Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, ceesv zei:

Nog geen antwoord, dat is een uitleg over het begrip trend.

Daarin wordt gesproken over historische data.

 

Kom ik toch weer terug op de vraag wie de termijn en daarmee de uitkomst bepaalt.

 

Alleen over de laatste 100 jaar zoals jij stelt, of de grafiek over meerdere 100.000 jaar.

 

Wetenschappelijk kan je alleen juiste data's gebruiken gereconstrueerde data''s met veel onzekerheden

zijn onbruikbaar.

Er zijn relatief betrouwbare meet data over meer dan 100 jaar en die meetwaarden geven een ontwikkeling die zorg wekkend is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


44 minuten geleden, ceesv zei:

Blijft de vraag nog steeds overeind staan, welk jaar uit de afgelopen eeuw wordt de standaard, en wie bepaakt dat?

 

Maar die vraag was in feite toch al door Dr Z beantwoord.

 

Quote

Technisch gezien naderen de temperaturen de normale waarde. Het is een paar eeuwen lang te koud geweest.

In feite zou de temperatuur globaal zelfs nog 4 graden moeten stijgen.

 

Als Dr Z dat zegt zal het best wel waar zijn.😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, ceesv zei:

Een ontwikkeling kan afwijken van een vooraf bepaald schema, waar kan ik dat schema vinden, en wie heeft het bepaald?

Het lijkt erop dat je de discussie wil verleggen.

 

Het centrale punt waar het om draait is: beinvloedt de mens momenteel de elementen zodanig dat de natuur de balans kwijt is.

 

Wereldwijde metingen duiden op een rechtstreekse relatie tussen menselijk handelen en extreme gevolgen.

Willen we die gevolgen in die mate? 

De meerderheid zegt: nee.

En daar richt het klimaatsbeleid zich dus op.

En niks anders.

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, drz zei:

@johnnoIk hoop het overigens niet, want het huidige klimaat vind ik prima.. :)

 

Ik heb zo'n idee dat de mensen in Australië die mening niet met je delen.

Maar zoals ze in dat land vaak zeggen: "Fuck you Jack, I'm allright".

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wereldwijde metingen geven de laatste 3 jaar aan dat de gemiddelde aardtemperatuur daalt.

Zou dat echt door de mens worden veroorzaakt?

Wat hebben die relatief gezien klein aantal mensen in Australie dan gedaan om het weer bij hun te beinvloeden?

 

In 1946 was het ook heel erg warm in Australie.

Dat record is pas in 2020 gebroken.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ceesv zei:

Wereldwijde metingen geven de laatste 3 jaar aan dat de gemiddelde aardtemperatuur daalt.

Zou dat echt door de mens worden veroorzaakt?

Wel relativeren die kleine verlagingen vertonen nog altijd een verhoging met de jaren ervoor.

Om dit te relativeren bestaan formules.

Maar het klimaat bestaat niet alleen uit temperatuur zo spelen stromingen (in water ,op aardoppervlakte ,hogere luchtlagen) ook een

rol het is niet zo eenvoudig.

Het is niet uitgesloten dan we een vroegtijdige ijstijd krijgen door ons (vooral industrie) gedrag krijgen.

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je over een vroegtijdige ijstijd spreekt impliceert dat je ervan uitgaat dat er een ijstijd komt.

Natuurlijk komt die er wat dat is op aarde nog nooit anders geweest.

Klimaat diversiteit is kennelijk een aards mechanisme.

 

Waarom zouden we een natuurlijk proces willen tegenwerken.

Wil je de invloed van de mens op het klimaat stoppen, moet je nu 10 minuten je adem inhouden.

 

 

 

 

 

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ceesv zei:

 

Wil je de invloed van de mens op het klimaat stoppen, moet je nu 10 minuten je adem inhouden.

 

 

 

 

 

Een mens zal je bedoelen. "De" mens gaat over de totale bevolking op deze planeet.

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens:

https://kathedralenbouwers.clubs.nl/nieuws/detail/756974_nieuwe-studie-middeleeuwen-waren-toch-warmer-dan-nu

 

Wat doet het dan met de huidige waarnemingen?

De middeleeuwen waren voor de industriële revolutie.

 

 

 

image.png

 

image.png.2ccd7e819a3e2a174f12ff874fec5b42.png

 

Zoek de verschillen, de laatste komt van wiki af.

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, ceesv zei:

Wereldwijde metingen geven de laatste 3 jaar aan dat de gemiddelde aardtemperatuur daalt.

Zou dat echt door de mens worden veroorzaakt?

Wat hebben die relatief gezien klein aantal mensen in Australie dan gedaan om het weer bij hun te beinvloeden?

 

 

Ceesv, met alle respect, maar ik krijg nu toch een beetje de indruk dat je expres mijn constatering negeert. 

 

 De hier door jou hier zo bejubelde conclusie dat de gemiddelde temperatuur zou dalen, wordt maar op weinig plekken in de wereld geconstateerd en ervaren.

 

De verpesting van de dampkring vindt natuurlijk wereldwijd plaats. Dat snap jij vast ook wel. Vervuiling op de ene plek heeft meestal ook gevolgen elders. Anders zouden Nieuw Zeeland en zelfs Latijns Amerika geen last hebben van de Australische bosbranden, om maar eens een actueel voorbeeld te noemen.

 

En wat een kleine groep Australiers "misdaan hebben" ? Volgens mij zijn veel Australiers niet zuinig genoeg geweest op hun ecosysteem. Ze zijn vaak genoeg gewaarschuwd.

Maar volgens jou hierboven zijn Australische natuurbeschermers de "misdadigers", toch?

 

Blijfr natuurlijk het kernpunt van die vele dagen met 40-50 graden Celsius waar Australiers van schrikken.

 

Maar volgens jou zijn die "van alle tijden".

Alleen welke tijden geef je niet aan.

Je verwijst wel naar India.Maar dat is raar, want die schrikken inderdaad niet van deze hitte. Al heel lsng niet.

Die schrikken weer van luchtvervuiling.

 

Maar ondertussen lijkt me de conclusie alleszins gerechtvaardigd, dat 40-50 graden in Australie helemaal niet " van alle tijden" zijn.

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, drz zei:

Volgens:

https://kathedralenbouwers.clubs.nl/nieuws/detail/756974_nieuwe-studie-middeleeuwen-waren-toch-warmer-dan-nu

 

Wat doet het dan met de huidige waarnemingen?

De middeleeuwen waren voor de industriële revolutie.

 

 

 

image.png

 

image.png.2ccd7e819a3e2a174f12ff874fec5b42.png

 

Zoek de verschillen, de laatste komt van wiki af.

Middeleeuwen, rond 1600 na Christus? Middeleeuwen is van 500 NC tot 1600 NC.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Denisdaf Waar ik tevens op wilde wijzen zijn de verschillende grafieken. De eerste grafiek komt van een hele oude website af, de tweede van modern wikipedia.

Gek genoeg zit er verschil in, ondanks de verschillende tijdlijn.

Naar mijn inziens is de tweede gemanipuleerd, gezien de dikke vette lijn die er "opgeplakt" is.

 

Voor de liefhebbers is hier een verslag over het klimaat in de middeleeuwen.

En of je het er nu wel of niet mee eens bent, het is leuk om te lezen!

https://geestkunde.net/vraag-en-antwoord/klimaat-middeleeuwse-warme-periode.shtml

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...