij de beschrijving die jij hierboven geeft, zou ik mijn hand eens in eigen boezem steken.

Lees je eigen berichten er nog eens op na wat het woord "kleurgeven" betreft. Ook bericht #484 is doordrenkt met je eigen propaganda. Je draait steeds weer hetzelfde riedeltje af. Wil je ons hersenspoelen?  

 

In de laatste zin hierboven is het je wellicht ontglipt hoezeer je woordkeuze ervan getuigt dat vooral jijzelf alleen maar aan het kleuren bent. 

 

Nog even voor de helderheid: Ik herinner je nog maar even aan je recente bestempeling van Oekraïne als "fascistische staat". Terminologie van Poetin, en je neemt die klakkeloos over omdat de in Oekraïne democratisch gekozen regering jou hoogstwaarschijnlijk niet past!  

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Lekkere puinhoop daar in Engeland:  :D

 

'Britse regering heeft geen vastomlijnd plan voor Brexit'
 

 

De pro-Brexiteers op het pluche dromen (of: liegen) in het VK rustig verder, zonder dat er ook maar een begin van Brexit in zicht is.

Men roept maar wat, alsof men op een andere planeet zit:

 

http://www.bbc.com/news/uk-37995606 

 

Tja, populisme streelt de ego van sommige politici, maar we weten inmiddels uit ervaring dat het meestal bij roepen blijft.

(Gaan we in de US binnenkort ook meemaken.)  

 

En door de verscheurdheid die het populisme met zich meebrengt, is het kiezersvolk per saldo slechter af, niet beter. Van de onrealistische beloftes komt doorgaans weinig terecht, en intolerantie neemt zorgwekkende vormen aan.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met alle respect: bij de beschrijving die jij hierboven geeft, zou ik mijn hand eens in eigen boezem steken.

Lees je eigen berichten er nog eens op na wat het woord "kleurgeven" betreft. Ook bericht #484 is doordrenkt met je eigen propaganda. Je draait steeds weer hetzelfde riedeltje af. Wil je ons hersenspoelen?  

 

In de laatste zin hierboven is het je wellicht ontglipt hoezeer je woordkeuze ervan getuigt dat vooral jijzelf alleen maar aan het kleuren bent. 

 

Nog even voor de helderheid: Ik herinner je nog maar even aan je recente bestempeling van Oekraïne als "fascistische staat". Terminologie van Poetin, en je neemt die klakkeloos over omdat de in Oekraïne democratisch gekozen regering jou hoogstwaarschijnlijk niet past!  

Ik zou over jou uiteraard exact hetzelfde kunnen zeggen... je draait ook steeds hetzelfde riedeltje af.  Ik kies er voor om het niet te doen, ik respecteer namelijk dat andere mensen een andere kijk op de werkelijkheid hebben. Ik hoef het daar uiteraard niet mee eens te zijn, en ik heb dan ook het recht om 'mijn' visie te verkondigen.  Ik zeg ook dat het mijn visie is, en niet het napraten van anderen.  Ik vermeld vaak dat het mijn visie is, omdat ik de dingen zie zoals ik ze schrijf. Ik wil niet schijnheilig zijn, ik ben gewoon mezelf, niets meer, maar ook niets minder.

Over de fascisten in Ukraina...  het is echt niet alleen de Russische Federatie die dat ziet hoor...   De symboliek die de zogenaamde ordehandhavers gebruiken laten weinig aan de verbeelding over...  knokpartijen in het parlement zijn ook geen teken van volledige civilisatie... en demokratisch gekozen... tja, de zittende president is afgezet omdat de EU zich via de achterdeur wilde opdringen om hun invloedssfeer te verruimen dmv hun "associatieverdrag"... 

 

Maar dat alles heeft niets met Brexit te maken...

Mag ik er niet "alle vertrouwen" in hebben dat de Brexit een succes wordt?  Dat hebben een ruime meerderheid van 52% stemde ervoor de EU te verlaten...  Er deden bijna 72% van de stemgerechtigde bevolking mee aan het referendum... dat waren ruim 30 miljoen mensen die een stem uitbrachten....   

Jij hebt er blijkbaar geen vertrouwen in, en jij verheerlijkt de EU.... daar heb jij vertrouwen in Eduard....   dat is jouw recht om dat te doen, maar ik ben tegen de EU, en zal er alles aan doen wat in mijn macht staat om de EU te torpederen.  Mijn macht is klein, uiteraard... maar als er ooit een gelegenheid komt om mijn stem te laten horen, zal ik dat uiteraard doen.  

 

Ik begrijp niet waarom jouw ideeen en/of politieke standpunten meer waard zouden zijn dan de mijne.  Dat we het wat Brexit (en Rusland) betreft niet eens zijn is duidelijk, maar dat heeft niets te maken met het feit dat de een plots minder waard zou zijn dan de ander... of zie ik dat verkeerd?   dat wil ik dan wel eens weten waarop je dat gaat baseren......

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wéér worden de Britten een rad voor ogen gedraaid door Boris Johnson.

 

Volgende: Bron NOS.

 

Financiën-minister en Eurogroep voorzitter Jeroen Dijsselbloem vindt dat de Britse minister Boris Johnson de Britten misleidt over de gevolgen van een brexit. "Hij biedt het Britse volk opties aan die niet beschikbaar zijn", sprak de Nederlander in het BBC-programma Newsnight.

Volgens Johnson kan Groot-Brittannië toegang houden tot de interne markt en tegelijkertijd buiten de douane-unie blijven. Maar Dijsselbloem zei dat dat onmogelijk is. "Dat bestaat niet."

"Johnson zegt dingen die intellectueel niet mogelijk zijn en politiek niet beschikbaar", aldus Dijsselbloem, die Johnson opriep de Britten een eerlijker verhaal te vertellen. 

Een brexit is volgens de Nederlander voor zowel de EU als Groot-Brittannië een stap terug. "In het beste geval beperken we de schade voor de Europese en Britse economie. Maar de situatie wordt slechter dan nu het geval is."

 

Gisteren lekte een memo uit van adviesbureau Deloitte waarin staat dat de Britse regering geen strategie heeft voor een brexit. Ook zou binnen het kabinet onenigheid zijn over de te volgen koers. In een reactie daarop zei de Britse regering zich niet te herkennen in het memo. 

Premier May heeft beloofd eind maart artikel 50 uit het Verdrag van Lissabon in werking te stellen. Daarmee begint het vertrek van de Britten uit de Europese Unie.

 

 

 

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag die Dijsselbloem wel...

 

Het grappige is dat het Groot Brittanie hoofdzakelijk erom ging de andere Europeanen buiten de deur te houden die ze over het algemeen hard nodig hebben en daar hun hele economie voor op het spel zetten door uit de EU te gaan stappen.

Ik vraag me af, wat ze uiteindelijk meer gaat kosten: die paar Oost Europeanen over de vloer of de Brexit. :D

En wat ze het nu al gekost heeft.

Veel Engelse bedrijven willen massaal naar Berlijn & Frankfurt verhuizen:

 

http://www.morgenpost.de/incoming/article207903345/Britische-Firmen-erwaegen-nach-Brexit-Umzug-nach-Berlin.html

 

https://www.deutsche-startups.de/2016/06/24/brexit-stimmen-aus-london-viele-reden-vom-umzug/

 

http://www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/brexit-britische-unternehmen-hegen-umzugsplaene-a-1113910.html

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...