Jump to content


Dit weekeinde F1 in Mexico


Sprietje

Recommended Posts

Dit weekeinde wordt de F1 gereden in Mexico


De race is in heel Europa gratis te bekijken via de Astra 19,2 satelliet.

 

Op N-TV
vr.  17:00 - 18.30 uur Vrije training
za. 19:15 - 19:45 uur Hoogtepunten van de vrije training
za. 19:45 - 20:00 uur Berichten voor de kwalificatie
za. 20:00 - 21:00 uur Live verslag van de kwalificatie
za. 21:00 - 21:15 uur Hoogtepunten van de kwalificatie

 

Op RTL-Duitsland
za. 00:30 - 01:30 uur Kwalificatie
zo. 19:05 - 20:00 uur Voorbeschouwing
zo. 20:00 - 21:45 uur de Race
zo. 21:45 - 22:15 uur Huldiging en hoogtepunten

 

Link to comment
Share on other sites


Stewards waren 4-0 voor straf Verstappen

 

Volgens wedstrijdleider Charlie Whiting zaten alle stewards op één lijn wat betreft de tijdstraf voor Max Verstappen in de Grand Prix van de Verenigde Staten. Mika Salo, Garry Connelly, Radovan Novak en Dennis Dean, die samen de FIA Stewards of the Meeting vormden op het Circuit of the Americas, vonden alle vier dat de Red Bull-coureur een sanctie verdiende voor zijn inhaalactie op Kimi Räikkönen.

Verstappen nam in de laatste ronde van de Amerikaanse Grand Prix P3 over van Räikkönen, maar overschreed daarbij de track limits aan de binnenkant van bocht 17. "De baan verlaten is geen misdaad, maar in het desbetreffende artikel staat wel dat je op een veilige manier weer het circuit op moet komen en er geen blijvend voordeel aan mag overhouden", aldus Whiting volgens Motorsport-Magazin.

Whiting legde de nadruk op 'blijvend voordeel'. Gedurende het Grand Prix-weekend in Austin, Texas waren er meer coureurs die met vier wielen aan de verkeerde kant van de witte lijnen kwamen en daar voordeel van leken te hebben. "Ja, er waren veel van die gevallen", beaamt Whiting. "Maar er was maar één geval waarbij een coureur een blijvend voordeel verkreeg en hij is bestraft."

De vier stewards hadden aan negentien seconden voldoende om te beslissen dat Verstappen een tijdstraf van vijf seconden moest krijgen voor zijn actie. Ze waren het snel eens. "Omdat de situatie zo helder was", stelt Whiting. "Bij het ingaan van de bocht zat Verstappen ter hoogte van de achteras van Räikkönen, daarna zat hij ervoor. Derhalve was het technisch gezien een simpele beslissing, maar emotioneel gezien niet."

Met het argument dat Verstappen de baan moest afsnijden om een botsing met Räikkönen te voorkomen is Whiting het niet eens, al heeft hij wel gezien dat laatstgenoemde naar binnen stuurde. "Maar er zat een grote afstand tussen Max en Kimi. Ik vind niet dat Kimi de deur heeft dichtgegooid", aldus Whiting. "Hij heeft niet de lijn genomen die Max had verwacht."

 

Dit is te lezen in gpupdate

 

Link to comment
Share on other sites

1 uur geleden zei Sprietje:

Stewards waren 4-0 voor straf Verstappen

 

Volgens wedstrijdleider Charlie Whiting zaten alle stewards op één lijn wat betreft de tijdstraf voor Max Verstappen in de Grand Prix van de Verenigde Staten. Mika Salo, Garry Connelly, Radovan Novak en Dennis Dean, die samen de FIA Stewards of the Meeting vormden op het Circuit of the Americas, vonden alle vier dat de Red Bull-coureur een sanctie verdiende voor zijn inhaalactie op Kimi Räikkönen.

Verstappen nam in de laatste ronde van de Amerikaanse Grand Prix P3 over van Räikkönen, maar overschreed daarbij de track limits aan de binnenkant van bocht 17. "De baan verlaten is geen misdaad, maar in het desbetreffende artikel staat wel dat je op een veilige manier weer het circuit op moet komen en er geen blijvend voordeel aan mag overhouden", aldus Whiting volgens Motorsport-Magazin.

Whiting legde de nadruk op 'blijvend voordeel'. Gedurende het Grand Prix-weekend in Austin, Texas waren er meer coureurs die met vier wielen aan de verkeerde kant van de witte lijnen kwamen en daar voordeel van leken te hebben. "Ja, er waren veel van die gevallen", beaamt Whiting. "Maar er was maar één geval waarbij een coureur een blijvend voordeel verkreeg en hij is bestraft."

De vier stewards hadden aan negentien seconden voldoende om te beslissen dat Verstappen een tijdstraf van vijf seconden moest krijgen voor zijn actie. Ze waren het snel eens. "Omdat de situatie zo helder was", stelt Whiting. "Bij het ingaan van de bocht zat Verstappen ter hoogte van de achteras van Räikkönen, daarna zat hij ervoor. Derhalve was het technisch gezien een simpele beslissing, maar emotioneel gezien niet."

Met het argument dat Verstappen de baan moest afsnijden om een botsing met Räikkönen te voorkomen is Whiting het niet eens, al heeft hij wel gezien dat laatstgenoemde naar binnen stuurde. "Maar er zat een grote afstand tussen Max en Kimi. Ik vind niet dat Kimi de deur heeft dichtgegooid", aldus Whiting. "Hij heeft niet de lijn genomen die Max had verwacht."

 

Dit is te lezen in gpupdate

 

Sprietje, met zulke berichten maak je hier geen vrienden onder de Verstappen fans.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link to comment
Share on other sites

Sprietje, met zulke berichten maak je hier geen vrienden onder de Verstappen fans.

fans ? welke fans . :confused:

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG 2100A + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS6921 , TBS6925 en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

 

Link to comment
Share on other sites

Nou, ik zeker WEL. Hebben eindelijk 's iemand die de saaie F1 weer een beetje wakker schudt en hij kan nog goed rijden ook. Trouwens, dat is toch ook waar we sporters op beoordelen, op hun prestatie's en niet op hun persoonlijkheid. Vind naar mijn mening de hele discussie 'wel of geen fan' wat dat betreft af en toe wel een beetje van z'n pad af gaan hier. :wacko:

 

En Sprietje geeft hiermee toch geen mening, enkel een bericht. Daar kijkt de echte fan heus wel doorheen hoor. Never kill the messenger  :P ;) :D 

Link to comment
Share on other sites

Citaat

Never kill the messenger

 

Hi Truus , "Don't Shoot Me , I'm Only The Piano Player" .:grin:

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG 2100A + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS6921 , TBS6925 en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

 

Link to comment
Share on other sites

Citaat

Ok, maar alleen als je niet vals speelt :D

 

Wil vanavond onder jouw balkon een serenade komen brengen , ik kan wel fluit spelen. :D

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG 2100A + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS6921 , TBS6925 en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

 

Link to comment
Share on other sites

36 minuten geleden zei Sjaak(k):

 Stoffel Vandoorne heeft een 'grand slam' te pakken en krijgt een nieuw exemplaar van elk motorcomponent tot zijn beschikking. Daarmee lijkt de Vlaming al verzekerd van P20 op de startopstelling omdat hij een penalty van 35 plaatsen incasseert

 

 

Als er 20 auto's meedoen , moet hij wachten tot het volgende rondje en achter de 15e aanhaken ?

Of mag hij die 15 bewaren voor de volgende race ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   C-Tech HD 5000-C+ (Dr.HD F16)

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Wanneer er iemand 36 paatsen gridstraf krijgt, mag hij als 19e starten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.