Ga naar inhoud


Zenders onvindbaar


jurver

Aanbevolen berichten

Help! Wie helpt mij uit de brand?

 

Ik woon in zuid Frankrijk en keek tot voor kort probleemloos Nederlandse TV via de Astra 1 met een abonnement Canaldigitaal, maar sinds de meeste kanalen over zijn gegaan op HD heb ik een probleem.

 

Ik heb een Inverto Scena 5 ontvanger en een 60cm schotel heb een enkele LNB-kop die ik na een hoop geklooi op de Astra 3 op 23,5 heb afgesteld.

Ik heb mijn ontvanger teruggezet naar de fabrieksinstellingen en gekozen voor de "Nederland HD" optie bij het instellen hiervan.

 

Ik heb geprobeerd de HD zenderlijst in de laden volgens de instructies op deze site

http://ikverhuismee.tv/?action=pagina&id=164&id2=114&soort=gecertificeerd&keyword=

Maar deze lijst vind ik nergens...

 

Bij een fastscan of uitgebreid zoeken vind ik een hele berg zenders, maar op BVN na, geen enkele Nederlandse.

 

Als ik alleen de zenders op de Astra 3 wil zien, dan hoef ik toch niet per se een Duo-lnb aan te schaffen? 

 

Bijgaand stuur ik een screenshot mee van de antenneinformatie zoals die wordt weergegeven.

 

Waar gaat het mis en wat doe ik verkeerd?

 

 

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

post-102557-0-89779600-1469080105_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Goedemorgen, welkom.

 

Een duo LNB hoeft niet, maar je moet dan wel de schotel draaien naar de Astra 3 satelliet.

 

Wanneer je schotel gericht is op Astra 1 krijg je niet de Astra 3 zenders door alleen je ontvanger te voorzien van de kanalenlijst voor Astra 3.

 

Omdat je alleen BVN ontvangt is het duidelijk dat je schotel niet uitgericht staat op de juiste satelliet.

Die komt namelijk niet voor op de Astra 3.

BVN wordt uitgezonden op Astra 1 en op Hotbird.

Vermoedelijk heb je de schotel de verkeerde kant op gedraaid en is die nu gericht op 13 oost i.p.v. 23,5 oost

 

Verder kan het zijn dat jou ontvanger de zenderlijst (fastscan HD) leest van de Astra 1 transponder.

Alleen de antenne draaien kan of zal betekenen dat je dan geen actuele fastscan lijst kan inlezen.

 

Een duo lnb op een 60 cm schotel heeft toch echt voordelen t.o.v. de schotel draaien naar de Astra 3 positie.

 

Tenslotte staan kennelijk nog de oude transponder instellingen in je ontvanger geprogrammeerd, de symbool rate is veranderd van 27.500 naar 29.900

Op Astra 3 is er verder geen transponder op 11475, met die instelling zal je dus nooit Astra 3 vinden.

 

Een bestaande transponder is bijvoorbeeld   11739.00 V 66 Europe DVB-S2 8PSK 29900 2/3

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ceesv, 

Bedankt voor je reactie.

Ik heb geprobeerd mijn receiver te updaten, maar de laatste update die ik kan vinden op de website van Inverto dateert van 2012!

 

"Transponders" klinkt als Chinees voor mij, maar uitgaand van de foto die ik meestuurde blijkt toch dat ik op de Astra 3 afgesteld sta? Of heb ik dat mis?

 

Als ik op dit scherm de Astra1 (of een andere willekeurige) als Satelliet  kies dan komt de signaalkwaliteit op 0% te staan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste jurver

Met een Inverto Scena 5 kun je de zenders niet via de Astra 23,5 inladen. Daarvoor moet je ontvangst hebben op de Astra 19,2.
Nu kun je wel de schotel terug draaien naar de Astra 19,2 om zo de nieuwe zenderlijst van CanalDigitaal in te laden inclusief die van de Astra 23,5 maar dan moet de schotel weer terug naar de Astra 23,5 uitgericht worden.
Elke keer dat CanalDigitaal iets verandert aan de zenderlijst, zul je deze handeling opnieuw moeten uitvoeren. Niet erg handig dus.
Je hebt de keus om in het vervolg de zenders handmatig in te laden en ze zelf in je gewenste volgorde te plaatsen of een duo-lnb te plaatsen. Dan heb je ontvangst van beide satellieten en dan is het inladen van de nieuwe CD-fastscanlijst een kwestie van een druk op de knop.
Aan jou de keus.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt.

 

Maar hij heeft aan dat hij een reeds een fastscanlijst heeft ingeladen op de 19,2°E ( TP  12515 H 22000 ). Als hij enkel op één lnb heeft dient hij uiteraard nu te verdraaien naar de het oosten tot hij op de 23,5°E gericht staat.

Maar volgens mijn bescheiden mening ( ik ken deze ontvanger niet ) dient bij punt 7 in zijn screenshot (DiSEqC primaire) geen 1.0 te staan maar enkel iets in de aard van : single,une seule satellite , of iets dergelijks.

Daarna draaien naar het oosten tot hij ontvangst heeft op TV Drenthe ( 11914 H 29900 ) , deze is nog FTA en in het Nederlands.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees uit deze zin die jurver schreef dat hij eerst de schotel naar de Astra 23,5 heeft gericht en daarna een een poging heeft gedaan de fastscan in te laden.

Ik heb een Inverto Scena 5 ontvanger en een 60cm schotel heb een enkele LNB-kop die ik na een hoop geklooi op de Astra 3 op 23,5 heb afgesteld.
Ik heb mijn ontvanger teruggezet naar de fabrieksinstellingen en gekozen voor de "Nederland HD" optie bij het instellen hiervan.

 

Dat dat niet lukt is logisch.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja , niet duidelijk gelezen. Maar hij heeft beeld op BVN.

 

"Bij een fastscan of uitgebreid zoeken vind ik een hele berg zenders, maar op BVN na, geen enkele Nederlandse."

 

In de hoop dat dit de BVN op 19,2°E ( 11185 V 22000 ) is , gaat hij moeten terugdraaien naar het westen tot hij goede ontvangst heeft op  BVN en dan deze handeling uitvoeren :

 

http://ikverhuismee.tv/?action=pagina&id=164&id2=114&soort=gecertificeerd&keyword=

 

Als de lijst is ingeladen , terugdraaien naar het oosten tot hij TV Drenthe ontvangt.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opgemerkt dient toch nog wel te worden dat CanalDigitaal toch 15 zenders op de Astra 19,2 in hun abonnement heeft zitten waarbij het niet in de verwachting ligt dat dit gaat veranderen. Misschien dat je niet voor alle zenders een abonnement hebt maar misschien toch zonde om deze zenders niet meer te kunnen ontvangen als je een enkele kop wilt blijven gebruiken.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

De methode Crazy Sat  is wel juist maar erg onhandig, zodra CanalDigitaal weer een aanpassing doet in de zenderlijst

moet er eerst weer terug gedraaid worden naar 19.2 om de nieuwe zenderlijst in te laden en om beeld te krijgen weer terug draaien naar 23.5

Dat schiet niet echt op en als je dan bedenkt dat je een maximum XO-31 duo lnb al voor € 15,- in de winkel haalt ben je met voorgenoemde heen en weer draaien methode  niet goed bezig.

Ontvangst van Astra 19.2 en Astra 23.5 met behulp van de eerder omschreven duo lnb verdiend de voorkeur.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk zou ik genoeg hebben aan de 23,5°E . Jurver woont toch in Zuid-Frankrijk , aan de TV een goeie DVB-T antenne en hij ontvangt praktisch alle Franse zenders FTA en in HD. Enkel nu en doen even verdraaien naar de 19,2°E voor het inladen van een nieuwe lijst. Dit kun je heel gemakkelijk met de posities te markeren (verticaal streepje) op de paal/mast waar de schotel op staat.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja , weet wel dat een duo lnb de ideale oplossing is.

Hier in Vlaanderen kijken weinigen naar de Duitse zenders en die zijn in overvloed op de 19,2°E. In Vlaanderen wordt er veel meer gekeken naar de Franstalige zenders. Gezien deze op de 19,2°E gecodeerd zijn is de 19,2°E niet interessant.
Dit is buiten de vraag van de TS , maar de reacties leggen wel even het contrast in TV kijken bloot. Nederlanders zijn gericht op de Duitse taal terwijl wij Vlamingen een zwak hebben voor de Franse taal. Iets te maken met onze opvoeding zeker.

Weet niet tot welke categorie de TS behoort , het is aan hem om een beslissing te nemen , ik denk dat hij gezien de reacties keuze genoeg heeft. Bovendien moet je niet erg handig te zijn om een DVB-T antenne , die je in Frankrijk op iedere hoek kan kopen , aan te sluiten op een TV.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen hartelijk dank voor de snelle reacties!

Het heeft er inderdaad alle schijn van dat ik op Hotbird zit. Het wil me maar niet lukken de Astra 3 op te pikken :-(

 

Het lijkt me idd het handigst om voor een duo lnb te kiezen.

In weet niet waar ik de maximum XO-31 duo lnb zoals hierboven beschreven hier in Frankrijk voor 15€ kan kopen, maar hier http://www.***geen-reclame***.nl/maximum-xo-31-duo-single-lnb kan ik hem bestellen.

Iemand enige ervaring met deze site?

Of een andere suggestie?

Merci!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Beetje ontzettend veel Off-Topic:

 

Dat Vlamingen meer hebben met Frans dan b.v. Duits is niet zozeer cultuur maar door dat idiote gehang aan 2 talen met alle ellende van dien! Dat overloze gezeik over de taal in het 'Brusselse' gewest, scheiding tussen Frans en Vlaamstaligen. Elk een eigen regering en dan één federale regering. Geen wonder dat daar nooit iets gedaan krijgen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...