Ga naar inhoud


Een andere CO2 kwestie = Nederlandse klimaataanpak


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Op de KNMI website is er uitleg over de aanpak met uitleg over het doel.

 

Het is een populair wetenschappelijk verhaal maar met goed begrijpelijke uitleg ook voor de leek.

Die natuurlijk een en ander als uitgangspunt zal moeten aannemen.

 

Zo is de aanname dat als wij iets doen dat het dan wel goed komt!

Vergeet de rest van de wereldbevolking a.u.b. NIET!

 

missionarissen zijn weer helemaal actueel

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik zie die aanname niet Tonski. En natuurlijk is het heel normaal dat je met je eigen land begint, ik denk niet dat welk land dan ook het zal appreciëren als een ander land zegt dat ze zelf niets doen maar dat de ander het wel moet.

 

Gelukkig zijn er deze maand een aantal goede stappen gezet. Nog niet voldoende om onder de 2 graden te blijven maar in elk geval gebeurt er iets. Dat er enorme veranderingen zullen komen is zeker, het gaat er slechts om hoelang we hebben om ons aan te passen. Landen als Kiribati zullen zowiezo verdwijnen. Vele andere landen zullen grote delen van hun land zien verdwijnen of zien verzilten, Bangladesh bijvoorbeeld heeft weinig of geen toekomst. Het zijn allemaal dingen waar we als mensheid wel overheen kunnen komen. Maar het begint altijd bij jezelf. 

 

Ik heb zelf stevig moeten investeren om het veranderende klimaat de baas te zijn. Waar ik woon zijn de zomers al droger en de winters veel natter. Om droge voeten te houden waren aanpassingen aan het 'landgoed' nodig. Dit soort dingen zullen gedaan moeten worden door miljarden mensen en door elk land. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ai, dit gaat een fijne discussie worden :grin:

 

Het begint al met de eerste aanname

 

Wat betekent 2 graden-doelstelling?Twee graden wordt gezien als een omslagpunt waarbij natuurlijke processen zo veranderen dat ze onomkeerbaar zijn. Sommige wetenschappers vermoeden dat dit al bij 1,5 graad is.

We weten het dus helemaal niet. Sterker nog, het is niet eens zeker dat alle maatregelen ook maar iets zullen uithalen.

 

Ik persoonlijk beschouw dat geneuzel rond klimaatverandering als de grootse hoax uit de geschiedenis.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en dat weten we van jouw al enkele jaren.

dat er aannames gedaan worden is dus ook vervat in je laatste zinsnede "als grootste hoax"

want de geschiedenis, dus terugkijkend geeft enkel een samenvatting van wat we kennen en niet van wat er nog staat te gebeuren

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat we wel weten, is dat de temperatuur over de eeuwen heen schommelt, het klimaat verandert voortdurend, mede door het slingeren van de aard-as en zonnevlekken.

 

Wil je wat aan het klimaat doen, kan je met veel minder financiële inzet hele grote stappen maken op andere plekken op aarde.

Een containerschip in de Rotterdamse haven vervuilt per dag meer als het complete wagenpark in de randstad gedurende een week rondrijden.

 

Maar moeder aarde zelf, met vulkanen kan er ook wat van, en dan is er altijd nog de meteoriet, die miljoenen jaren geleden al het leven op aarde decimeerde.

 

Ik hang de gedachte aan dat er een zelfregulerend mechanisme bestaat, wat met een regeltijd van soms decennia alles reguleert.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ga ik ook vanuit Ceesv...  Zo lang de mens alleen "grondstoffen" gebruikt die van de aarde zelf afkomstig zijn is er niets aan de hand. Ik denk dat we pas problemen kunnen krijgen als je materiaal van andere planeten gaat importeren... dan komt er een on-evenwicht.  Nu haal je er niets bij... het zijn allemaal natuurproducten die gebruikt worden...

De natuur zelf is inderdaad de grootste vervuiler....  dus al dat gedoe lijkt me meer een manier van overheden om op een makkelijke manier geld binnen de krijgen...   en dat vergezeld van een of andere zielige ijsbeer die op een ijsschots zit werkt bij een groot deel van de bevolking.

Ik blijf dit hee verhaal dus gewoon onzin vinden, en dat is mijn mening die niet ter discussie staat.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik hang de gedachte aan dat er een zelfregulerend mechanisme bestaat, wat met een regeltijd van soms decennia alles reguleert.

 

 

Daar ga ik ook vanuit Ceesv...  Zo lang de mens alleen "grondstoffen" gebruikt die van de aarde zelf afkomstig zijn is er niets aan de hand. Ik denk dat we pas problemen kunnen krijgen als je materiaal van andere planeten gaat importeren... dan komt er een on-evenwicht.  Nu haal je er niets bij... het zijn allemaal natuurproducten die gebruikt worden...

De natuur zelf is inderdaad de grootste vervuiler....  dus al dat gedoe lijkt me meer een manier van overheden om op een makkelijke manier geld binnen de krijgen...   en dat vergezeld van een of andere zielige ijsbeer die op een ijsschots zit werkt bij een groot deel van de bevolking.

Ik blijf dit hee verhaal dus gewoon onzin vinden, en dat is mijn mening die niet ter discussie staat.

 

Allemaal aannames hierboven, maar ondertussen zijn de - vele - feiten zeer verontrustend.

Dagelijks zogenaamde "natuurrampen" in het nieuws.

​En met de huidige stand der techniek en kennis zou het dom zijn de verklaringen en  conclusies hierover terzijde te schuiven.

 

De aarde is nog nooit zo dichtbevolkt geweest, en de hedendaagse consumptiemaatschappij bestond een jaar of 50 geleden niet eens.

 

We leven niet meer in een wereld van moeder natuur, maar in een wereld van allerlei afvalstoffen die er een halve eeuw geleden niet of niet in die mate hadden. We hebben tuinen met betonvloeren i.p.v. een grasmat, om maar iets te noemen. We blokkeren "het zelfregulerend mechanisme" zelfs. 

 

Code Oranje is zeer terecht. Onze atmosfeer is overbelast. In een verhoogd tempo dreigen planten en dieren uit te sterven. 

We leven het huis waarin we wonen, uit.

Als je je ogen daarvoor sluit, leef je ten koste van toekomstige generaties. Alleen het risico al zou ik niet voor mijn rekening willen nemen. 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Natuur beschermers maken altijd de fout, een bepaalde staat te willen "bevriezen".

Bos moet bos blijven, maar in de natuur blijft een bos niet bestaan, door bliksem inslag brandt het bos af, waarna de cyclus weer van voor afaan begint en er na 200 jaar weer een bos staat.

 

Planten en dieren zijn niet voor de eeuwigheid, ze komen en gaan, er worden dagelijks nog steeds nieuwe diersoorten ontdekt, het leven evolueert.

Wanneer de mammoet niet was uitgestorven hadden wij niet bestaan.

 

De mens denkt dat hij invloed heeft op de natuur, maar of dat werkelijk zo is?

Ik heb daar een andere mening.

 

Simpel voorbeeld, onze satelliet ontvangers gaan kapot na een paar jaar gebruik, omdat de gebruikte elco's milieu vriendelijk zijn.

Daardoor wordt er nu in de meeste gevallen een compleet apparaat naar de schroothoop gebracht en vernietigd.

Of dat voordeel heeft?

 

De gloeilamp mocht ook niet meer, moet een spaarlamp worden, welke ernstige kwik verontreiniging oplevert.

En die besparing? een gloeilamp heeft 100 % rendement , een beetje licht en veel warmte.

Tegenwoordig wordt de kamer verlicht door een energie zuinige lamp en de kachel hoger gestookt om de kamer te verwarmen.

 

Deze lijst is oneindig, allemaal maatregelen gedaan op gevoel, het is niet meer als natte vinger werk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zelfregulerend mechanisme is vaker aangehaald.

 

Catastrofes echter nog niet genoeg

en dat is ook uit groenlands oer-ijs en gesteente formaties rondom over de wereld duidelijk geworden.

 

Maar een perpetuum mobile is het natuurlijk niet dat zelfregulerend mechanisme dat ook wel honderden jaren kouder en warmere perioden kent.

Bruegelse taferelen op het ijs is geen argument.

 

Een grondstoffen en voeding balans staat op het punt om om te kieperen.

Natuurbeschermers zijn niet voor dat ene bos of boom en/of die ene salamander.

 

Het gaat over wereldwijde voedsel ketens zoals het plankton dat door al dat gif in de oceanen en te hoge watertemperaturen kan sterven hetgeen de eiwitrijke voedingsbron is voor vissen en in de voedingsketen dus ook voor de mens. Om maar een voorbeeld te noemen. Die systemen worden nauwlettend in de gaten gehouden en men slaat niet voor niets alarm.

Een ander voorbeeld is dat we geen biodiversiteit genoeg meer overhouden en ecosystemen omver vallen omdat bestuiving en bevruchting wegvalt. Denk maar aan de bijenvolken in heel Europa.

Daarmee veranderen dus hele landstreken qua bodemgesteldheid en waterhuishouding. Watersnood door veel regen en daar bovenop erosie van die landstreken die uitgeloogd zijn. Voedselproductie is in het gevaar in Midden-Europa.

 

Een Balans kun je doen omslaan in het negatieve hetgeen niet meer herstelbaar is, daar gaat het om.

En er zijn teveel mensen die er niets om geven of om kunnen geven gezien hun armoede.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CeesV, Je hebt het over de natuur en evolutie.

Ik kijk naar de huidige natuur en een revolutie daarin. En de menselijke factor daarin.

​Inmiddels zijn alle landen ter wereld er toch wel van overtuigd dat de temperatuurstijging van de afgelopen 10-20 jaar geen natuurlijk proces meer is in de oorspronkelijke zin.

Als er 10 mensen op een 3-kamer flat gaan wonen, terwijl de woning bedoeld is voor hooguit 4, dan kun je op je vingers natellen dat op zijn minst de bewoners hun "leefstijl" zullen moeten aanpassen. 

 

Als er duidelijke (menselijke) factoren aan te wijzen zijn die bijdragen aan veranderingen in de atmosfeer (temperatuur), dan mag je mij uitleggen hoe de "natuur" dit allemaal zonder menselijke hulp terug kan draaien. En ook: wanneer dat proces begint. De tijd dringt namelijk.

 

En wat het bos betreft: er is door de jaren heen heel veel gekapt en niet vervangen, terwijl bos belangrijk is voor de zuurstofproductie.

En die zuurstof moet er wel zijn bij een nog steeds groeiende wereldbevolking. 

 

Gelukkig lijkt het besef van urgentie wereldwijd wel door te dringen, maar we zijn er nog lang niet zolang we het alleen hebben over de intentie de temperatuurstijging in de hand te houden i.p.v. een daadwerkelijke daling te bewerkstelligen. 

 

@Tonskidutch, volledig met je analyse eens.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De natuur heeft sinds mensenheugenis de werld bevolking op peil gehouden, en zal dat in de toekomst blijven doen.

Is het niet middels natuur rampen in de wijdste zin des woords, dan wel via epidemieen.

 

We hebben de tijd al achter ons gelaten waar penicilne afdoende was.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard is niet meer te redden. Maar wel mooi dat je zo hier en daar in je betoog nog een echt probleem aanhaalt. Overbevolking!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard is niet meer te redden. Maar wel mooi dat je zo hier en daar in je betoog nog een echt probleem aanhaalt. Overbevolking!

 

Op de persoon spelen is een teken van zwakte! Bij gebrek aan echte argumenten, waarschijnlijk.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De natuur heeft sinds mensenheugenis de werld bevolking op peil gehouden, en zal dat in de toekomst blijven doen.

Is het niet middels natuur rampen in de wijdste zin des woords, dan wel via epidemieen.

 

We hebben de tijd al achter ons gelaten waar penicilne afdoende was.

Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...