Ga naar inhoud


Radler 0.0 maar toch alleen voor 18+


gerrit B

Aanbevolen berichten

Waar de aanpak van tabak en alcohol voor de "meerderheid" politiek correct zijn wordt dit door een minderheid toegejuicht en de rest doet er het zwijgen toe (en de jeugd die hebben immers toch niets te koop / stemrecht / weten niet wat goed voor ze is)

 

Maar mark my words: als tabak en alcohol uitgefaseerd zijn komen de suikerhoudende artikelen aan de beurt.

En parallel daaraan de vlees industrie want vlees eten is zo 2020.

 

Het keyword is hier "alles met mate". Er is geen legale mogelijkheid het kroost hier mee leren om te gaan. Alles wordt kapot gereguleerd.

Typisch weer betuttellend Nederland, ons drempelland :)

 

@Cees: Ik leerde vroeger op school dat bv franse kinderen al vanaf jonge leeftijd wijn drinken bij het eten. Is dat inmiddels ook al veranderd?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Over roken en drinken dacht ik dat Nederland Europese Richtlijnen en Regels volgde.

Niets is minder waar als ik hier om me heen kijk in Duitsland.

 

Roken in Kroeg en Restaurant helemaal legaal en volledig aan de Uitbater overgelaten.

Drinken van Alcohol houdende drank niet gereglementeerd voor jeugdigen behalve de zorgplicht die ouders hebben drinken van Alcohol houdende drank te ontmoedigen.

Schoolkinderen met de peuk in de Hand op het schoolterrein.

Werknemers met de peuk in de Hand ergens naast de ingang van het bedrijf.

Roken in Huurwoningen absoluut niet verboden.

Roken en/of alcoholische Drank drinken is geen enkele aanleiding voor "die Krankenkasse" (uw zorgverzekeraar) om premies te verhogen en of risico Patienten op de zorg te korten.

 

Enkel de Auto en of Moped verzekeringen sluiten iedere dekking uit bij rijden met 0,1% Alcohol in je bloed en dan ook echt geen werkzame verzekering bij zelf veroorzaakt ongeval als ook bij ongeval veroorzaakt door anderen. JA DAT IS HefTIG.

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kortom, een gedrocht van een wet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

we kletsen natuurlijk veel over wat mag en niet mag, maar het gaat erom dat de kassa juf nu uitvoerende macht speelt inzake bier

zo'n gedelegeerde taak die enkel ergerlijk is

 

Jumbo bv is slim, die stelt een duidelijk statement om

boetes te voorkomen vanwege de grijze wetgeving.

 

Verkopen aan 18- blijken (denk ik) niet op te wegen

tegen de mogelijke boetes.

 

En ja, het is flauw dat de kassa-juffen die strijd moeten

aangaan. Bizar eigenlijk, want menig 16 jarige moet

tegen een 18- NEE zeggen. Maar de kassa juffen zijn

wel de laatste (en definitieve) in de schakel. En de chef

kan fluitend rondlopen met een tronie "it wasn't me".

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon geld aanbieden: als kassa juf dat weigert dan zeg je "u accepteert mijn geld niet? Ik accepteer de handelswaar wel!"

en vervolgens neem je de spullen mee zonder af te rekenen want je betaling weigeren ze immers.

 

Daarna komt de politie er wel aan te pas, kost je ff uurtje of wat maar daarna garandeer ik je dat je in die (buurt) super in vervolg nooit geen problemen meer hebt en de alcoholvrije spullen wel gewoon afgerekend krijgt. Het is belachelijk dat je wettelijk alcoholvrije producten niet meekrijgt als minderjarige omdat de supermarkt de regels niet goed wenst te interpreteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De supermarkt dekt zich in tegen die torenhoge boetes of het verbod om nog alcohol te mogen verkopen.

Op zich zou de kassa die taak moeten kunnen overnemen, wanneer een 18+ artikel ingescand wordt, zou er een id vraag gegenereerd kunnen worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

70-

 

Kassajuf:

mevrouw, wilt u even op de weegschaal gaan staan?

Ik moet weten of ik u dit product mag verkopen...

 

post-36489-0-09074300-1475308556.jpg

 

 

Maar ook hier heb je weer grijze gebieden;

post-36489-0-57092000-1475308766.jpg

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...