Ga naar inhoud


Nieuwe Leiding M7 wil groei


Tripleboy

Aanbevolen berichten


http://www.telecompaper.com/nieuws/groei-digitale-tv-kan-daling-totale-tv-markt-niet-voorkomen-2--1160987

 

Maar dit ter zijde :)

 

Wel relevant, maar uit 2013:

 

TV Visie schreef:Een veranderend tv-distributielandschap - groei ten koste van kabel
Naast satelliet tv, maakte ook IPTV (Belgacom) een groei door met 110.000 nieuwe huishoudens in 2012. De groei van satelliet en IPTV lijkt ten koste te gaan van het kabelbereik, dat in 2012 140.000 huishoudens moest prijsgeven. Volgens de cijfers van TNS Media liep over de afgelopen drie jaar het kabelbereik in België met circa 700.000 huishoudens terug, een duidelijk teken dat met de komst van nieuwe spelers het tv-distributielandschap snel aan het veranderen is.

 

Verder alleen maar opbeurende cijfers van groeiende satelliet televisie abbo's, maar zwaar gedateerd.. We spreken dan van cijfers uit 2001 e.d.

 

Helaas moet ik er weer vandoor voor het werk.. Anders moet ik mijn satelliet tv opgeven omdat ik deze niet meer kan betalen. ;):grin:

Ik had graag nog even verder willen spitten naar cijfers over satelliet tv en haar abbo's in europa.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is maar voor wat het waard is bovenstaand, 2014 is al weer enige jaren achterhaald.

Hoe de toekomst er uit gaat zien weet niemand, je kan er wel verwachtingen op loslaten. 

 

Kijk je waar het potentieel aan kijkers zit dan is dat in verstedelijkt gebied.

En juist daar wordt hard gewerkt om de utiliteit bouw Kabel en glas) op een hoger plan te brengen, er zijn ook meer schouders om de kosten te dragen.

ITV is een groeimarkt en dat zal logischerwijs ten koste gaan van de satelliet markt.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die cijfers zijn ondertussen inderdaad al behoorlijk achterhaald. Het aandeel van breedbandinternet (en bijhorende packs met digitale TV) is de voorbije jaren in de meeste Europese landen behoorlijk vergroot. Zo heeft -bijvoorbeeld- 2/3 van de Portugese bevolking toegang tot glasvezel (bron Vodaphone). Zie ook de statistieken gemaakt voor Van Dijk voor Europese commissie (2015) 

http://ec.europa.eu/newsroom/dae/docume ... c_id=11183

Link naar reactie
Delen op andere sites

2e en 3e kaart gratis en de vierde tegen gereduceerde prijs?

Nu is het zo dat de combinatie kabel en satelliet goedkoper is dan 4 abbo's van Canal Digitaal, ik ken zo'n voorbeeld.

 

 

 

Alle providers zoeken een manier om inkomsten te verhogen dankzij multiscreen. Dus ook betalen (zij het in pack) voor alle schermen in huis (Telefoon, tablet, TV's, jouw koelkast en magnetron, binnenkort jouw auto). Kaartjes gratis maken is een beetje de omgekeerde stap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, zolang je om het kwartier reclame voor je kiezen krijgt en deze reclametroep simultaan op alle kanalen tegelijk word uitgezonden, zal het mij een biet wezen hoe en op welke manier ik dit op mijn tv krijg.

 

En hoe duurder de programma's worden, hoe meer zogenoemde wannabee acteurs betaald krijgen, hoe meer geld voetballers en andere sporters willen zien op hun bankrekening, des te meer reclames we krijgen te incasseren.

Nou, ik weet niet hoe achterlijk jullie allemaal zijn om dit zomaar te accepteren, maar ik trap er niet meer in en als dit zo doorgaat dan komt er hier helemaal geen tv-provider meer in huis.

Dan red ik mij wel met de zenders 1-2-3 en netflix of zo...

 

En kom alsjeblieft niet aan met domme opmerkingen als "ja maar die programma's moeten toch betaald worden" want dat is de meest stompzinnige opmerking die gehersenspoelde mensen kunnen verzinnen om het reclame-terrorisme goed te praten.

 

Tot zover mijn frustratie en 'two cents'.

(dat lucht op zeg!) :)

aangepast door drz
  • Like 2

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het wordt tijd dat kopers hum macht gaan gebruiken om invloed op dit gebeuren te krijgen.

 

In Amerika zijn protesten van kopers bij de reclame partijen daarvoor voldoende.

Wanner er hier genoeg mensen de merken van de reclame filmpjes bij bijvoorbeeld de onderbrekingen in de F1 verslaggeving aanschrijven en aangeven dat zij het merk boycotten zolang ze hun reclames de F1 uitzendingen onderbreken, is het snel afgelopen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen: neem het voortouw.
Open een topic met vermelding van zender en programma, de gewraakte adverteerde en de contactgegevens er van.

Ik vrees dat het een onoverzienbare database gaat worden.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat drz bedoeld dat hij geen reclames wilt maar, zoals hier al vaker bediscussieerd, dat je moet betalen voor zenders die zichzelf al zouden moeten financieren d.m.v. de reclame.

Helemaal mee eens, als hij dat bedoeld dan.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Taak voor de EU.  Zenders die reclame uitzenden (al is het maar 1 minuut)  moeten FTA uitgezonden worden.

De zender draait zelf op voor de distributie ervan.

Abonnementsgeld mag voor een zender is enkel mogelijk als er geen reclame (maar dan ook geen enkele - ook geen zgn Product Placement) op uitgezonden wordt.

 

Is het meteen afgelopen met allerhande beperkingen die allerhande coderings-systemen opleggen.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Taak voor de EU.  Zenders die reclame uitzenden (al is het maar 1 minuut)  moeten FTA uitgezonden worden.

De zender draait zelf op voor de distributie ervan.

Abonnementsgeld mag voor een zender is enkel mogelijk als er geen reclame (maar dan ook geen enkele - ook geen zgn Product Placement) op uitgezonden wordt.

 

Is het meteen afgelopen met allerhande beperkingen die allerhande coderings-systemen opleggen.

 

Willy

Tja, in het ene geval roepen we "EU, doe wat", in het andere geval "Waar bemoeien ze zich mee?"

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...