Ga naar inhoud


Welke receiver met canaldigitaal ?


FranseFrans

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Mijn naam is Frans, ik woon en werk sinds 15 jaar in Zuid Frankrijk. lucky me !!

 

Mijn ouders in Nederland hebben canaldigitaal, en ik heb de tweede kaart van het basis HD pakket, al sinds 15 jaar CD. Ik heb op het moment zo'n philips Pace ding bij... onding... loopt 'snachts vaak vast afin... oude soft.

 

Graag wil ik bepaalde programmas van NatGeo en Discovery op kunnen nemen. Dus ik ga een nieuwe receiver aan schaffen, maar welke.... die van CanalD schijnen niet de allerbeste te wezen...

 

Met een budget van 300 euro, welke is dan het interessants ? waar let je op ? en hoe gaat dat met CanalDigital voor de updates ?

 

met vriendelijke groet

 

Frans

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

welkom Frans

ik zou een linux ontvanger nemen waar je ook een ci+ modulle kan insteken 

deze ontvanger die kan je voorzien van een HD ....gb

dus dan ben je al zeker voor de toekomst als er ...veranderd 

je kan een.....

dreambox 

vu+

gigableu

mutant h51 4k

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacries.

 

Het liefst wil ik het een keer goed doen. En geen moeilijke dingen met of Door canaldigital. Mag meer dan 100 eurie kosten.

 

Ik kan wel een beetje met pc omgaan. Maar ben geen programmeur. Bovendien doordat ik op 1100 km van mijn ouders woon isinds het niet effe op en neer.

 

Ik heb gezien dat je bij veel modellen de voor programering moet uitkiezen. Waar Let ik op? Wat moet er voor canal digital persé inzitten ? Fastscan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de merken dat ik jou opgaf daar zit zeker en vast al 

fastscan in voor verschillende providers op de sat

natuurlijk jou keuze wat jij wilt 

moet het al een 4k ontvanger zijn dan had ik de mutant 51hd al aanbevolen 

of nog even wachten tot er wat meer op de markt is binnen enkele weken 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hallo allemaal,

 

Mijn naam is Frans, ik woon en werk sinds 15 jaar in Zuid Frankrijk. lucky me !!

 

 ik heb de tweede kaart van het basis HD pakket, al sinds 15 jaar CD.

 

Frans

 

 

doordat ik op 1100 km van mijn ouders woon isinds het niet effe op en neer.

Wij op dit forum maar mopperen dat Canaldigitaal de 2e kaart steeds duurder maakt en verder uitkleedt omdat er misbruik van gemaakt zou worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Wij op dit forum maar mopperen dat Canaldigitaal de 2e kaart steeds duurder maakt en verder uitkleedt omdat er misbruik van gemaakt zou worden.

Tja, je moet wat. Direct contact met cd is al ellendig genoeg, laat staan als Nederlander in buitenland... Daarbij is kijk en luistergeld hier in Frankrijk 350 e per jaar. En daar kijk ik nooit naar...

 

Dan maar piraat toch ;) ben al lang blij een beetje Nederlands te horen aan het einde van de dag.

 

 

Andere vraag. Hoe zit dat met opnemen. Dat is dan gecodeerd of ongecodeerd ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik betaal in Frankrijk € 130 per jaar, en dat al jaren lang.

Geen fabeltjes vertellen a.u.b.

 

En daarmee ben je goedkoper als wanneer je in Nederland woont, daar betaal je via de belastingdienst bij een normaal inkomen ongeveer € 200,en dat per inkomen

 

http://droit-finances.commentcamarche.net/faq/4455-redevance-audiovisuelle-montant-2016

 

IK zie trouwens dat het dit jaar 7 Euro duurder geworden is.

 

En jou houding zorgt ervoor dat onze 2e kaarten steeds verder geknepen worden.

 

En Canaldigitaal moeilijk bereikbaar uit Frankrijk?

Met je nummer herkenning ingeschakeld kan je gewoon alles regelen vanuit Frankrijk.

CanalDigitaal klantenservice vanuit het buitenland is bereikbaar op +31 356 46 68 84

(maandag tot en met zaterdag, van 9:00 tot 21:00 uur).

 

Een Enigma ontvanger zal met een softcam ongecodeerd opnemen.

Die mogelijkheid is niet toekomst zeker, Canaldigitaal schroeft de beveiliging steeds verder op, tot groot ongenoegen van reguliere abonnees.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betaal in Frankrijk € 130 per jaar, en dat al jaren lang.

Geen fabeltjes vertellen a.u.b.

 

En daarmee ben je goedkoper als wanneer je in Nederland woont, daar betaal je via de belastingdienst bij een normaal inkomen ongeveer € 200,en dat per inkomen

 

http://droit-finances.commentcamarche.net/faq/4455-redevance-audiovisuelle-montant-2016

 

IK zie trouwens dat het dit jaar 7 Euro duurder geworden is.

 

En jou houding zorgt ervoor dat onze 2e kaarten steeds verder geknepen worden.

 

En Canaldigitaal moeilijk bereikbaar uit Frankrijk?

Met je nummer herkenning ingeschakeld kan je gewoon alles regelen vanuit Frankrijk.

CanalDigitaal klantenservice vanuit het buitenland is bereikbaar op +31 356 46 68 84

(maandag tot en met zaterdag, van 9:00 tot 21:00 uur).

 

Een Enigma ontvanger zal met een softcam ongecodeerd opnemen.

Die mogelijkheid is niet toekomst zeker, Canaldigitaal schroeft de beveiliging steeds verder op, tot groot ongenoegen van reguliere abonnees.

 

Mijn excuses Ceesv, ik dacht 150 te geschreven hebben, maar het word inderdaad 139 voor 2017. En ik zou inderdaad de eerste kaart van mijn ouders kunnen overnemen, ze hebben kabel en gebruiken die dus niet eens... (ik weet het, het is geen excuus)

 

en ik ben nog steed dervan overtuigd, dat ik als "fransman" geen nederlands abonnement kan nemen. ik heb alleen een frans adres...

(een dom détail, bijvoorbeeld, is dat ik op internet niet eens op sites als RTL XL iets kan terugzien ... omdat ik dat vanuit het buitenland probeer....)

 

dus nogmaal, ben blij dat ik iets heb en dat het werkt.  Mischien niet volledig volgens de regels, maar ik ben niet degene die moviechannels en andere betaal zenders voor niks zit te kijken of te hacken...

 

Hoe dan ook, ik zoek nog steeds een fatsoenlijke ontvanger die opneemt en compatible met CD is. (want we zijn het er over eens dat wat ik nu heb van hun is nix en wat ze voor 299 aanbieden is niet veel meer...)

 

 

ok, dus tot nu toe, een vu of dreambox of gigableu, allemaal linux en dus met Enigma ?! en op alle drie zit softcam of moet je dat installeren.

 

nu zag ik bijvoorbeel de vu solo2 twin  maar dan kun je nog kiezen tussen openPli en plug&play ?

 

of dan die sab en klaar voor 100 euro ex hdd ? geen linux ?

 

zoveel opties en details... toch maar beter linux denk ik ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een twin ontvanger wil moet je ook twin lnb's plaatsen ook 2 coax kabels enz

de softcam kan je gewoon online douwnloaden 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een twin ontvanger wil moet je ook twin lnb's plaatsen ook 2 coax kabels enz

de softcam kan je gewoon online douwnloaden 

o ja ? als ik iets wil opnemen en iets anders wil kijken moet ik twee lnb + 2X COAX hebben ?,

 

ik heb nu alleen die dubbele kop van CD die zal wel op de 19 en de 23 staan. Dus als ik maar één kabel heb liggen is een dubbele tuner dus onzin. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

anders als je de mogelijk hebt om een coax bij te trekken dan kan je het wel zo doen 

is ook beter als je dan opneemt 

dan heb je altijd een vrije tuner om gewoon verder te kijken 

anders met 1 coax dan kan je ook opnemen maar je bent dan heel beperkt als je een andere zender wil zien 

reden je kan alleen maar op die frequentie kijken dan 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

die dubbele kop hoeveel uitgangen heeft die van jou ?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De SAB is een goedkopere optie en direct kijken, CanalDigitaal is begonnen met ingebouwde smartcards en je weet maar nooit wanneer ze dit voledig gaan doorvoeren, daarnaast denk ik ook dat ze als eerste juist de Linux ontvangers buitenspel gaan zetten.

 

Dan ben je dus uiteindelijk maar 100 euro kwijt in plaats van 300 euro.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

De SAB is een goedkopere optie en direct kijken, CanalDigitaal is begonnen met ingebouwde smartcards en je weet maar nooit wanneer ze dit voledig gaan doorvoeren, daarnaast denk ik ook dat ze als eerste juist de Linux ontvangers buitenspel gaan zetten.

 

Dan ben je dus uiteindelijk maar 100 euro kwijt in plaats van 300 euro.

ontvangers van die +- prijs genoeg 

ps/ dan moeten ze heel nederland en belgie voorzien van een nieuwe goede ontvanger voor m7

en trouwens als je er een modulle in kan steken dan heb je normaal altijd beeld 

daarom heb ik dat ook zo vernoemd in het begin van dit toppic

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...