Ga naar inhoud


Zwarte lijn bij het NOS journaal


W3ird_N3rd

Aanbevolen berichten

Bij tenminste de aankondiging van het NOS journaal flitst soms een zwarte lijn door het beeld: http://members.ziggo.nl/sinaasappel/video/npooeps/journaallijn.html

 

De NPO zelf heeft geen idee waar het vandaan komt. Ik durf het ook niet te zeggen. Ik vroeg me af of iemand hier dit verschijnsel misschien eerder heeft waargenomen?

journaallijn.jpg

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites


9 minuten geleden zei Sjaak(k):

Nou hier is er geen streepje te zien om 22.00 uur op meerdere Ziggo ontvangers, een ET8000 en een Zgemma H2H en mijn Philips UHD smart tv.

De lijn is er ook niet altijd. Hij was er op 27 september en 4 oktober na DWDD.

 

Ik weet niet of ik hier een link naar Mega mag plaatsen met de opname, de huisregels zijn hier niet helemaal duidelijk over.

aangepast door W3ird_N3rd

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Sjaak(k):

Vroeger in het analoge tv tijdperk zag je wel meer zo'n ratel streep in beeld, dat kwam dan vaak door een borstel motor van een boormachine oid, dit was meestal maar even.

Als deze storing bij Ziggo of de NOS zou zitten dan stonden de forums wel vol denk ik.

De lijn is maar voor 20 milliseconden in beeld dus ik denk dat de meeste mensen erover heen kijken.

 

De storing zit echt bij Ziggo of NOS: de lijn is niet 100% zwart maar er zit h.264 compressie overheen.

 

 

aangepast door W3ird_N3rd

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Tonskidutch:

waarom die vraag hier en niet bij je provider?

 

Ik heb de vraag ook aan zowel Ziggo als NPO gesteld. Aangezien ik het nu 2x bij de aankondinging van het NOS journaal heb gespot en niet bij andere programma's denk ik dat het probleem bij de NPO zit. Maar die hebben (nog) geen idee waar dit door komt, en hier zitten de experts die dit misschien eerder hebben gezien en weten waar dit door kan worden veroorzaakt.

aangepast door W3ird_N3rd

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei W3ird_N3rd:

De lijn is maar voor 20 milliseconden in beeld dus ik denk dat de meeste mensen erover heen kijken.

 

Ga jij je nu echt druk maken over een lijn die 20 milliseconden in beeld verschijnt om de zoveel tijd.  Hoe krijg je het überhaupt voor mekaar om dit te zien in 1/50 seconde??

 

En het dan ook nog melden... ehm waarom?  Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik vind die 2 logo's in beeld een stuk irritanter dan een lijn die zo kort in beeld staat dat het praktisch niemand zal opvallen...

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Tonskidutch:

en het antwoord van Ziggo en NPO?

experts kunnen misschien iets vinden als het hun ook opgevallen is en indien repliceerbaar kunnen ze er iets over vertellen na analyse

dat is hier dus niet repliceerbaar

Je zou de opnames kunnen bekijken. En je kan vanavond naar de aankondinging van het NOS journaal direct na DWDD kijken, maar er is geen garantie dat de lijn weer zichtbaar zal zijn.

 

NPO: "Hmm vreemd! We zullen even kijken of we kunnen kijken waar dat vandaan kwam." en "Het is bij ons nog niet bekend. Heeft Ziggo toevallig nog iets laten weten hierover? :)"

Ziggo: "Een goede vraag! Ook een moeilijke. Dit moet nagekeken worden door de technische dienst. Ik heb dit voor je doorgestuurd, en als het iets is wat door ons hersteld kan worden zullen we dat zeker doen! Ik ga er vanuit dat het iets eenmaligs is, maar gebeurt het vaker, laat het dan weten. Wellicht is er dan inderdaad iets aan het kapot gaan. Voor nu een fijne dag gewenst! ^AA"

 

Zojuist zei Codx:

 

Ga jij je nu echt druk maken over een lijn die 20 milliseconden in beeld verschijnt om de zoveel tijd.  Hoe krijg je het überhaupt voor mekaar om dit te zien in 1/50 seconde??

 

En het dan ook nog melden... ehm waarom?  Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik vind die 2 logo's in beeld een stuk irritanter dan een lijn die zo kort in beeld staat dat het praktisch niemand zal opvallen...

 

Wie zegt dat ik me er druk om maak?

 

Ik dacht dat op dit forum mensen zaten met interesse in (televisie)techniek. Nou sorry dat heb ik dus verkeerd begrepen..

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei W3ird_N3rd:

Je zou de opnames kunnen bekijken. En je kan vanavond naar de aankondinging van het NOS journaal direct na DWDD kijken, maar er is geen garantie dat de lijn weer zichtbaar zal zijn.

 

NPO: "Hmm vreemd! We zullen even kijken of we kunnen kijken waar dat vandaan kwam." en "Het is bij ons nog niet bekend. Heeft Ziggo toevallig nog iets laten weten hierover? :)"

Ziggo: "Een goede vraag! Ook een moeilijke. Dit moet nagekeken worden door de technische dienst. Ik heb dit voor je doorgestuurd, en als het iets is wat door ons hersteld kan worden zullen we dat zeker doen! Ik ga er vanuit dat het iets eenmaligs is, maar gebeurt het vaker, laat het dan weten. Wellicht is er dan inderdaad iets aan het kapot gaan. Voor nu een fijne dag gewenst! ^AA"

 

Wie zegt dat ik me er druk om maak?

 

Ik dacht dat op dit forum mensen zaten met interesse in (televisie)techniek. Nou sorry dat heb ik dus verkeerd begrepen..

 

Ik zou het moeten weten. Een dergelijke fout is mij/ons onbekend. Ik denk ook eerder dat er oncompatibiliteit met je skin is.

De lijn wijst op een memory-leak in je ontvanger.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Drs. IJzerbout:

 

Ik zou het moeten weten. Een dergelijke fout is mij/ons onbekend. Ik denk ook eerder dat er oncompatibiliteit met je skin is.

De lijn wijst op een memory-leak in je ontvanger.

Ik gebruik geen "skin", ik heb niet eens een OSD.

 

Bovendien is dat geen verklaring voor het feit dat er h.264 compressie (van Ziggo, niet van mij, ik hercomprimeer het niet) op de zwarte lijn zit. De lijn is niet 100% zwart. Heb je de opname (.ts) ook bekeken?

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/5/2017 om 18:52 zei Drs. IJzerbout:

 

Ik zou het moeten weten. Een dergelijke fout is mij/ons onbekend. Ik denk ook eerder dat er oncompatibiliteit met je skin is.

De lijn wijst op een memory-leak in je ontvanger.

Nieuwe uitdaging. Is wat je in de bijlage ziet (screenshot van Ziggo kabel) hetzelfde probleem? Dit keer kan je het ook terugkijken op Uitzendinggemist (https://www.npo.nl/kassa/07-10-2017/BV_101384558 op 14:23) dus geen smoesjes over skins en ontvangers. Dit is gewoon de uitzending.

 

Tweede plaatje is alleen de lijn maar dan zonder compressie. Daarin kan je zien dat de verstoring niet stopt in haar gezicht, in het grote plaatje is dat verborgen door de jpg-compressie.

kassakleurlijn.jpg

kassalijn.png

aangepast door W3ird_N3rd

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden zei Sjaak(k):

 

:D

Over die lijn an sich maak ik me niet druk. Ik vind het interessant en vraag me af wat die lijn veroorzaakt, maar de programma's zijn nog prima te volgen.

 

Waar ik me wel aan stoor is dat wanneer ik dit soort problemen laat zien de eerste reactie van providers, omroepen en dus helaas ook gebruikers op dit forum iets in de trant van "controleer je SCART-kabel" is. Bij de providers en omroepen kan je dan nog zeggen dat de helpdesk over het algemeen onwetend is, maar op dit forum had ik meer verwacht. Ja, dáár kan ik me een beetje druk om maken. Over die lijn niet.

aangepast door W3ird_N3rd

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een interessant verhaal om te lezen, en nog interessanter om te lezen hoe er gereageerd wordt door de allermeeste leden...

Ik begrijp de vraag van W3ird_N3rd wel...  Je stelt een fout vast, waarvan je weet dat het niet aan je eigen installatie ligt... stelt het probleem op een forum wat daar toch de goede plaats voor is, zeker als ik discussies lees waar gevit wordt over "te lage" bitrates die een nieuwe provider zou gebruiken en daardoor volgens hun een iets minder goed beeld "zou" leveren...

Maar een complete zwarte streep door een beeld, is iets wat niemand zich aantrekt, en die waarneming wordt zelfs in het belachelijke getrokken...

Vreemd.....  maar goed je kan niet veel anders verwachten uiteraard, de meeste mensen reageren zelden adequaat als er geen 'eer' te behalen is.

 

Ik heb dit fenomeen zelf nooit gezien op andere zenders, de Nederlandse tv heb ik niet ter beschikking

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...