Ga naar inhoud


Geen nederlandse kanalen te vinden in duitsland.


Pookz

Aanbevolen berichten

Goedendag iedereen, 

 

Wij hebben altijd alles goed kunnen ontvangen tot vandaag. Ik heb een samsung tv gekocht (smart) en hier de ci module ingestoken. Nu kunnen wij alle kanalen ontvangen in het duits... Maar de gewone nederlandse zenders niet meer. (ci module en kaart zijn op nederlands abbo). De tv heb ik in duitsland gekocht. Kan dit het probleem zijn? en hoe los ik dit op? De tv geeft aan dat ik ook een zenderlijst kan inladen via usb stick, maar geen idee waar ik aan deze zenderlijst kan komen.
Bij voorbaat dank, hopelijk heeft iemand van jullie een oplossing. 

 

Groetjes Ruud 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ruud,

 

Jouw in Duitsland gekochte Samsung tv heeft een software versie geschikt voor de duitse zenders. De landcode staat op GER.  Je had beter je toestel in Nederland gekocht dan had je gewoon de fastscan van Canaldigitaal met de nederlandse zenders vooraan kunnen inscannen.

Je kan proberen om de kanalen op willekeurige volgorde in te scannen maar dan staan de nederlandse zenders kriskras ergens in de zenderlijst. Die kan je dan selecteren als favoriete zender.  

Het beste is de landcode te veranderen in Benelux, op dit forum staat dat wel, maar het vereist wat technische kennis............

 

  • Like 1

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer onderstaand bestandje eens op een usb stick te kopieren en stop die in je tv.

 

Misschien lukt het wel.............

Channel_list_T-JZMDEUC-1201.6.zip

  • Like 1

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was onze eerste smart tv (schaam schaam), en we wonen in duitsland momenteel dus dacht, ach.. even tv'tje aanschaffen en aansluiten... niet over nagedacht duidelijk een domme fout van mij. Bedankt voor de tips ik ga het vanavond gelijk proberen met de usb stick. Kennis op gebied van pc heb ik wel, maar of dit hetzelfde werkt met de tv weet ik niet. Ik zal eens op dit forum zoeken hoe ik de landcode verander.. Morgen meld ik het resultaat. onwijs bedankt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

duitese zenders worden via Astra op 19,2 Graden ontvangen, de meeste nederlandse via Astra 23,5 graden zie https://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/canaldigitaal/content/Downloads/Zenderoverzichten/SD HD zenderlijst.pdf.

als je nederlandse zenders wilt ontvangen moet jouw schotel ook een LNB hebben die op 23,5 afgesteld staat, mocht dit het geval zijn kun je in jouw Samsung kijken of deze de instelling disecq heeft, vaak is dan de 2e LNB als LNB2 , LNB B of 2 van 4 de instelling die je moet nemen.

 

  • Like 1

Dreambox 7080 SSSS, Kathrein Cas90, 3xLNB UAS484, Katrein EXR1708

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: Alles geprobeerd maar het lijkt erop dat ik maar 2 keuzes heb; 

 

1. De tv bricken en de landcode omstellen naar eu-vlaanderen of eu-nederland. 

2. de tv terugbrengen maandag aangezien ik tot dinsdag heb om hem terug te brengen en dan toch maar even naar nederland rijden om er 1 te halen. 

 

Ik heb gekozen voor optie 2, wel iets duurder in nederland maar dan behoud ik tenminste de garantie nog mocht er ooit wat mee zijn, de zenders inladen werkte niet trouwens, kreeg een foutmelding vanwege landrestricties e.d. beetje jammer van onze Duitse buren dat ze alles dicht gegooid hebben. (youtube en netflix waren erg, maar dit spant de kroon)

 

Iedereen onwijs bedankt voor de suggesties en voor mensen die nog een t.v. moeten kopen; zolang je geen duitse digitale televisie kijkt koop hem dan gewoon in Nederland! 

 

groetjes aan iedereen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorig jaar ook een Samsung UE55KS8090 Smart TV in Nederland gekocht en deze bleek toen ook geen Benelux model te zijn maar grijze parallel import.

Heel even problemen ondervonden met Netflix maar uiteindelijk geen verdere problemen.

In de Duitse versies worden (soms) andere hardware componenten ingebouwd dan in de Benelux versies.

 

Deze TV’s zijn in NL nauwelijks duurder dan in Duitsland.

De Webshops met de voordeligste aanbiedingen verkopen bijna altijd TV’s uit parallel import, dus wil je zeker zijn dat je niet alsnog problemen ondervindt, let dan op dat je een Benelux versie koopt.

Dit staat meestal expliciet vermeld of is aan het typenummer af te lezen.

 

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zit het probleem in de buiten installatie en niet in de TV.

Waarom zou die tv geen Nederlandse zenders kunnen ontvangen?

 

Je ontvangt de Duitse zenders. deze zitten op Astra 19.2°

De Nederlandse zitten op Astra 23.5°.

 

Kijk eerst eens of er twee koppen op je schotel zijn gemonteerd. Of dat er een dubbele opzit.

Zit er maar één op, dan moet je de schotel iets verder naar het oosten draaien.

Zitten er toch twee op, dan moet je in het menu van de tv kijken of dat er wel gekozen is voor ontvangst van twee satellieten.

 

Sommige tv's kunnen dit zelf "ontdekken" en stellen alles voor jouw in.

Bij anderen moet je dit zelf doen.

 

Dus eerst kijken hoeveel koppen er op je schotel staan

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je herkent een tv met benelux software aan de laatste 4 letters van het type nummer, dus bijvoorbeeld de Samsung UE55MU6470SXXN    

 

SXXN betekent dan dat de tv zonder meer de CI-module en de satelliet- fastscan - zenderlijst van Canaldigitaal of TVVlaanderen of Telesat of de kabel (ziggo) CI module en zenderlijsten kan inladen.

 

In Nederland moet je ook heel erg goed opletten of er wel een triple tuner (dus met satelliet RF ingang op zit!

 

Ik heb ook eens een tv gekocht, op internet stond dat er een satelliet tuner in zat, bij thuiskomst zat die er dus niet in!

Pak desnoods de tv uit in de winkel!

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei jeevanhoof:

Volgens mij zit het probleem in de buiten installatie en niet in de TV.

Waarom zou die tv geen Nederlandse zenders kunnen ontvangen?

...

Dus eerst kijken hoeveel koppen er op je schotel staan

 

Met de oude tv werd alles goed ontvangen.Er is gewoon geen diseqc ingesteld. Idd ook met een duitse tv kun je NL-tv ontvangen.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei jeevanhoof:

Volgens mij zit het probleem in de buiten installatie en niet in de TV.

Waarom zou die tv geen Nederlandse zenders kunnen ontvangen?

....

Dus eerst kijken hoeveel koppen er op je schotel staan

dat lijkt me ook als ik het bericht en topic lees

 

iets meer informatie aanleveren voor je onnodig naar Nederland rijdt

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Pookz / Ruud,

 

We zijn allemaal benieuwd of je al nederlandse zenders kan bekijken op je nieuwe tv?

 

Hoe is het nu verder gegaan???

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...