Ga naar inhoud


Accu aangedreven rijden op de terugweg?


moonchild

Aanbevolen berichten


11 uur geleden zei ceesv:

Correctie, niet de productie van de wagen, daar is de CO2 footprint even groot als die van een conventionele wagen, maar alleen de productie van de accu van de Tesla.

https://wattsupwiththat.com/2017/06/20/tesla-car-battery-production-releases-as-much-co2-as-8-years-of-gasoline-driving/

Waar zit Tesla? Kalifornia......daar moet de accuproductie wel CO2 neutraal lukken

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gehele duitse wagenpark kan makkelijk op door zon/wind opgewekte stroom rijden https://www.energy-charts.de/power_de.htm?source=conventional&week=41&year=2017

 

Alles op het gebied van mobiliteit gaat de volgende 20 jaar in snel tempo veranderen. Vergeet het verleden, Windows 95 kwam in welk jaar uit ;) 

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei luisteraar:

Duitsland zit ook met stroom problemen. 

De kerncentrales moeten dicht. 

De bruinkool centrales. 

Het netwerk er moet een noord zuid leiding komen. 

en de betekenis voor dit topic? Kan moeilijk een waardering voor posts geven zonder de regels van deze site op ernstige wijze te schenden.....

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei luisteraar:

Frankrijk en ik dacht Noorwegen willen op hele korte termijn verbrandings motoren verbieden en als er niet genoeg stroom is is het einde verhaal

 

Frankrijk in 2040 en Noorwegen 2025. Gaat niet om gebruik van verbrandingsmotoren in autos, enkel om verkoop van nieuwe auto's.

Misschien komt er wel een subsidie op motor revisie door landen die afhankelijk zijn van olie ;)

 

Als ze werkelijk gebruik van fossiele brandstof zouden willen aanpakken dan voeren ze een verbod in op gebruik van fossiele brandstoffen... Of maak ik nu een denkfout?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn nog diverse problemen met auto's op waterstof die grootschalige introductie in de weg staan, maar er word nog steeds aan gewerkt en ze zijn zeker een alternatief op langere termijn.

Met auto's op accu's is men al veel verder en kan nu al worden ingevoerd. Maar ook daar word nog aan gewerkt zodat er zeker nog verbeteringen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merkel zal de, zo als enkele pagina's terug al vermeld werd, Waterstof technologie voor de Mobiliteit een steuntje geven de komende jaren.

 

Maar dat is al geschreven en dat moet je eerst lezen "Luisteraar" voor er weer opnieuw ongefundeerd commentaar op te geven .

En zoals Moonchild terecht opmerkt zijn je commentaren volledig misplaatst, zeker als je net nog had kunnen lezen dat Frauenhofer aantoont in de Tabel hoeveel overschot aan energie er is in Duitsland.  (Dito Nederland Bron Enexis)

 

Ook in het Europees en Nationaal Netwerk wordt heel intensief geïnvesteerd en slim genivelleerd tussen productie en navraag. Met extra opslag in Auto's zoals reeds vermeld komt daar een extra dimensie bij.

Citaat

Zo bereiden we ons voor op een duurzame en decentrale energievoorziening met meer warmtepompen, zonnecellen en elektrische auto’s. 

Bron Enexis

 

Een verwachting uitspreken is lastig maar trends worden ook graag gevolgd en opgevolgd.

Citaat

Toekomst

De komende decennia doen netbeheerders en andere partijen investeringen die een CO2-neutrale samenleving dichterbij brengen

 

Bron netbeheerder Nederland

 

Mensen willen niet met de smaak van de verbrandingsgassen in hun mond op hun bestemming aankomen. Men vraagt naar anders en dan is er behoefte en dan nu nog het aanbod.

Mensen die het niet mogelijk willen maken en geen interesse tonen aan een Energietransitie zijn er ook

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn persoonlijke mening is dat waterstof beter is voor mobiliteit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat geloof ik ook

en daar de Brandstofcellen reeds jarenlang in duurtests heel goed presteren en ook veel lichter zijn dan accu's

Citaat

April 2008. Citaro Fuel Cell erreichen zwei-millionsten Kilometer.

 

Citaat

Auf der IAA stellt Mercedes die nächste Generation Brennstoffzellenfahrzeuge auf Basis des GLC vor. Rund 18 Millionen Testkilometer legten die Versuchsträger in den letzten 30 Jahren schon zurück.

 

Bron Mercedes

aangepast door Tonskidutch

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen de electrische auto gaat floppen.

Waarom? Om 2 hoofdredenen:

De stroomafname voor een electro-auto's is zo groot dat dit in de toekomst niet voorzien kan worden als iedereen electrisch gaat rijden.

Dan...en hier ligt een nog groter probleem, is er wereldwijd niet voldoende lithium en kobalt om de benodigde accu's te kunnen produceren. De prijzen zijn nu al in vergelijking met vorig jaar verdubbeld.

Over 50 jaar gaan de oorlogen niet meer om olie maar om kobalt en lithium.

Nu al is de markt schaars vanwege de vraag naar deze grondstoffen voor onze smartphones.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...