Ga naar inhoud


Noorwegen stopt als eerste land met FM-radio


Psychosammie

Aanbevolen berichten

  • Like 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gelijk een mooie testcase voor DAB waarvan ik denk dat het gaat mislukken. De omschakeling van zwart/wit naar kleur heeft jaren geduurd, idem voor breedbeeld dus.....

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet met de auto naar Noorwegen dus.

Komende zomer gaan we toch met de auto naar Noorwegen.  :grin:

Maar dan wel met de DAB-radio on board :cool:

 

DAB gaat zeker een succes worden. In Noorwegen is het al jaren een succes, in Nederland wordt ook vooruitgang geboekt. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het uitfaseren van FM in veel landen nog jaren gaat duren, is er alle tijd om DAB+ uit te rollen en te verbeteren.

FM was er ook niet van de ene dag op de andere: AM was tot in de jaren 80 de norm.

AM verdwijnt nu stap-voor-stap, DAB+ verschijnt, ook stap-voor-stap. Een natuurlijke ontwikkeling.

 

DAB+ is een verdere voortschrijding van onze digitale wereld.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer internet overal beschikbaar is zou DAB dan overleven?

Meeste mensen gaan voor kwantiteit niet voor kwaliteit :/

Je kunt met internet altijd je favoriete radio zender ontvangen in en ze roepen 5G moet het worden in Europa.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen er thuis nog een traditionele FM radio gebruiken. Denk dat de meeste mensen voor ontvangst van radio gebruik maken van de sat of kabeltv ontvanger of IP ontvanger. Hooguit een wekker radio wellicht in huis die al na enkele minuten wordt uitgedrukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik nog met veel plezier een paar FM-tuners, 3 in huis, 1 in de werkplaats en 1 in de auto. Ze doen het perfect.

 

DAB was een gigantische sof die veel mensen kort enig plezier heeft geleverd met weinig zenders en veel geld heeft gekost.

DAB+ zal het mogelijk wel gaan maken maar voorlopig mis ik het totaal niet. Maar wie weet, over een (groot?) aantal jaren....

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens rondgekeken in een grote elektrozaak hier in België en de DAB radio's waren op één hand te tellen. in Noorwegen zijn ze blijkbaar stukken verder in die ontwikkeling. ik hou het hier voorlopig met 3 FM installaties, satelliet radio en één AM-SW-LG ontvanger. Waarom DAB aanschaffen, zijn nog geen zenders hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het uitfaseren van FM in veel landen nog jaren gaat duren, is er alle tijd om DAB+ uit te rollen en te verbeteren.

FM was er ook niet van de ene dag op de andere: AM was tot in de jaren 80 de norm.

AM verdwijnt nu stap-voor-stap, DAB+ verschijnt, ook stap-voor-stap. Een natuurlijke ontwikkeling.

 

DAB+ is een verdere voortschrijding van onze digitale wereld.

Er is wel een klein verschil. De overgang van am naar fm was een natuurlijk proces. De am zenders gingen eruit toen niemand er meer naar luisterde. Maar DAB willen ze er door drammen door fm uit te zetten terwijl bijna nog niemand DAB heeft.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, mijn schoonpa heeft nog heel lang naar de analoge Duitse sats gekeken vanwege de vele gratis sportzenders. Toen de ontvanger kuren begon te vertonen heeft hij geen nieuwe schotel meer genomen maar een alternatief.

 

Ik denk dat veel Nederlanders toen zijn afgestapt van de schotel. Ik denk dat dat nu weer gaat gebeuren. Ik zie meer in internet radio. Als er straks eventueel geen FM meer is dan wacht ik daar wel op.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...