Ga naar inhoud


TV Vlaanderen test via DVB-T2


Satfeeds-DX

Aanbevolen berichten


7 uur geleden zei Alphasat:

 

 

Oke, die is fijn.

Dan zal ik maar kijken naar de Fransen via TNT zeker ;-)

Trouwens daar ook een perfect beeld; zonder extra te moeten betalen !

Thx

alphasat

Blijven doe hoor . Voor vlaanderen zit het dvb-t bereik nu vol met de komst van TVV . Alle beschikbare frequentie's dus ( frankrijk heeft er 8 , Belgie 10.!! boven de 700mhz kunnen ze niet gaan , voorbehouden en geveild  voor LTE , 4G voor mobile data.).  En belgie doet beter , hier is het dvb-t2 in mpeg4 , als ze dit niet deden , zou het aantal zenders gehalveerd zijn ! . Belgie is ingewikkeld , zouden we de walen niet hebben ,kon er perfect een gigantisch op  de Nederlandstalige markt product kunnen zijn ,plaats voor een 30 tal zenders in( in SD en HD) . Maar helaas , pindakaas , dit zal er nooit komen .

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/DVB-T-frequenties

https://mediamagazine.nl/frankrijk-alle-dvb-t-uitzendingen-naar-mpeg4-in-april-2016/

aangepast door bartjep
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Een gemiste kans.

 

Ze begonnen nieuw, waarom dan niet gekozen voor HD en h265?

En voor 15 zenders is 9.95 € pm te duur.

Ook de keuze voor een CI module is een miskleun.  Want als je bv nu op 2 TV's beeld wil hebben, is het verhaal 2 X 9.95 € pm.

 

Of het Franse systeem (TNT)  adopteren in bv samenwerking met de Vlaamse overheid.  (Gratis basis aanbod van TV betaald door de overheid)

Je zou hiermee een groot aantal mensen een plezier doen die problemen hebben met Telenet of Proximus. 

En ook een einde stellen aan de fratsen die Telenet en Proximus uit halen om geld uit de zakken te kloppen van abbonee's.

 

Willy

 

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja , voor HD kiezen, kon,maar er zijn nu eenmaal niet meer frequnties beschikbaar ( NL , DE , FR hebben er ook maar en 5 tal , net als BE ) . Je noemt het nu al te duur voor 15 zenders , in HD wordt dit grofweg gehalveerd .  De gekozen codec, kan ik ze ook nog volgen , elke tv met ingebouwde dvb-t2 tuner kan dit aan  ,en het is gen HD , dus H265 is zowieso niet nodig dan.

 

Dat ci+ een miskleun is klopt ,maar toch kan ik ze hier ook in volgen , als ik een abo neem , en ga  dit delen met buren, die en ci+ kopen op mijn abbo als 2de en 3de tv bv zoals bij CD bv , dit kunnen ze niet controleren .

 

Het franse TNT hebben we al , dat heet VRT/RTB . De rest is commercieel . En dit vliegt achter slot en grendel . Dit zijn zenders die niet door de overheid gesponsord worden ( gelukkig maar ) . Voor telenet hebben we al een alternatief , orange ;), zelfde coax en +- 40 % goedkoper dan telenet .

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag getest met een dyon DVB-T ontvanger, en de kanalen van tvv waren bedroevend te noemen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-12-2017 om 18:33 zei bartjep:

Tja , voor HD kiezen, kon,maar er zijn nu eenmaal niet meer frequnties beschikbaar ( NL , DE , FR hebben er ook maar en 5 tal , net als BE ) . Je noemt het nu al te duur voor 15 zenders , in HD wordt dit grofweg gehalveerd .  De gekozen codec, kan ik ze ook nog volgen , elke tv met ingebouwde dvb-t2 tuner kan dit aan  ,en het is gen HD , dus H265 is zowieso niet nodig dan.

 

Bij een keuze voor een h265 compressie kun je HD leveren op de bandbreedte van een SD h264.  HD is dus wel degelijk mogelijk op dezelfde muxen en met behoud van het aantal zenders

 

Op 23-12-2017 om 18:33 zei bartjep:

Dat ci+ een miskleun is klopt ,maar toch kan ik ze hier ook in volgen , als ik een abo neem , en ga  dit delen met buren, die en ci+ kopen op mijn abbo als 2de en 3de tv bv zoals bij CD bv , dit kunnen ze niet controleren .

 

Is een probleem ja,  maar dan moeten ze ook geen reclame maken, Kijk overal en op al Uw toestellen.....

Nu is het betalen per toestel dat je wilt kijken.  Of iedere keer module versteken. 

 

Op 23-12-2017 om 18:33 zei bartjep:

Het franse TNT hebben we al , dat heet VRT/RTB . De rest is commercieel . En dit vliegt achter slot en grendel . Dit zijn zenders die niet door de overheid gesponsord worden ( gelukkig maar ) . Voor telenet hebben we al een alternatief , orange ;), zelfde coax en +- 40 % goedkoper dan telenet .

 

Is een beetje kort door de bocht,  Ook bij TNT zitten commerciële zenders.

Of zijn M6, HD1, NT1, Cherie25, 6ter, Numero23 etc ook publieke zenders?  Volgens mij zijn dit commerciële zenders.

Of kijk eens naar het Engelse Freeview:  Daarin zitten toch ook het commerciële ITV, Channel4 en Cahnnels 5.  en een hoop thema kanalen.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan de toewijzing van de DVB-T kanalen aan België niet meer vinden, maar dat waren dacht ik nog best veel kanalen, waarbij zelfs één SFN voor het hele land.

Als je ziet hoeveel zenders er bijvoorbeeld. in de UK of Italië op DVB-T zitten begrip ik niet dat dat in de Benelux niet (gedeeltelijk) kan.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 5-12-2017 om 10:19 zei Tonskidutch:

welke codering / CAID wordt er gebruikt voor deze DVB-T2 zenders?

aha uh Viaccess of was dat al bekend?


Ik had thuis geen ontvangst en inmiddels pas op een hoge mast kunnen testen.
Ik kon alleen kanaal 44 (MUX 1) inscannen (VTM, VIER, Q2, Vijf, Vitaya, CAZ, Zes), hierop was alleen Viaccess (0500) met provid 051900 actief.

Volgens mij ook geen H.265/HEVC, maar ik had sowieso natuurlijk geen beeld.

 

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zou deze DVB-T2 ontvanger kunnen gebruikt worden voor Antenne-Tv ?

 De zenders ontvangen is geen probleem met mijn buitenantenne maar ik weet niet of het decoderen zal werken. Iemand een idee of suggestie ? 

Specificaties: Xoro HRT 8272 DVB-T2 : http://old.xoro.de/dvb-t2-hd/produkte/receiver-fur-digitales-antennenfernsehen-dvb-t/dvbt2hd/8772twin/

Afbeeldingsresultaat voor xoro hrt 8772

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Gene 1225:

Zou deze DVB-T2 ontvanger kunnen gebruikt worden voor Antenne-Tv ?

 De zenders ontvangen is geen probleem met mijn buitenantenne maar ik weet niet of het decoderen zal werken. Iemand een idee of suggestie ? 

Specificaties: Xoro HRT 8272 DVB-T2 : http://old.xoro.de/dvb-t2-hd/produkte/receiver-fur-digitales-antennenfernsehen-dvb-t/dvbt2hd/8772twin/

Afbeeldingsresultaat voor xoro hrt 8772

Waarschijnlijk zal deze niet werken, want dit is een geïntegreerde Irdeto-decoder.

TVV via DVB-T2 gebruikt Viaccess Orca als codering.

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi even benzine op het vuur gooien

 

is niet besloten dat hardware verplichting verboden is had betrekking op

adsl modems zal ook voor dvb ontvanger/modems ook gelden.

Oeps even een correctie het om tv vlaanderen ik haalde NL

wetgeving aan sorry.

Deze discussie zal in nl ook komen als kpn gesloten ontvangers aanbied.

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooralsnog is dat ook het plan van KPN.
Maar was dat geen Europese wetgeving? Er zal vast wel weer een uitzondering zijn dat het mag als je dan die apparatuur gratis (in bruikleen) krijgt bij een abonnement.
Het gebeurd immers al jaren met TV via DSL/glasvezel.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus KPN heeft daar gewoon sch**t aan.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...