Ga naar inhoud


VRT vanaf nu met nieuwe uitzendnorm DAB+


Sprietje

Aanbevolen berichten

In Totaal TV is het volgende te lezen:

 

Alle VRT-zenders (Radio 1, Radio 2, Klara, Studio Brussel, MNM) en de extra digitale kanalen (MNM Hits, Klara Continuo, VRT NWS) zijn vanaf dinsdag 17 oktober via DAB+ te beluisteren.
Alle VRT-radiozenders zijn per direct in digitale kwaliteit op DAB+ beluisterbaar via kanaal 12A. Dit is in heel Vlaanderen en Brussel het geval, maar ook in de drie zuidelijke Nederlandse provincies en in Zuid-Holland-Zuid heeft de VRT nog bereik. In Nederland is een buitenantenne daarbij wel aan te raden. Via DAB+ is voortaan het regionale aanbod van VRT Radio 2 overal in Vlaanderen te ontvangen. Dit zijn de varianten Antwerpen, Limburg, Vlaams-Brabant, West-Vlaanderen en Oost-Vlaanderen. De VRT wil via DAB+ kan ook visuele informatie (foto’s of slides) meegeven. De VRT blijft de eerstkomende jaren zijn aanbod ook via analoge FM uitzenden, zolang er geen algemene digitale overschakeling is. Dit staat ook in de Beheersovereenkomst 2016-2020 tussen de VRT en de Vlaamse Overheid.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is op dit moment nog niet omgezet

 

Ik zit net op de rand van ontvangst met de buitenantenne maar ik zie net 160 kbit mp2 staan.. dus is nog niet om.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

hadden we al vernomen > Klik

sorry

 

Waarom moet jij sorry zeggen Tonski ?  Lijkt me eerder Sprietje die dit moet doen.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...