Ga naar inhoud


welke vruchtboom is dit


sattos

Aanbevolen berichten


Misschien handig om een foto te plaatsen?

 

Maar als je een kersenpit hebt gepoot en er komt een andere boom uit dan kan dit 2 dingen betekenen.

1 je hebt geen kersenpit gepoot

2 er is wat anders opgekomen dan wat je hebt gepoot.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Pokon gebruikt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is in ieder geval zeker geen kers.

Bij elke kers die ik ken komen er eerst kleine blaadjes en bloemknoppen en een paar weken later witte of roze bloemblaadjes.

 

Bij wilgensoorten zie je dus eerst de bloemen (de katjes zoals je wilt) en pas later de bladeren.

 

Het is dus zeer waarschijnlijk dat je kersenpit is verrot in de grond en dat een zaadje van een wilgensoort wel is gaan kiemen.

Straks als er blad aan zit kun je zien om welke soort het gaat, in Nederland komen van nature ongeveer 12 soorten voor waarvan een aantal vrij eenvoudig te herkennen zijn.

Dus gewoon wachten tot er blad aan zit en dan weet je of het iets bijzonders is of een boom/struik die je ook gewoon aan de slootkant kunt vinden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...