Ga naar inhoud


London naar Amsterdam na Brexit


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

1)Ik speel helemaal niet op de persoon, Eduard.

 

2)Een Brexit, of eender welke andere "exit" is voor mij een positief iets. Iets wat nagestreefd moet worden.  Maar dat is mijn mening, en hoeft niet die van anderen te zijn.  Het Brexit referendum werd overweldigend, met 52% voor een uittreding beslist,

 

3)De EU heeft het "wij en de rest" alleen maar aangewakkerd.

 

4)niets is kostbaarder dan vrede... ben ik 100% met je eens..... maar gedwongen vrede is ook geen oplossing....  de EU zorgt daar heus niet voor...  dat blijkt maar als je hoort hoeveel aanslagen er her en der zijn...  maar dat vrede belangrijk en waardevol is, ben ik volledig met je eens!

1) Ik kan je beschrijving van Deijsselbloem niet anders lezen. Inhoudelijk zeg je namelijk niks.

2) Een zeer gekleurde opmerking van je: "overweldigend, met 52%". Feit en mening op 1 hoop, gepresenteerd als 1 feit.

3) Dat is een stalement van je, niet een oorzakelijk verband, op feiten gebaseerd. Jij creeert bewust mist tussen feit en mening.

4) Weer een boute statement, terwijl de feiten het tegenovergestelde hebben laten zien sinds 1945.

 

Gooi die glazen bol nou maar weg. Die werkt niet. Ook niet als spiegel.

 

De feitelijke wereld zit echt anders in elkaar. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik schreef dat ik niet op de persoon speelde in de zin van de betekenis die hier op het forum vaak bedoeld wordt. Dat schreef ik er ook bij, de reactie was niet persoonlijk tegen jou gericht... uiteraard wel tegen de heer Dijsselbloem... Ja, als we het over hem hebben, kan ik uiteraard ook alleen maar op hem reageren, in persoon.  Ik mag de man niet. Punt. Dat is inderdaad mijn mening... ik ga er ook vanuit dat hij meer mensen tegen de haren ingestreken heeft in zijn tijd die hij aan de macht is.

 

punt 4....  je kan het tegendeel niet weerleggen.... de situatie is zoals hij is, en niet anders.... dus is jouw uitspraak ook niet op feiten gebaseerd, maar je gaat er vanuit dat er zonder de EU oorlogen gewoed zouden hebben in Europa.... Dat kan, maar het zou ook verdelievender geweest kunnen zijn, ik weet dat niet, jij ook niet.

 

Eduard, en deze is wel speciaal aan jou gericht, in antwoord op je laatste statement....   ik denk dat de wereld ook anders in elkaar zit, dan jij denkt hoor....  Ik respecteer je visie, maar ben het op hoofdpunten niet met je eens. Jouw uitgangspunt is dat de EU een zegen is voor de europese bevolking, en dat onderschrijf ik niet. Volgens mij moeten we ons bevrijden van het juk wat EU heet... Groot Brittannie is daar volop mee bezig. De toekomst zal leren of het een verstandige zet was of niet... maar zelfs als het minder goed uit zou pakken dan waar ik van overtuigd ben, is het toch waardevol geweest om het te proberen.

Als je ergens zó ontevreden over bent, moet je proberen iets te veranderen....   ze hebben destijds, in mijn schooltijd, er in gestampt dat een democratie zo zou werken.... dat het volk inspraak heeft, en als er een meerderheid ergens voor is, dat dat dan de nieuwe weg zou zijn....   Nu is dat zo, maar gaan de voorvechters van de democratie huilend de straat op dat het niet loopt zoals zij de toekomst zien....   

Mijn geloof in democratie was al heel erg matig....   en nu ik dit soort reacties zie, lijkt het alsof ik gelijk heb, en democratie toch niet lijkt te bestaan.

 

Ik heb mijn glazen bol al een poos geleden weggegooid.... het wordt tijd dat jij de jouwe ook eens bij het grof vuil gooit....   want je gaat ook van erg veel dingen uit die je niet kan bewijzen.... je mag een ander dus niet beschuldigen daarvan, zolang je dezelfde handelswijze toepast.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sverige schreef op 17 Nov 2016 - 14:17:

 Daarom is Brexit de enige goede oplossing, volgens mij, en volgens 52% van de Britse kiezers....   en waarschijnlijk zelfs meer, want ook "remain" stemmers zijn intussen overtuigd dat het verlaten van de EU een goed plan is.

Hoezo "waarschijnlijk meer"? Omdat jij dat hoopt?

Er zullen best mensen van mening veranderd zijn, maar wel aan beide zijden.

Er zijn ook genoeg mensen die zeggen dat ze pas na het referendum in de gaten kregen wat een Brexit eigenlijk voor consequenties had en nu tegen een Brexit zouden stemmen.

Ze hadden er geen rekening mee gehouden dat bedrijven en banken wel eens uit de VK zouden willen vertrekken bij een Brexit. Ze hadden er al helemaal geen rekening mee gehouden dat het hele VK uiteen zou kunnen scheuren. Dat het kon leiden dat Ierland, Schotland en Wales uit het VK zouden willen.

Ik heb geen cijfers maar het zou mij niet verbazen als het aantal tegenstanders van Brexit juist toeneemt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij gelooft nog in een gouden toekomst. De vraag is echter hoelang nog.

 

Bolkestein: ‘Over tien jaar grote D-Markzone in plaats van euro’
Frits Bolkestein is weinig positief over de toekomst. De oud-fractievoorzitter van de VVD schetst vooral

een doembeeld over de euro: die zal het niet lang meer volhouden, voorspelt hij.

 

Lees verder / bron: http://www.elsevier.nl/economie/achtergrond/2016/11/bolkestein-over-tien-jaar-grote-d-markzone-in-plaats-van-euro-403061/

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brexit is nog ver weg, maar de pijn is al begonnen voor het VK:

 

http://money.cnn.com/2016/11/23/news/economy/uk-autumn-statement-budget-brexit/index.html

 

Maar ja, "taking back control" bekte zo lekker.

En je kunt natuurlijk altijd de EU overal de schuld van geven.

Als je erin blijft, deugt de EU niet, als je eruit wilt, evenmin.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...