Ga naar inhoud


Welke receiver met canaldigitaal ?


FranseFrans

Aanbevolen berichten

  • Moderator

De hoogst mogelijke kijkgarantie heb je met een ontvanger welke door de provider beschikbaar gesteld wordt, en zelfs dan.....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Oops een waarschuwing, sorrie ik wist niet dat comlinks verboden zijn. Ik zal der aan denken.

of het om een clone gaat weet ik iet ? Verkeerd model ?

Dit scheef ik (ik heb nu de link gewist :

Ok.weer bedankt voor al jullie reacties. Geeft weer veel stuff om over na te denken :)

Tja vu+ lijkt heel degelijk en compleet. Over SAB zij de meningen verdeeld (goeikoop... maar daar kom ik vaak op terug ook ik heb vaak problemen met : pas cher pas cher ( niet duur. ....) altijd ellende.

Dus maar.weer naar de volgende. Ik hoop der een te vinden waar ik inderdaad mijn kaart in kan steken zonder al teveel jullie nodig te hebben voor programering....

 

aangepast door ceesv
verwijzing naar clone box verwijderd!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Googel voor de aardigheid eens op de door jou geselecteerde clone box.

 

Discussie over clones, of hier advies vragen over clone boxen is niet toegestaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf als oud "dreambox" gebruiker gegaan voor de VU+ SoloSE v2. Draait op VTi 9.0.3 en werkt prima. Eenmaal ingesteld gaat dat prima..

Voor alleen kijken is een VU+ Zero goed te doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

FranseFrans, voor wat het waard is. Ik woon zelf in Midden-Frankrijk, al 17 jaar. Kijk met CanalDigitaal. Met gewone kaart en tweede (grijze) kaart. Heb graag een harddisk erin om op te nemen. Heb een drievoudige kop met 4 uitgangen.

De Philips DSR 8121 was een volstrekte ramp. Altijd ellende. Had daarna goede ervaringen met een XTrend9200, geconfigureerd gekocht in Nederland. Daarmee een beetje eevaring opgedaan met verder configureren.

 

Dus heb ik nu een XTrend10000 met 2 satelliettuners en een DVT (voor Franse TNT-zenders) en een 3Tb harddisk erin. Ben geen techneut maar met een beetje gezond verstand en hulp (ook van dit forum waarvoor dank!) de zaak geconfigureerd. Loopt als een zonnetje. Voor de kaart geen CAM-module nodig, gaat via de interne lezer. Een CAM-module kan er wel in en doet het ook. Programma's opnemen en tegelijkertijd naar een andere zender kijken geen probleem. Als je tenminste de twee tuners een eigen kabelaansluiting geeft. Het geheel voor ongeveer 300€.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok... begin echt Door te krijgen dat ik een echte beginner / leek ben op het gebied van satelliet. .. ik heb nog geen idee hoe ik "clonen" kan uitfilteren.

 

Nog bedankt voor je reactie over de xtrend. Ik zal het morgen eens intikken. Ben net weer thuis via die kronkelende weg Door de cevenes.

 

By the way, ik heb een oranje kaart met witte rand. Ik weet niet of dat goed of slecht is, maar der staat in ieder geval CD op ;)

 

goeie nacht en tot morgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil jullie allemaal bedanken voor de vele reacties !

 

Mocht ik ooit meer tijd hieraan willen besteden zou ik inderdaad eerder een VU+ of Dreambox uitzoeken (in de hoop niet op een cloon te vallen, al snap ik nog steeds niet hoe die te onderscheiden :crazy: ) OOK de Trend lijkt wel een mooie machine met veel mogelijkheden, maar ik kan geen goeie keus maken omdat ik absoluut niet weet waar ik over praat.

 

Maar ik denk dat ik nu wel weet wat ik ga bestellen (in Nederland en verzenden naar Frankrijk :):whistle: ).

 

Mijn keus, omdat ik geen computer held ben, en gewoon makkelijk wil kijken. niet afhankelijk wil zijn van anderen, om deze niet lastig te moeten vallen voor mijn kijkplezier. ;)  en uiteindelijk gaat het bij mij om : op te kunnen nemen !  als mijn Franse vrouw naar M6 of TF1 wil kijken (via de TNT op de Tv). dus een dubbele tuner voor mij niet noodzakelijk is. :),  gewoon een USB HD deraan en hoppa.

 

DUS een goeie compromis is inderdaad de SAB titan III Combo. Thanks PENTHE :P .

 

Verstuurd uit NL kostie mij ongeveer 90 euro  :) ) Hier in frankrijk vind ik die niet goedkoper....

 

ik wacht nog een paar dagen met bestellen, dus als jullie nog wat willen toevoegen der is nog tijd :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom nog even terug om te zeggen dat alles top is. Nog bedankt voor alle info. 

 

De titan werkt prima voor een simpele kijker als ik.

 

Een simpele automatische installatie. Bereikbaar voor iedereen. Kaart erin en klaar

 

HD deraan en opnemen tijdshift etc.

 

Mocht ik ooit iets anders willen hebben : inderdaad een tweede tuner erin was geen luxe geweest. Maar wat wil je voor die prijs !

 

Prima aankoop ben blij.

 

Tot volgende keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...