Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

32 minuten geleden, Eduard07 zei:

Dat is een kortzichtige conclusie. Het geeft eerder aan hoe enorm de natuur uit balans is geraakt in nog geen 50 jaar.

En die co2? Die heeft een menselijke oorzaak. Dat is dus alvast wel bewezen.

CO2 is een essentieel onderdeel van de atmosfeer en zonder CO2 is er geen leven mogelijk. Dat bestond dus al ver voor de mens en ook in hogere concentraties dan nu het geval is.

 

19 minuten geleden, johnno zei:

Was jij het niet die hier heel kort geleden stellig beweerde dat het al een paar eeuwen te koud is en dat het eigenlijk nog vier graden warmer zou moeten zijn?

 

Het antwoord op je vraag is dus: Dr Z.

Ja dat heb ik beweerd en daar sta ik nog steeds achter, maar de vraag was aan Luisteraar gesteld die beweerde dat er geen benchmark is gezet voor normalisatie.

Dus wie gaat dan bepalen of de aarde teveel opwarmt?

 

De aarde is 9 graden warmer geweest dan nu.. ok, een tijdje geleden maar toch..

In een bepaalde periode van de middeleeuwen was het hier in europa een graad of 3 warmer dan nu en in een bepaalde periode was het in europa een paar graden koeler dan nu het geval is.

Er zijn grotere verschillen geweest, maar laten we de recente geschiedenis nemen.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 minuten geleden, drz zei:

Ja dat heb ik beweerd en daar sta ik nog steeds achter, maar de vraag was aan Luisteraar gesteld die beweerde dat er geen benchmark is gezet voor normalisatie.

Dus wie gaat dan bepalen of de aarde teveel opwarmt?

 

Een kort antwoord de juiste waarnemingen

Hoorde net op het nieuws dat in Australia 250.000 mensen geevacueerd worden

door de branden

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus blijft de vraag staan wie bepaald heeft welke temperatuur de standaard is.

 

Tenslotte gaan we allemaal heel veel geld afdragen om maatregelen te treffen om die temperatuur ooit te bereiken.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, luisteraar zei:

Een kort antwoord de juiste waarnemingen

 

Zeg dan niets.

Want wat zijn zijn de juiste waarnemingen en wie zijn de juiste waarnemers?

 

Over het algemeen weet de mens erg weinig over onze aardbol en zeker te weinig over het klimaat.

Dus nogmaals, wie heeft de maatstaf bepaald?

 

Het lijkt wel of je een politicus bent die bewust mensen aanstuurt(manipuleert) om wat voor reden dan ook.

2 minuten geleden, luisteraar zei:

Onzin het geld verdwijnt niet die wordt uitgegeven aan werk mensen waar loon door betaald wordt

 

Ahum, iets met 14 miljard meer belastinggeld opgehaald dan de jaren ervoor en die over zijn?

Dat gaat dus gewoon de staatsschuld verminderen, ondanks dat dit geld milieubelastingen geweest kunnen zijn en waar de overheid dus niet mee doet!!

(en waar ik zwaar pissig over ben)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, drz zei:

 

Zeg dan niets.

Want wat zijn zijn de juiste waarnemingen en wie zijn de juiste waarnemers?

 

Over het algemeen weet de mens erg weinig over onze aardbol en zeker te weinig over het klimaat.

Dus nogmaals, wie heeft de maatstaf bepaald?

 

Het lijkt wel of je een politicus bent die bewust mensen aanstuurt(manipuleert) om wat voor reden dan ook.

Meer als 100 jaar het we betrouwbare thermometers (en ook andere meters) deze waarden bedoel ik.

Kom me niet weer aan het knmi heeft gemanipuleerd er zijn meer waarden

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, luisteraar zei:

Meer als 100 jaar het we betrouwbare thermometers (en ook andere meters) deze waarden bedoel ik

Ach kom op!!!! 100 jaar thermometers!

De aarde bestaat 4 miljard jaar!

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Blijft de vraag nog steeds overeind staan, welk jaar uit de afgelopen eeuw wordt de standaard, en wie bepaakt dat?

 

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer er een trend is, beweegt die zich naar of juist van een referentie waarde.

Dus wie heeft die referentie waarde bepaald, anders kan je niet concluderen of de trend wel of niet goed is.

 

Luisteraar, is het verstandig de temperauur van de aarde naar een bepaalde waarde te sturen op basis van de metingen van de laatste 100 jaar, zoals je stelt?

 

De aarde is al wat ouder.

Wat zijn de effecten voor de aarde en temperatuur wanneer er geen schommelingen meer zijn?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ceesv zei:

Wanneer er een trend is, beweegt die zich naar of juist van een referentie waarde.

Dus wie heeft die referentie waarde bepaald, anders kan je niet concluderen of de trend wel of niet goed is.

 

Luisteraar, is het verstandig de tempetatuur van de aarde naar een bepaalde waarde te sturen op basis van de laatste 100 jaar, zoals je stelt?

Nope er is geen referentie waarde maar een ontwikkeling die afwijkt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een ontwikkeling kan afwijken van een vooraf bepaald schema, waar kan ik dat schema vinden, en wie heeft het bepaald?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, luisteraar zei:

Dus, 10 januari 2020 is de maatstaf voor de rest van de eeuw. Op het moment van schrijven is het hier 8 graden (deze periode) dus als 10 januari 2021 2 graden is dan hebben we een gigantische afkoeling?

Want dit is dan het "bepaalde" schema voor de maand januari.

 

Vorig jaar heb ik niet gemeten, het jaar daarvoor ook niet dus dat kan ik niet meetellen.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nog geen antwoord, dat is een uitleg over het begrip trend.

Daarin wordt gesproken over historische data.

 

Kom ik toch weer terug op de vraag wie de termijn en daarmee de uitkomst bepaalt.

 

Alleen over de laatste 100 jaar zoals jij stelt, of de grafiek over meerdere 100.000 jaar.

 

Zou de aarde ons niet geleerd hebben in de afgelopen eeuwen dat de grote schommelingen in het klimaat een functie hebben, een soort noodzakelijke klimaat diversiteit?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...