Ga naar inhoud


Doorbraak waterstof in Nederland?


steventje

Aanbevolen berichten


Beslist interessant.

Maar H2 kost dan ~€5/kg, je hebt dan het voordeel van een CO2-loos proces.

 

Maar je kan ook bv biobrandstoffen mèt koolstof fabriceren, als je die verbrandt produceer je wel CO2, maar die koolstof erin had je opgenomen tijdens het groeien van de biobrandstofplant. Eigenlijk kan dat toch ook een gesloten proces zijn waardoor je geen CO2 extra in de atmosfeer brengt?

Ik denk dat biobrandstoffen die koolstofhoudend zijn goedkoper dan €5/kg zijn. Het mag gerust afgekeurde frituur- of olijfolie zijn. Of hout.

 

Al met al denk ik dat goed/noodzakelijk is om alle opties te onderzoeken en het goede te behouden. Ammoniak b.v. is ook interessante brandstof.

 

Het is belangrijk dat we "iets" vinden wat je langer dan een jaar in een tank kan opslaan. Als je dat voor elkaar hebt weet je wat je aan accu's enzo kan uitgeven om kortstondige zonloze periodes (in de nacht, of donker weer van enkele weken) op te vangen.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Accu's zijn mijn inziens ook maar een tussenstap. Schadelijk om te maken, niet duurzaam om te rijden en de afvalverwerking achteraf.

Biobrandstoffen zijn ecologisch niet haalbaar, het is teveel verbonden met het weggooien van eten (koolzaad e.d.)

Ammoniak zou inderdaad kunnen maar ik weet niet of die geur zo prettig is als je in een file staat ?

 

 

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Zunigkyk:

Maar je kan ook bv biobrandstoffen mèt koolstof fabriceren, als je die verbrandt produceer je wel CO2, maar die koolstof erin had je opgenomen tijdens het groeien van de biobrandstofplant. Eigenlijk kan dat toch ook een gesloten proces zijn waardoor je geen CO2 extra in de atmosfeer brengt?

 

Dat geldt ook voor olie. Die CO2 is er een paar miljoen jaar ingekomen en komt er bij verbranden weer uit. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waarom komt het woord hoax in mij op?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

in België rijden al een aantal bussen op waterstof.

 

Verder is er in Nederland iemand die de Tesla gaat proberen aan te passen zodat er branstofcellen in kunnen.

Het bereik zou zo uitgebreid kunnen worden naar 1000 Km.

Of Tesla daar blij mee gaat zijn is wat anders.

 

Bij het produceren van waterstof komt ook veel electriciteit aan te pas.

Of je moet zoals bij het bedrijf waar ik werk dat er chloor gemaakt wordt.

Een nevenproduct is dan waterstof...

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei ceesv:

Waarom komt het woord hoax in mij op?

 

Tegenlicht staat wel bekend om een hoge mate van nauwkeurig nieuws brengen. Verder doet dit me een beetje denken aan melkpoeder. Strooi dat eens rond en hou er eens een vlam onder. Leuk experiment, maar wel even buiten doen. In mijn jeugd deden we dit in de kantine van Rens & Rens tot grote ergernis van de kantine beheerder ;)

10 uur geleden zei steventje:

Accu's zijn mijn inziens ook maar een tussenstap. Schadelijk om te maken, niet duurzaam om te rijden en de afvalverwerking achteraf.

 

 

Eens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met hoax doelde ik op de schadelijkheid van co2.

 

Voor mij is waterstof de energie drager van de toekomst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

 

New nanomaterial can extract hydrogen fuel from seawater

Hybrid material converts more sunlight and can weather seawater's harsh conditions

Date:

October 4, 2017

 

komt de zee toch in de picture en niet de woestijn

bron:

https://www.sciencedaily.com/releases/2017/10/171004162013.htm

aangepast door Tonskidutch

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...