Ga naar inhoud


Nieuwe distributieovereenkomst: FOX Sports langer bij Canal Digitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Dat heet marktwerking.

En drukt mogelijk in de (verre?) toekomst de prijzen.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Het voetbal heeft met sport 7 geprobeerd een eigen voetbal kanaal op te richten.

Het werd een flop, de voetbal liefhebber wilde er niet voor betalen.

 

Fox, met zijn voetbal kanalen trekt ook slechts 7 tot 10% abonnees.

 

En in een alles of niets greep dwingt men nu provider alle kijkers lid van het voetbal te maken en neemt daarvoor 3 Euro in het eerste jaar.

 

Iedereen kan voor zichzelf bedenken in welke richting dat bedrag in een paar jaar naar toe gaat.

In het persbericht wordt gesteld dat dit geld naar het Eredivisie voetbal gaat, omdat dit extra financiële ondersteuning nodig heeft?!.

 

Zie daar de huidige situatie in het Nederlandse provider landschap.

 

Tot nu toe heeft iedereen die ik ken het family pakket opgezegd, ook ik heb het ondertussen opgezegd.

 

Discovery doet hetzelfde kunstje met de olympische spelen.

Verplicht betalen voor alle zenders van Discovery.

 

Dit zou op den duur de ondergang kunnen betekenen van de providers zoals wij die kennen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zou op den duur de ondergang kunnen betekenen van de providers zoals wij die kennen.

 

Ik zal er geen traan om laten.

 

Laat ze zich maar aanpassen aan reële marktomstandigheden en de wensen van de klant als ze willen overleven.

Een wijziging van de Mediawet zoals staatssecretaris Dekker lijkt een stap in de goede richting, al is het in mijn ogen te weinig.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die kans is groot.

Wanneer je dan ook die voetbal kanalen erbij krijgt in het basispakket is de conclusie snel getrokken.

Dan raken ze hier een van de oudste klanten kwijt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Zal gewoon een verhoging zijn van 1 of 2 euro.

Omdat ze dezelfde kwaliteit willen blijven waarborgen is een verhoging van het abonnementsgeld nodig.

 

Denk dat ze niet zo dom zijn om erbij te zetten dat het deels ook door de deal met Fox komt.

Zouden ze dat wel doen dan zullen er waarschijnlijk meer opzeggingen komen dan zonder het bericht over Fox.

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal er geen traan om laten.

 

Laat ze zich maar aanpassen aan reële marktomstandigheden en de wensen van de klant als ze willen overleven.

Een wijziging van de Mediawet zoals staatssecretaris Dekker lijkt een stap in de goede richting, al is het in mijn ogen te weinig.

Is Dekker niet die knakker die met z'n eis van 30 zenders in een pakket CD een 100% kans gaf het aardige en ondanks alle verhogingen nog redelijk betaalbare STB-pakket met 29 zenders af te schaffen?

Of was het een andere al dan niet omgekochte onbenul die dat geregeld heeft?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is Dekker niet die knakker die met z'n eis van 30 zenders in een pakket CD een 100% kans gaf het aardige en ondanks alle verhogingen nog redelijk betaalbare STB-pakket met 29 zenders af te schaffen?

 

Wat pakketaanbieders zouden gaan doen met en wijziging (die nog NIET is doorgevoerd) zegt nog niets over de wenselijkheid van zo'n plan op zich.

De gedachtegang van Dekker zal me wordt wezen.

 

Als het weldenkende deel van de natie ook als er een mogelijkheid zou komen dat niet meer te doen (wat we nog niet weten) een duurder pakket blijft afnemen met onze commerciële zenders er in omdat ze ook die toch wel willen dien, dan kun je dat Dekker niet verwijten.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 1 augustus 2017 om 23:34 zei ronny forgeron:

In de CD mail was al duidelijk dat Fox er alleen in het Family pakket bijkomt. Dus niet in Basis van de extra card. Direct gebeld met CD, eerst moest ik het maar accepteren! Maar toen ik refereerde aan de mogelijk volgens de mail om geen Fox te kijken, werd na een muziekpauze en overleg? downgrading naar Basis aangeboden per 1 september. (Mijn abo loopt tot 1 sep 2018)

Dit gedoe door de geldhonger van de commercielen zal nog wel erger worden, zodra Digitenne HD komt ga ik over naar alleen NPO daar en FTA sateliet.

Dat zou dus geregeld worden, had al moeite een bevestiging te krijgen maar kreeg die uiteindelijk. En nu kwam de afschrijving voor oktober en word ik dus gewoon belazerd. Want ik ga niet terug naar BasisHD maar houd Family pakket met 2 euro rententiekorting?!

Inclusief de 3 euro Fox sports verhoging ben ik dus een euro duurder uit en niet twee minder. En hoe lang duurt een retentiekorting?

Bovendien walg ik van de commerciele sport dus dit is niet acceptabel.

incasso gestorneerd en gemaild dat ik opstap als niet direct gecorrigeerd wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op ‎4‎-‎8‎-‎2017 om 20:46 zei Sprietje:

Het blijkt dat mensen met een Fox sports abonnement deze e-mail hebben ontvangen:

Met Canal Digitaal ontdek je altijd iets bijzonders. Zo beleef je vanaf nu nog meer sportieve hoogtepunten, want je FOX Sports Eredivisie-pakket wordt per 1 oktober omgezet naar FOX Sports Compleet. En dat betekent dat je met extra veel sporten meejuicht. FOX Sports International (voetbal, tennis en meer!) wordt namelijk toegevoegd en je ontvangt nu FOX Sports Eredivisie 3 in HD! Het beste nieuws? Hoewel je meer sport kijkt, blijft de prijs voor je pakket gelijk.

Ga ook voor FOX Sports GO
Beslissende doelpunten en snoeiharde aces zie je nu ook op al je schermen. Met de FOX Sports GO-app kijk je alle 6 FOX Sports-zenders op smartphone of tablet. Handig als je gezinsleden andere sportieve voorkeuren hebben. En onderweg, want de FOX Sports GO-app werkt ook in de trein of op de camping.
Je krijgt ’m er helemaal gratis bij!

Meer informatie?
We zijn van maandag tot en met zaterdag van 9.00 tot 21.00 uur te bereiken op 088 003 85 55
(lokaal tarief).

Vriendelijke groet,

 

Bericht en inhoud van Canal Digitaal dateert van aug 2017. Inmiddels schrijven we 9 oktober 2017, maar Fox Sports International HD (FoxSports 2) is nog steeds een gecodeerde zender bij mij. ?? !!   Nu had je tot aan deze wijziging naar Fox Sports Compleet een speciale CI-module nodig vanwege extra beveiling/codering.  Geldt dat soms nog steeds ?  Heeft iemand anders ervaring, en/of WEL beeld op Fox Sports 2 ZONDER die CI -module ?

hoor graag wat ik eraan kan doen,  (destijds met FoxSports 3 in HD de zenders opnieuw moeten inlezen, maar dat werkt hier niet.

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt dat je met de zwarte CI-module met wereldbol genoemde zenders met extra beveiliging niet kunt ontvangen. Het voordeel van deze zwarte CI-module is wel dat die ook werkt i.c.m. een SmartWi en Clone+, dat doet bijv. de wittel CI-module niet.
Daarom heb ik de witte module altijd achter de hand als ik deze extra beveiligde zenders wil bekijken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Toen ik dat stukje las was mijn eerset gedachte bij det forumtopic. En daarrmee: oud nieuws.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...