Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Wat mag zo een ding kosten?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat een monsterlijk ding ha ha, en krijg je dan de skew nog wel goed?

Nee, 23.5E heb je dan niet echt wat aan (TV Drenthe!), vandaar dat ik zat te denken aan omzetten van de duo-LNB, maar ja, die skew hè?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is alleen wat je met de 23,5 moet doen als je geen abonnement op CanalDigitaal hebt? 

 

Een kaartje regelen voor het Tsjechische/Slowaakse Skylink?

Dan kun je ook voor € 89 (of 109) een HBO pakket nemen http://www.skylink.sk/programova-ponuka/hbo-standard

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net het formulier van Joyne ingevuld, hoop op een reactie als zij beginnen, want krijg je wel een abo in het buitenland.

Zo iets als "door de vingers kijken" van CD.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat webformulier heb ik ook al lang geleden ingevuld.

Tot dusver al een mail van ze gehad (eind maart) waar o.a. het volgende in stond

Tijdens de Caravana heeft Joyne ook een bezoekers–enquête actie gehouden.
Onder alle bezoekers die medewerking hebben verleend aan de enquête en daarmee hun e-mailadres achterlieten, zouden 5 portable TV’s worden verloot.
Inmiddels heeft de verloting plaatsgevonden en dit zijn de prijswinnaars :


Winnaar van AVTEX TV:
Fam. A. Verheijen

Winnaars 
Akai TV:
Fam. L. Hogendoorn 
Fam Gootzen 
Fam van der Giessen 
Dhr. B. van der Hurk

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of de skew van het monoblock in te stellen is. Ik heb alleen deze foto en het lijkt er op dat de skew niet in te stellen is.

 

Dan zal je toch je schotel schuin moeten kunnen zetten (schotelskew), anders heb je niet de juiste skew.

Ook al hebben ze dat in de LNB gecompenseerd (zoals in de duo-LNB), dan nog is dat maar ideaal op één bepaalde plek.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje,

 

Het lukt mij niet bericht 45 van je te citeren, maar wil daar graag een reactie en vragen over stellen:

 

Aan Astra 3 heb je inderdaad weinig als je geen CDS abonnement meer hebt, maar de volgende opstelling van de LNB van dat plaatje zou wel mooi zijn:

 

Satellieten: 9 oost, Hotbird, Astra 1 en Astra 2 (eventueel met Astra 3 erbij als daar toch nog wat zinnigs zit)

 

De Astra 2 vindt ik wel belangrijk, dus vandaar de hierboven genoemde opstelling.

 

Geen idee of daar mogelijkheden voor zijn, vooral met meerdere aansluitingen voor ontvangers, heb je een tip?

 

Ik vraag mij wel af als Duitsland de FTA SD zenders er uit gooit, of Astra1 dan nog zin heeft i.v.m. dat de meeste Duitse HD zenders achter de decoder verdwijnen, wat is er op de Astra 1 dan nog te zien als dat gebeurd is, ook niet Duitse zenders die mogelijk interessant zijn?

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Cahors Visiosat schotel met een beugel voor Astra 1, Astra 2, Astra 3, Hotbird.

Met de plannen van Joyne op E9 is het dan mogelijk om met een andere beugel E9  Hotbird, A1, A3, te ontvangen.

Als dat mogelijk is ga ik Cahors benaderen of ze een beugel willen maken voor de genoemde satellieten.

Wie kan hierop een reactie geven.

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel, ik zie een parker tussen de 2 lnb kappen zitten, je kunt waarschijnlijk de hele handel iets kantelen

anders maar met een Triax flexiblock 

 

 

post-30993-0-75695100-1494685580.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ilseonline

Op een normale schotel met rail in de ontvangst van de 13e t/m/ 28,2e nog net te doen. Je hebt dan een ontvangsthoek van ongeveer 15 graden arc.  Als je een nog grotere hoek gaat gebruiken, van 9e t/m 28,2e, dan heb je ruim 19 graden ontvangsthoek arc.
Je moet je bedenken dat de buitenste lnb's steeds verder uit het midden komen te staan en de ontvangst steeds minder wordt. Voor een schotel van 60cm ga je dan veel te weinig ontvangst krijgen en bij regen waarschijnlijk in de gevarenzone.
Je moet dan een grotere schotel nemen en dan is het verstandig een multifocus schotel te nemen zoals een Visiosat BigBisat of een Maximum E-85 of nog groter  een Wavefrontier T90.

En de Duitse zenders blijven nog jaren fta.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beugel voor de Visiosat Bisat om ook nog de 9e te ontvangen bestaat er niet maar er zijn je al vele mensen voor gegaan die er een lnb-houder voor de Eurobird 9 hebben bijgezet.
Bekijk de bijlages maar een goed.
Of Cahors zomaar een nieuwe beugel gaat maken betwijfel ik.
 

post-60869-0-12968400-1494691836.jpg

post-60869-0-10565400-1494691946_thumb.jpg

post-60869-0-91544200-1494691992.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn keuze voor een T-90 een aantal jaren geleden was vooruit zien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...