Ga naar inhoud


Welke receiver met canaldigitaal ?


FranseFrans

Aanbevolen berichten

Ik denk dat de TS een grijs/witte Seca3 kaart heeft. De roemruchte tweede kaart... Deze kan keurig door een softcam als CCcam, OScam etc. gelezen worden zolang Canal Digitaal dat in de lucht houdt. Hoelang dat is kan niemand vooruit zeggen.. Als we het relateren aan de uitfasering van Irdeto dan ligt het in de verwachting dat "nieuwe" zenders en paketten straks alleen in de nieuwe norm Viaccess worden aangeboden om zo de gebruiker te pushen naar het nieuwe systeem over te stappen. Hoe sneller de klant hieraan gehoor geeft, hoe sneller Canal Digitaal kan besluiten de oude Seca3 af te schakelen...

 

Een Linux (lees Enigma2) ontvanger biedt heel veel meer bedieningsgemak en mogelijkheden dan een gesloten Canal Digitaal ontvanger. Als je jezelf NIET als hobbyist ziet (of wil zien) dan hoeft dat geenszins een beletsel te zijn om toch naar zo'n ontvanger over te stappen. De firmware van deze ontvangers is inmiddels dermate "uitgerijpt" dat ze onder gewone omstandigheden vaak stabieler draaien dan hun Canal Digitaal tegenhanger. De automatische kanaalzoeker (FastScan) zit hier ook in zodat je als gewone gebruiker geen last hebt van kanaalwijzigingen. Ook kun je een volledige backup maken van je ontvanger zodat je in geval van (zelf veroorzaakte) problemen moeiteloos terug kunt naar de laatste instellingen...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Een tweede kaart kost tegenwoordig €9,50 per maand. Dit is inclusief het HD-abonnement van €5,- per maand. Mensen die al heel lang een tweede kaart hebben en het vroeger niet nodig vonden daar ook de HD-zenders bij te nemen, betalen nog steeds €4,50 per maand terwijl er in de loop der tijd vele HD-zenders zijn bijgekomen omdat die niet meer in SD worden uitgezonden.

 

Voor iemand die nu een tweede kaart laat registreren kan dat alleen voor €9,50 per maand.

Of het een oranje kaart is of een grijze maakt niet uit. Die tweede kaarten in de grijze kleur zijn er gekomen omdat die goedkoper zijn dan de oranje kaarten maar ook de oranje kaarten kun je gebruiken als tweede kaart.

Ik zelf heb niet anders.

 

 

Hatrelijk dank voor deze informatie Sprietje. Van dat aanbod voor die 4,50 had ik dus toch geen gebruik kunnen maken omdat die aan een hoofdabonnement van een ander zat vastgekoppeld. De aanbieder bood overigens ook zijn hoofdabonnement aan maar die bedroeg als ik me niet vergis ergens rond de 57 euro per maand en zoveel heb ik absoluut niet voor TV over. Dan maar beter via BVN en Duitsland kijken in het buitenland en via dvb-t (digitenne) in Nederland. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok. Revenons à nos moutons..

 

Dus als ik rond de 100 euro zoek en tussen drie merken. Voor die prijs kan ik :

 

vu+zero voor 129€

San titanium 104€

Dreambox dm500 hd v2 120€

 

Of kennen jullie betere modellen rond die prijs ?

En bij welke is het click and play, kaart erin kabel deraan HD deraan en kijken maar ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De SAB TITAN III combo uiteraard, de rest is eerst werk verschaffen voor er beeld is.

dat is ook maar een minuutje  :)

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar de kans dat er aan de software kan gewerkt worden door de 'community' of door de imagebouwers zoals OpenPli, VTI, enz. lijkt me groter dan je lot volledig in handen te leggen van SAB (waarmee ik zeker de SAB ontvanger niet wil degraderen).

SAB ontleent haar assortiment aan Amiko, dus Spark.

De Amiko SHD 8900 was echter wel dual boot. Dus OpenPli kon er optioneel bij op.

 

Ik weet zo even niet welke SAB receivers Linux zijn en waarbij de image keuze dus vrij is.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben hier ook wel geïnteresseerd in, maar dan met minimaal de volgende opties:

- Moet een CI Slot bevatten waar de ontvanger mee overweg kan voor een CI-module met het witte etiket van CanalDigitaal (waar de kaart nog ingeschoven kan worden) of mogelijk met de CI+-module (waar de kaart al bij geïntegreerd zit);

- Moet twee aansluitingen hebben om zodoende EN tv te kunnen kijken EN op te nemen van een andere transponder;

- Moet een harde schijf ingebouwd hebben;

- Opname via EPG met uitloop in kunnen stellen, eigentijdse opnames in kunnen stellen;

- Apparaat moet gewoon doen waar ie voor gekocht wordt, geen regelmatige vastlopers, geen/weinig onderhoud, etc...

- Nieuwe opties zoals 4K e.d. is niet direct van toepassing;

- Budget van €300,-

 

Adviezen ?

 

Zat zelf ook al naar een VU+ te kijken maar heb geen idee welke goed overweg kan met de CI modules van CanalDigitaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De Vu+ solo 4K voldoet aan 80% van je wensen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Goedkoop blijkt achteraf altijd duurkoop te zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze hebben wel een ci slot


dreambox 525hd


vu+solo2...


gigableu 800....


mutant h51 4k..


1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp ik ook goed dat als we een CI(+)-module hebben van CanalDigitaal dat we dan altijd kijkgarantie hebben op een ontvanger met een CI slot ? Of zitten hier ook weer haken en ogen aan ? Dus als CanalDigitaal bijvoorbeeld weer andere codering toe gaat passen op (nieuwe) zenders, kunnen we die dan gewoon nog bekijken of moet VU+ (of een ander merk) dan nog wat aanpassen aan zijn/haar software ?

 

 


Maar het gaat over FranseFrans z'n wensen. En gezien zijn budget spreken we over appels en peren.

Ik had ook een ander topic kunnen maken, maar dat leek me een beetje onpraktisch. Het gaat immers om hetzelfde en er zijn meerdere mensen die in hetzelfde schuitje zitten nu de DSR-ontvangers door CanalDigitaal onbruikbaar zijn gemaakt.

aangepast door TheEnforcer
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Normaal gesproken kan je in een CI slot CI modulen gebruiken.

Bij CI+ worden er extra eisen gesteld aan de ontvanger software, en zouden er problemen kunnen optreden.

 

Het is gissen wat de toekomst zal brengen, het kan alle kanten opgaan.

 

Bij een ontvanger met CI slot heb je wel betere vooruitzichten voor de toekomst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feit is dat als de provider (CD in dit geval) de eis stelt dat zijn programma's alleen de ontsleutelen zijn dmv een CI+ module, je niets hebt aan een receiver met normale CI...   Dit is hetzelfde bij de duitse provider HD+, stop je hun officiele module (met kaart) in een normale CI schacht (zoals mijn al wat oudere Technisat), zal het niet werken.  (met alternatieve modules kan het (nog) wel, maar daarmee heb je uiteraard ook geen kijkgarantie.

 

Wil je je 'kijkgarantie' zo hoog mogelijk houden, moet je een receiver hebben met CI+  . Dit omdat blijkbaar de nieuwe module met geintegreerde kaart CI+ is...   en je weet nooit wanneer dat de enige werkende optie zal zijn.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...