Ga naar inhoud


Welke receiver met canaldigitaal ?


FranseFrans

Aanbevolen berichten

Dan hoef je voor kijkplezier dan ook geen Linux ontvanger te kopen als je een goede hebt plus CI  met alle opties vandien voor 100 euro. Het gaat allemaal zo snel tegenwoordig dat je het beter goedkoper aan kunt pakken, 3x een nieuwe ontvanger of maar 1x met zelfde resultaat, ik kies het eerste.

 

Ik gaat er met mijn antwoorden vanuit dat je CANALDIGITAAL wilt kijken, en dus niet of je sat als hobby wilt gaan zien, dat zijn namelijk 2 verschillende punten. Linux zijn vooral hobby ontvangers met een flink prijs kaartje, Een SAB geeft gewoon beeld zoals een simpele kijker het wenst.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

zeg een linux bakje heb je ook voor 100 zalle

maar ieder zijn keuze voor een ontvanger

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Linux is inderdaad niet heilig Penthe maar de kans dat er aan de software kan gewerkt worden door de 'community' of door de imagebouwers zoals OpenPli, VTI, enz. lijkt me groter dan je lot volledig in handen te leggen van SAB (waarmee ik zeker de SAB ontvanger niet wil degraderen).

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik waardeer enorm de reacties. Het helpt wel om geen onverwachte problemen te creëren. Merci !

 

Ik ben inderdaad niet de hobbyist. Het moet gewoon werken opnemen en kijken.

 

Ik moet nog effe het dak op om te kijken of die 19/23 kop van CD 2 uitgangen heeft ? Ik dacht het wel maar ben niet zeker. Als der 2 uitgangen op zitten dan hoeft der geen tweede lnb dus op . Gewoon 2 coax. ?

 

Een tweede coax zal der ook wel komen denk ik dat is de moeite niet.

 

Euhm 4K ? nee! voorlopig niet nodig hier. ze zijn pas net op hd overgestapt. En zelfs sommige zenders zijn nog ..... bovendien Die Samsung 46uh8000 van een paar jaar terug doet het nog prima.

 

Dus welke modellen bevelen jullie behalve de SAB TITAN III combo nog meer aan ? Welke vu en welke dreambox ? Of moet ik die in mijn geval gewoon vergeten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het belangrijste is als er maar een netwerk ..linux..en dual tuner ..en hd inbouw of usb aansluiting is 

meer moet je niet hebben 

en ieder is zowat voor zijn eigen merk ..ik zelf verkies nog steeds de dreambox 

maar ieder zijn keuze

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn meer mensen geen hobbyist en toch hebben die al jaren plezier van hun enigma(2) receiver

Der zijn onderhuids veel meer receivers die op een linuxachtige firmware draaien. Dus vergis u niet !

 

Moet het nog een paar jaar mee kunnen, dan is de 4K enigma2 Receiver als overweging zeer zeker de moeite waard.

Als men dat nog eens heroverweegt kan ik ;

 

- de VU+ UNO SE V2 voor 199€ 

aan bevelen, voorlopig met softcam, straks met CI+ voor CanDi kaart en een prima beeld zonder 4K

of

- de VU+ UNO 4K voor 269€,

aan bevelen, voorlopig met softcam, straks met CI+ voor CanDi kaart en een prima beeld met 4K

 

ook wegens de aanpasbaarheid van de insteektuner DVB -S2 -C/T/T2 een toekomst zekere keuze

mits de TV Provider geen radikale invoert.

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan de VU+ niet de CI+ module aan dan ?

de dreambox wel 

die heeft zelf de plugin ontworpen

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie de reacties en vroeg me af of het in dit geval niet veel efficiënter en beter is om een gewone ouderwetse Clarke Tech ontvanger te nemen. Daarbij dacht ik aan de 4100 Plus of zo, maar toen ik naar hun website ging kwam ik er tot mijn schrik achter dat het domein te koop staat. Kennelijk zijn ze qua ontvangers helemaal op de Xtrend modellen overgestapt. Zelf ben ik voor CanalDigitaal met een SD ontvanger van dat merk begonnen en werk ik tot op heden nog met een 5000 combo, altijd uitstekende en storingvrije beelden met mijn oranje CanalDigitaal kaart gehad. En eraan verbonden een externe harde schijf die ik alleen aanzet als ik iets wil opnemen of afspelen zodat zo'n ding niet zals in een PVR ontvanger zinloos actief hoeft te zijn. Maar goed, ik kan me voorstellen dat tweedehands geen optie is en dat kennelijk de tijd van de niet-Linux modellen van Clarke Tech definitief voorbij is.

 

Ik heb wel een vraag: je hebt het over 15 jaar ervaring met CD, geldt dat ook voor die 2e kaart? Recentelijk bood iemand hier zo'n (oranje) kaart aan met de mededeling dat dat maar 4,50 per maand extra zou kosten, maar toen ik op de site van CD keek stond daar dat je een blauwe kaart zou moeten gebruiken (jammer want ik heb nog meerdere oranje kaarten) en dat het hebben van een 2e kaart maar liefst 9,50 per maand zou kosten.

 

Mailen hierover ging niet en nadat ik enkele keren voor 1 euro per stuk belde en steeds na de eerste woorden van mijn CD gesprekspartner van de lijn gegooid werd heb ik het voorlopig maar even opgegeven. Maar misschien kun jij vertellen hoeveel je per maand voor die 2e abonnementskaart betaalt en of dat al dan niet zo'n oranje model is? Daar zou je me enorm mee helpen!

Bij voorbaat hartelijk dank, en succes met de te maken keuze.

 

PS: de reden van mijn enthousiasme voor Clarke Tech ligt niet alleen in de goede (gevoelige) kwaliteit van die ontvangers, maar ook omdat het scannen van satellieten en het ordenen van zenders ermee zo ongelofelijk simpel, snel en gemakkelijk gaat. De meeste andere ontvangers die ik ken kunnen daar niet tegenop maar ik zeg er eerlijk bij dat ik de laatste jaren niet zo heel veel nieuwe ontvangers heb getest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tweede kaart kost tegenwoordig €9,50 per maand. Dit is inclusief het HD-abonnement van €5,- per maand. Mensen die al heel lang een tweede kaart hebben en het vroeger niet nodig vonden daar ook de HD-zenders bij te nemen, betalen nog steeds €4,50 per maand terwijl er in de loop der tijd vele HD-zenders zijn bijgekomen omdat die niet meer in SD worden uitgezonden.

Voor iemand die nu een tweede kaart laat registreren kan dat alleen voor €9,50 per maand.
Of het een oranje kaart is of een grijze maakt niet uit. Die tweede kaarten in de grijze kleur zijn er gekomen omdat die goedkoper zijn dan de oranje kaarten maar ook de oranje kaarten kun je gebruiken als tweede kaart.
Ik zelf heb niet anders.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euhm, ik ben nu tot morgen avond in de Dordogne bij Belgische vrienden. Ik zal morgen de kleur bevestigen, maar ik geloof dat ie grijs is ? Eerst was het een witte toen kwam viaacces en of irdeto ? Dat werkte toen niet meer en toen kreeg ik de huidige kaart. (Geloof ik). Toen hd kwam werkte mijn humax niet meer en toen hebben mijn ouders dat Philips ding bij cd gekocht. Mijn humax was gebruik vriendelijker.

 

Dus tot nu toe :

Vu solo

SAB satan III

En welke dreambox mag ik hierbij zetten ?

 

En de enigma2 kan ik nergens vinden of is dat ook een Vu ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand heeft dus een glazen bol , maar wat ze dus gaan doen met de bestaande klanten die nog een losse kaart heeft , weet dus niemand ,

Omruilen ? Denk,het niet want alleen een ci cam met geïntegreerde kaart zijn we niets mee moest dat niet werken in een linuxontvanger ( ik denk persoonlijk wel dat dit gaat werken , en sommige hebben dat al bevestigd )

Of de bestaande klant blijft zijn kaart gewoon altijd behouden .

Ik zou dus zeker gelijk hierboven aangegeven wordt een ontvanger nemen met ingebouwde ci slot.

Eentje van 100 euro zou ik nemen in jou situatie , je kan er gewoon een losse harde schijf of USB op aan sluiten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...