Ga naar inhoud


London naar Amsterdam na Brexit


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Die tijd gaat zeker komen.

Maar je krampachtige houding t.o.v. de brexit verbaast mij.

Je stelt dat niemand weet naar wat voor wereld een Brexit leidt, maar je kan dat ook zien als uitdaging en nieuwe kansen.

 

Wanneer je daar niet mee om kunt gaan heb je zelf een probleem.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die tijd gaat zeker komen.

Maar je krampachtige houding t.o.v. de brexit verbaast mij.

Je stelt dat niemand weet naar wat voor wereld een Brexit leidt, maar je kan dat ook zien als uitdaging en nieuwe kansen.

 

Wanneer je daar niet mee om kunt gaan heb je zelf een probleem.

 

De krampachtigheid komt van de voorstanders van Brexit die iets afwijzen zonder enig bewijs dat het allemaal beter gaat worden.

Je kunt en stap in het ongewisse niet zomaar bestempelen als " uitdaging met nieuwe kansen" met een ondertoon dat het sowieso beter wordt. Brexit is een onverantwoord "shot in te dark". Het is een roekeloos besluit. Het Britse volk had zo'n idioot referendum met een heilloze weg bespaard moeten blijven. Het referendum was een teken van politieke zwakte. Men laat nog geen 2 procent de doorslag geven. Die schijndemocratie zie we momenteel ook elders in de wereld.  

 

Niemand in het VK weet hoe het verder moet, het aardse paradijs buiten de EU lijkt verder weg dan ooit. 

 

Britten die al jaren in andere EU landen wonen, continentale EU-burgers die in het VK wonen: hoor hun verhalen eens aan.

Je kunt niet zomaar roepen "Dat lossen we t.z.t wel op." . Vertel er dan gelijk even bij hoe.        

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voorlopig heeft de EU het op dit moment volwaardige lid Engeland zelf buiten gesloten, De Britse Premier May is niet uitgenodigd voor het diner van de EU leiders.

 

Maar het is net als op het schoolplein, Wanneer je een afwijkende mening had mocht je niet meedoen en werd je buiten gesloten.

Een democratie moet ook toestaan dat wanneer je geen lid van een groep wilt zijn, je daar afscheid van mag nemen.

En in een democratie hebben we afgesproken dat we ons aan de wet houden, en binnen die wet is dit democratische besluit genomen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zou ook geen geld inzetten op het voortbestaan van de EU.

 

Ik heb uit mijn schooltijd van de geschiedenis lessen een ding onthouden, de geschiedenis herhaalt zich.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb begin van de zeventiger jaren vijf jaar in Londen gewoond en weet hoe de UK er toen voorstond.

Hele wijken, ook in andere steden zagen er uit als Coronation Street.

Achterstand wijken in NL lijken een paradijs vergeleken met de Counsil flats die er nu nog zijn.

Toch is er heel veel veranderd op dat gebied, met heel veel steun vanuit Brussel en dat vergeten de Brexit stemmers maar even.

Ook is de UK uit een dal herrezen op veel andere gebieden.

In veel parken in de UK zijn op zondagmiddag "hoempa" muziek voorstellingen, met afsluiting van God save the queen en 

"Land of hope and glory", ik wist niet hoe hard mee te zingen en voor mij was dat NO glory.

Velen leven nu nog in de tijd dat de UK een wereldmacht is en dat is hun fout.

Verder zijn ze via het nieuws voorgelogen door Nigel Farage en Boris Johnson.

Alle vrienden en kennissen uit de UK waar ik nu nog contact mee heb, hebben allen nee gestemd en zijn faliekant tegen de Brexit.

 

En nu maar afwachten wat de Brexit voor resultaat gaat geven.

Ik ben een voorstander van de EU, maar zoals het nu gaat, nee daar ben ik het ook niet mee eens, er zal heel veel moeten veranderen om die ivoren toren in Brussel te ontmantelen, niet alles moet gedicteerd worden door een paar debielen en grote landen.

Ondanks de afbraak van het NL kabinet, is het land nog steeds redelijk welvarend, maar er wordt over heen gelopen door Duitsland en Frankrijk en dat moet snel veranderen, dat pikken de mensen niet meer. De verkiezingen in Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk en NL

zullen doorslaggevend worden als populistische partijen de overwinning behalen.

Ik zie het zeer somber in.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Voor de Nexitters onder ons: bijgaand nog een reden om mee te juichen met de Brexitters

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Na zondag zullen we weten of de EU nog een toekomst heeft.

De italianen hebben hun eigen referendum.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na zondag zullen we ook weten welke toekomst Italie tegemoet gaat bij een NO.

 

In dit verband noem ik maar even het lot van de Banca Monte dei Pascha di Siena, die nu dank zij de EU nog net niet dood is. Maar een leven buiten de EU voor deze bank is er niet.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is maar net hoe je het wilt bekijken natuurlijk, maar de Britten die ik spreek zijn er niet negatief over in iedergeval deze zeggen dat op langer termijn de Britten er beter van zullen worden, en zelf denk ik dat ook. Het Juk Eu kost te veel.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...