Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Dat wordt denk ik een kwestie van slimme marketing en woonbuurten systematisch benaderen.

Op de eerste plaats zal er een concurrerend aanbod moeten komen zoals hier al eerder besproken.

Dan is ook een niet schotelbezitter wellicht over te halen alsnog een schotel te plaatsen (hebben jullie eigen buren er al eentje?).

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vraag me af in hoeverre cd-klanten die in nederland wonen weer hun schotel gaan aanpassen. Eerst zat cd alleen op 19, nu op 23 en straks weer omzetten naar 9? Is de klant dat niet een beetje beu om weer te moeten gaan investeren? Zelfde zagen we met ci's en kaarten. Ik vind het persoonlijk jammer dat Joyne zich vooral richt op de recreanten, terwijl de grootste markt (ook voor hun) gewoon hier in Nederland ligt. Commercieel gezien denk ik dat de 9 positie niet echt verstandig gekozen is. Haak dan aan waar je concurrent zit op dezelfde satelliet.

 

"Ik vraag me af in hoeverre cd-klanten die in Nederland wonen weer hun schotel gaan aanpassen".

 

 Stel Joyne  wordt goedkoper, moet jij eens kijken hoeveel er overstappen, want "ons ben zunig".

 

En mensen met een wat moeilijkere ontvangst van CD in Zuid Portugal/Spanje, die in eens een signaal krijgen dat binnen knalt met kleinere schotel, nou die gaan ook over.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het al eerder gezegd. De kosten die op deze nieuwe aanbieder toekomen staan niet in reatie met de opbrengst van het "handje vol" abonnementen. Dit gaat niet en kan niet werken.

Misschien dat de hoogste kostenpost: Eutelsat met ze een overeenkomst heeft afgesloten waardoor ze in het eerste jaar een hoge korting krijgen. Maar als je kan rekenen, dan zullen ze in het 2e en daarop volgende jaren van een koude kermis thuis komen.

Ik ken de kosten heel goed. Verder wil ik jullie niet deze droom wegnemen...dus droom verder van als dat moois dat komen gaat. :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je een tipje van de sluier wat betreft de kosten willen oplichten?
Niet zo zeer que bedragen (die de eindgebruiker uiteindelijk gaat opbrengen) maar wat betreft de opbouw er van.

 

Ik zie de keten als volgt.
Programmamaker, TV station, signaalverspreider, pakketaanbieder en apparatuur eindgebruiker.
Met daartussen allerlei aanbieders van technische voorzieningen. Plus degenen die met in verhouding "niets" doen inkomsten willen hebben (auteursrecht bijv.).

 

Wat levert de satellieteigenaar (signaalverspreider) precies?

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik al gedaan in een eerder bericht..daar heb ik tot op de cent uitgelegd wat de kosten van een vergelijkbaar Space Segment zijn.

Ik zal er even naar moeten zoeken.

 

De kosten voor de ontvanger/decoder aan de kant van de eindverbruiker zijn te verwaarlozen.

Een receiver made in China kost minder dan US$ 9 als je er 50.000 van besteld in één keer.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

De een zijn dood is de ander zijn brood zullen we maar zeggen.
Neem dat "dood" a.u.b. niet al te letterlijk.

Als de klanten van Joyne er maar hun voordeel mee kunnen doen.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik  heb al zeker 30 jaar een Diseq motor op mijn 80 cm satellietschotel. Nu komt er die extra positie bij :geen enkel probleem met die motor ! Al die jaren ook altijd dezelfde LNB.

Positie wordt automatisch gezocht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je een tipje van de sluier wat betreft de kosten willen oplichten?

Niet zo zeer que bedragen (die de eindgebruiker uiteindelijk gaat opbrengen) maar wat betreft de opbouw er van.

 

Ik zie de keten als volgt.

Programmamaker, TV station, signaalverspreider, pakketaanbieder en apparatuur eindgebruiker.

Met daartussen allerlei aanbieders van technische voorzieningen. Plus degenen die met in verhouding "niets" doen inkomsten willen hebben (auteursrecht bijv.).

 

Wat levert de satellieteigenaar (signaalverspreider) precies?

 

Gevonden: https://www.sat4all.com/forums/topic/357126-nieuwe-aanbieder-voor-astra-joyne-kondigt-komst-nieuw-satellietpakket-aan/?p=2431989

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de info.

Maar voor de leek: wat kost nu het doorgeven in HD kwaliteit van zes verplichte zenders op jaarbasis?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

De regionale zenders zijn een aantal jaar gratis via CanalDigitaal doorgegeven.

Dit om de gebruikers "lekker" te maken. De transponder huur werd door Astra gesponseerd. !!

Nu moet er voor betaald worden.

 

Een soortgelijke overeenkomst lijkt me voor Joyne niet uitgesloten.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kun je in het geval als je Eutelsat 9° oost gebruikt goed doen met TDF`s Cognac Jay Image. Dat is een Playout Centre.

www.cognacqjayimage.com

Die zitten ook in Paris net als Eutelsat´s hoofdcentrale alhoewel dat niet noodzakelijk is. Het is wel praktisch.

 

Ik moet er even induiken wat die daarvoor zouden verlangen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou het om maximaal 14 zenders kunnen gaan. Plus de zes verplichte is Joyne zo aardig op weg naar 30 zonder discussie over de FTA zenders.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...