Ga naar inhoud


Nieuwe Leiding M7 wil groei


Tripleboy

Aanbevolen berichten


De EU heeft daar niets mee te maken... dat moeten de beleidsmakers in de betreffende landen doen. Die geven de licentie om te mogen uitzenden... voldoe je niet aan de regels, geen licentie.

 

Wat mij helemaal verbaasde was een paar weken geleden, toen ik bij iemand was, die naar een golfwedstrijd zat te kijken op een sportkanaal via Sky UK...  dat programma werd regelmatig onderbroken voor reclame...   toen ik het daar over had, vertelde hij dat dit altijd zo was... ondanks het forse abonnementsbedrag wat hij er voor betaalde blijkt het dan nog steeds zo te zijn dat je niet reclamevrij kan kijken..... vreemd.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat dit een taak is voor Europa of voor regeringen.

Uiteindelijk is het de consument die beslist of hij onder die voorwaarden nog klant wil blijven of niet.

Mensen moeten vaker leren met hun voeten stemmen.

Altijd klagen dat iets niet goed is en toch klant blijven, dat vind ik gewoon gek.

Ik kan het begrijpen als je in een situatie zit van afhankelijkheid, maar er zijn massa's mensen die niet afhankelijk zijn en toch klant blijven, en ik heb het niet alleen over digitale TV, dit is gewoon een algemene vaststelling.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch is het wel degelijk de EU die voor TV zenders het aantal reclameminuten per uur en de spreiding ervan in de programma's  in een richtlijn heeft vastgelegd.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch is het wel degelijk de EU die voor TV zenders het aantal reclameminuten per uur en de spreiding ervan in de programma's  in een richtlijn heeft vastgelegd.

Ja, maar ik lees dat sommigen zeggen dat het onmogelijk moet zijn om tegelijk reclame te bieden op een zender en in een abonnementsformule te zitten.

Dat is dan toch wel een serieuze inmenging, ik zie niet in hoe dit nog met marktwerking kan gerijmd worden.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De marktwerking zit hem in de bereidheid of onbereidheid de zender met reclame te bekijken dan wel zich erop te abonneren.

De wal keert het schip, als het om abonneezenders gaat.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn zenders die van drie walletjes eten.  Reclame, abbo vergoedingen en verkoop aan service providers.

Waar ligt hun loyaliteit?  Ja bij de machtige dollar (of Euro). 

 

Ik ben oordeel dat dit niet kan.  Het zou een of/of moeten worden en niet een en/en.

 

Ook zouden de service providers eens wat resoluter moeten zijn.  We willen U wel in ons pakket opnemen, maar dan gratis - of tegen een vergoeding.

Zo niet pech voor U.  Geen kijkers meer (of minder) en dus minder (of geen) reclame inkomsten.  Dag kanaal.

 

Maar ik droom want er zal altijd wel een ISP  (telenet) met een ondoorzichtige machtspositie zijn die wel ingaat op de eisen van de zender en daar dan voordeel gaat uit halen.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik wil ook wel eens terugkomen op een eerder voorstel.

Iedere zender heeft een uitzendvergunning nodig.  (Ja dat is nog altijd van kracht).

 

Als voorwaarde voor het verkrijgen van een uitzendvergunning zou de voorwaarde moeten gekoppeld worden om de zender aan te bieden bij iedere service provider.  Waarvan bewijs moet geleverd worden.  Indien door onredelijke eisen de zender niet tot een overeenkomst komt één van de ISP kan deze ISP bezwaar aantekenen tegen de uitzendvergunning.  Waardoor de plannen voor de zender niet kunnen doorgaan wegens geen of een opgeschorte vergunning.

 

Als alternatief hiervboor kan gedacht worden dat iedere would-be zender een distributie plan dienst voor te leggen bij de aanvraag voor de uitzendvergunning.  Dit plan kan bestaan uit overeenkomsten met ISP's.  Bij manifest kiezen voor bv. één enkele ISP wordt de vergunning geweigerd.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat drz bedoeld dat hij geen reclames wilt maar, zoals hier al vaker bediscussieerd, dat je moet betalen voor zenders die zichzelf al zouden moeten financieren d.m.v. de reclame.

Helemaal mee eens, als hij dat bedoeld dan.

Reclame is op zich geen probleem, maar het loopt de spuigaten uit op het moment.

Voorheen kon je nog wel eens wegzappen tijdens reclame, maar alle zenders zenden op dezelfde tijdstippen reclame uit zodat je de veelal onzinnige producten letterlijk opgedrongen krijgt.

 

Voorheen had je per half uur reclame en dan hooguit 10 minuten... nou, ook dat viel nog wel mee, maar nu komen de grappenmakerijen aardig uit: Tussen de reclames door krijg je het programma te zien.

De laatste tijd kijk ik al bijna geen tv programma's meer. Zodra de reclameblokken te lang duren schakel ik de tv uit en ga ik wat anders doen. Dan maar geen tv.

 

En inderdaad Alex70, de zenders kunnen zichzelf financieren als zij reclame uitzenden, die hebben geen abbogelden meer nodig.

 

De europese tv gaat al aardig in de richting van die idiote Amerikanen, een kwartier uitzending, een kwartier reclame en het europese hof heeft laatst bepaald dat de omroepen meer reclame mogen uitzenden.

Nou prima, dan betaal ik niets meer, kijk ik geen tv en ga ik wel in de kroeg hangen of zo, of organiseer wat feestjes.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nou ze willen dus winstgroei door prijzen te verhogen en goedkope klanten de deur uit te werken.

Mij (en vermoedelijk meerdere trouwe klanten) proberen ze een prijsverhoging af te dwingen. 

 

Ben (nog) klant van online.nl, maar voor nieuwe abo's zijn er nu minstens 3 goedkopere alternatieven. Of die winstgroei er op deze manier gaat komen betwijfel ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben (nog) klant van online.nl, maar voor nieuwe abo's zijn er nu minstens 3 goedkopere alternatieven. 

 

Interessant.

Die heb ik nog niet echt gevonden. Betaal nu € 19,95 per maand voor 10 Mb internet (bij mij het maximaal haalbare).

Kun je me vertellen waar te zoeken voor die goedkopere alternatieven? Als het binnen de regels van dit forum niet op het openbare gedeelte kan dan graag per pb.

Bij voorbaat dank.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant.

Die heb ik nog niet echt gevonden. Betaal nu € 19,95 per maand voor 10 Mb internet (bij mij het maximaal haalbare).

Kun je me vertellen waar te zoeken voor die goedkopere alternatieven? Als het binnen de regels van dit forum niet op het openbare gedeelte kan dan graag per pb.

Bij voorbaat dank.

Nieuwe abo's zijn vanaf €24/mnd. Vodafone, Tele2 en Telfort zijn goedkoper of bieden meer voor dezelfde prijs.

Terwijl Online.nl nog steeds niet bewezen heeft een betere klantenservice te gaan leveren. Dat 'nieuw begin' is een smoes.

 

P.S.: Je zegt nu €19,95 voor 10Mb internet te betalen. Ik ook. Hebben ze tegen jou dan niet gezegd dat ze de prijs gaan verhogen, naar €23 in mijn geval?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...