Ga naar inhoud

Fox Sports verklaart KPN de oorlog

Psychosammie
 Delen

Aanbevolen berichten

• V.I.P.

De televisiekijker dreigt de dupe te worden van een keiharde machtsstrijd tussen FOX en de telecomaanbieders.

Het Amerikaanse mediabedrijf wil dat de telecombedrijven Fox Sports 1 aan het basispakket toevoegen. Zij moeten daarvoor 2 euro per huishouden afdragen. FOX kan hiermee in één klap zijn verliezen goedmaken. Verschillende aanbieders weigeren dit echter, omdat de deal zou leiden tot prijsverhogingen voor alle abonnees. Dit terwijl momenteel minder dan 10% van de Nederlanders naar Fox Sports kijkt.

Bron: Telegraaf.nl

De achtergrond van deze actie is dat Fox onbehoorlijk grote bedragen (tot 100 miljoen) heeft betaald voor voetbalrechten. En nu blijkt dat ze in Nederland dat geld niet kunnen terugverdienen. Ze raken hun zenders aan de straatstenen niet kwijt.

Hiermee is wel gelijk aangetoond dat zenderpakketten niet meer van deze tijd zijn. In mijn pakker zitten 30 zenders waarvan ik de helft niet bekijk. Als we ons pakket zelf kunnen samenstellen dan vallen dit soort marginale zenders die herhaling op herhaling uitzenden vanzelf af.

Rozen verwelken en schepen vergaan

dus lig niet te melken en doe er wat aan.

Drs. P.

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Niet als ik het zelf samenstel, wel als iemand anders dat voor me doet.

Als de providers toegeven aan de eis van Fox is het hek vd dam. Zolang het niet mogelijk is om je pakket volledig op zender nivo samen te stellen zou het basispaket naast de NPO zenders uitsluitend ui

Met zenderpaketten is niets mis.

Wel met alle bedrijven die de prijs voor uitzendrechten veel te hoog opdrijven.

Fox heeft de aantrekkingskracht van een sport helemaal verkeert ingeschat en teveel betaald voor de rechten.

Nu maken ze dezelfde fout door te denken dat hun zenders populair genoeg zijn dat iedereen daar extra geld voor over heeft.

Ik hoop dat ze van een koude kermis thuiskomen en andere bedrijven daaruit een les trekken.

Doe normaal dan doe je gek genoeg.

Link naar bericht
Delen op andere sites

• V.I.P.

Mijn idee. Die pakketten zijn nu zo samengesteld dat ik minstens 2 extra pakketten erbij moet nemen voordat ik de zenders van mijn keuze heb. En een bak zenders waar ik voor mijn verdriet nog niet naar wil kijken.

Rozen verwelken en schepen vergaan

dus lig niet te melken en doe er wat aan.

Drs. P.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als de providers toegeven aan de eis van Fox is het hek vd dam. Zolang het niet mogelijk is om je pakket volledig op zender nivo samen te stellen zou het basispaket naast de NPO zenders uitsluitend uit zenders bestaan de geen kosten aan de distribiteur door te berekenen en ook de distributie kosten op zich nemen.  Zenders moeten in dit geval hun inkomsten maar uit de reclame halen. 

• Like 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

2,50 is precies de prijsverhoging van KPN sinds 1 juli zonder dat er significante verbetering in het aanbod is. Dan kunnen ze dat goedmaken door door Fox sport1 door te geven zonder nieuwe prijsverhoging. In ieder geval poot stijf houden en niet toegeven aan Fox. Desnoods geen Fox meer doorgeven en maar In zee gaan met Bein Sport ofzo.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vodafone neemt Fox sport1 op in het basis pakket thuis.

Tariefwijzigingen
De prijzen van de tv-abonnementen gaan per 1 september met 1,50 euro omhoog, voor bestaande klanten die nog het oude tarief voor hun tv-basispakket betaalden, gaat de prijs met 2,50 euro omhoog.

Bron: http://www.telecompaper.com/nieuws/vodafone-voegt-eredivisiezender-fox-toe-aan-basispakket--1154791

Vult u rustig aan !!!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Mooi nieuws. FOX Sports gewoon weer verdwijnen naar de USA waar dit soort truckjes wel werken.. Gewoon weer naar de normale codering onder een andere rechthebbende...

Link naar bericht
Delen op andere sites

• V.I.P.

enkel omdat ze duurder zijn betekend niet dat ze slechter zouden zijn als hun concurrenten

ik kan niet klagen met LTE/G4 internet en TV Kabel van hun (voorheen kabeldeutschland)

ik krijg genoeg american sport op Kabeleins (ja ook mijn Baseball)

Force DMaster 1122, Force DMaster 1145, DM7000, DM500, DM800, DM7020, DM7020HD, Vu+ DUO, Vu+ SOLO2, Vu+ Ultimo, Vu+ Utimo4K, Vu+ ZERO4K

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooi nieuws. FOX Sports gewoon weer verdwijnen naar de USA waar dit soort truckjes wel werken.. Gewoon weer naar de normale codering onder een andere rechthebbende...

+1

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Moderators

Men wijst nu wel met een beschuldigende vinger naar Fox, maar iedereen vergeet voor het gemak even dat het de sportclubs zijn die exorbitante vergoedingen voor de tv beelden vragen, om hun exorbitante spelers salarissen te kunnen betalen voor wedstrijden uit stadions, stadions die in vele gevallen door de belasting betaler, wij dus, betaald zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Men wijst nu wel met een beschuldigende vinger naar Fox, maar iedereen vergeet voor het gemak even dat het de sportclubs zijn die exorbitante vergoedingen voor de tv beelden vragen, om hun exorbitante spelers salarissen te kunnen betalen voor wedstrijden uit stadions, stadions die in vele gevallen door de belasting betaler, wij dus, betaald zijn.

Als de clubs merken dat er minder betaald word voor hun "diensten", worden de spelers vanzelf ook minder betaald.

Wanneer jij een kunstje doet wat mensen graag willen zien en er veel geld voor willen betalen, dan drijf je vanzelf de prijs op tot de limiet.

Wanneer de vraag afneemt, ga je vanzelf de prijzen verlagen.

Dus in dit geval willen de kijkers niets meer betalen ( wat de gebruikers op dit board toch al niet deden ;) ) en willen de distributeurs er ook minder voor betalen omdat er geen afname is bij de kijkers... dus... enz enz.. Catch my drift?

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar bericht
Delen op andere sites

De televisiekijker dreigt de dupe te worden van een keiharde machtsstrijd tussen FOX en de telecomaanbieders.

Het Amerikaanse mediabedrijf wil dat de telecombedrijven Fox Sports 1 aan het basispakket toevoegen. Zij moeten daarvoor 2 euro per huishouden afdragen. FOX kan hiermee in één klap zijn verliezen goedmaken. Verschillende aanbieders weigeren dit echter, omdat de deal zou leiden tot prijsverhogingen voor alle abonnees. Dit terwijl momenteel minder dan 10% van de Nederlanders naar Fox Sports kijkt.

Bron: Telegraaf.nl

De achtergrond van deze actie is dat Fox onbehoorlijk grote bedragen (tot 100 miljoen) heeft betaald voor voetbalrechten. En nu blijkt dat ze in Nederland dat geld niet kunnen terugverdienen. Ze raken hun zenders aan de straatstenen niet kwijt.

Hiermee is wel gelijk aangetoond dat zenderpakketten niet meer van deze tijd zijn. In mijn pakker zitten 30 zenders waarvan ik de helft niet bekijk. Als we ons pakket zelf kunnen samenstellen dan vallen dit soort marginale zenders die herhaling op herhaling uitzenden vanzelf af.

Ehhhh.... dus als ik het goed begrijp wil Fox de bedrijfsvoering van telecomaanbieders bepalen?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen