Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

Wij hebben in nederland nog geluk dat we een zeeklimaat hebben de oceaan is een enorme

energie buffer die compenseren kan hoe meer je het continent in gaat worden de extremen meer

merkbaar.

Je kan je eens verdiepen in de verschillen stromingen verdiepen als alleen de temperatuur dan

zal je veel meer grote afwijkingen vinden als van vroeger.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uren geleden, drz zei:

Alles wijst er op de de huidige opwarming van de aarde simpelweg deel uitmaakt van een klimatologische cyclus.

Niets wijst daarop. De overgrote meerderheid van de wetenschappers wijst juist op het tegendeel en hebben ijzersterke argumenten die wijzelf ook dagelijks bevestigd zien.

34 minuten geleden, drz zei:

Het weer is in Australië meer dan elders op de wereld erg grillig te noemen. Ik zou mij daar niet al te veel zorgen over maken.

(....)

En gesproken over benchmarkt: Wie zegt dat het tempo van de opwarming te hoog is? Wanneer is die benchmark geplaatst?

De Australiërs en een groot deel van de wereld maakt zich daar - gedetailleerd onderbouwd - wel zorgen over. En jij onderbouwt niet en trekt zo maar een tegenovergestelde conclusie.

 

Wat het woord "benchmark" betreft: het is me hier nu al vaker opgevallen dat klimaatontkenners in deze discussie als eerste een bewering doen, en vervolgens de tegenpartij daarover ter verantwoording roepen alsof juist zij die bewering hebben gedaan.       

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, luisteraar zei:

Je kan je eens verdiepen in de verschillen stromingen verdiepen als alleen de temperatuur dan

zal je veel meer grote afwijkingen vinden als van vroeger.

Ehm ja dat heb ik vanmorgen dus gedaan..

En wat denk je? Vanaf 1970 is er weinig veranderd. (50 jaar)

 

1 minuut geleden, Eduard07 zei:

Niets wijst daarop. De overgrote meerderheid van de wetenschappers wijzen juist op het tegendeel en hebben ijzersterke argumenten die wijzelf ook dagelijks bevestigd zien.

De Australiërs en een groot deel van de wereld maakt zich daar - gedetailleerd onderbouwd - wel zorgen over. En jij onderbouwt niet en trekt zo maar een tegenovergestelde conclusie.

 

Wat het woord "benchmark" betreft: het is me hier nu al vaker opgevallen dat klimaatontkenners in deze discussie als eerste een bewering doen, en vervolgens de tegenpartij daarover ter verantwoording roepen alsof juist zij die bewering hebben gedaan. Dat geeft me te denken.     

 

Eduard, je verdrinkt in haat. Haat tegen Trump, haat tegen amerika (heb je al eens een paar keer laten schemeren) en haat tegen mensen die een andere mening en visie hebben dan jij jezelf hebt aangepraat. (of misschien ben je door anderen gehersenspoeld)

Je stigmatiseert mensen die een andere mening hebben, stopt ze in hokjes en geeft ze leuke koosnaampjes, maar de enige waar je eens mee in discussie zou moeten gaan is jezelf.

 

Je komt nooit aan met de door jou gelauwerde wetenschappers die jouw verhaal kracht bijzetten en het enige wat je kunt verkondigen is "is niet waar", gevolgd door beweringen zonder referentie of aanwijzing.

 

Zelfreflectie is misschien iets waar je eens over zou moeten nadenken.

Voor de rest geen offence, maar een goed bedoelde tip.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, drz zei:

@luisteraar, dat klopt, men kan nooit spreken of het nu te warm is, te snel warmer wordt, of dat de veranderende luchtstromingen niet normaal zijn.

 

Je bent jezelf nu aardig aan het tegenspreken, lijkt mij.

Of, mag je wel vaststellen dat het nu warmer zou moeten zijn?

 

Quote

Technisch gezien naderen de temperaturen de normale waarde. Het is een paar eeuwen lang te koud geweest.

In feite zou de temperatuur globaal zelfs nog 4 graden moeten stijgen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, drz zei:

Eduard, je verdrinkt in haat. Haat tegen Trump, haat tegen amerika (heb je al eens een paar keer laten schemeren) en haat tegen mensen die een andere mening en visie hebben dan jij jezelf hebt aangepraat. (of misschien ben je door anderen gehersenspoeld)

Je stigmatiseert mensen die een andere mening hebben, stopt ze in hokjes en geeft ze leuke koosnaampjes, maar de enige waar je eens mee in discussie zou moeten gaan is jezelf.

 

Dr Z weet het even niet meer, Eduard. Op zo'n moment komt hij normaal gesproken met dit soort onzin op de proppen, waarmee hij overigens overduidelijk maakt dat hijzelf degene is die haatzaaiend bezig is.

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een kul. Omdat jullie mij niet weten mee te trekken in een soort van paniektoestand, wil niet zeggen dat ik het even niet meer weet.

Maar ga lekker paniekzaaien en de aandachtshoer spelen en laat mij gewoon lekker nuchter blijven.

Dat gehele klimaat gedoe is al jaren een fijn spaarpotje voor de overheid en als jullie je graag jezelf laten uitkleden dan is dat jullie probleem.

 

Voort ontken ik niet dat het klimaat veranderd, maar heb hele sterke twijfels of het door de 2,5% invloeden van de mens komt of dat de natuur nu eenmaal een grillig perspectief kent.

Ook heb ik stellig een grote weerstand dat de mens dit proces kan omkeren.

 

In de middeleeuwen raakten mensen in paniek wanneer er een zonsverduistering was.

Toen kwam en een slimme priester en beloofde de mensen dat de zon zou wederkeren, in ruil voor een bijdrage aan de religie..

 

...zet overheid in de plaats van priester en zet ' extra belasting ' in de plaats van religie.

Welterusten!

  • Bedankt 1

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, drz zei:

Wanneer we even naar het huidige weer in Nederland kijken, dan is het op het moment van schrijven een normale temperatuur. (4 graden volgens mijn thermometer in NL)

Mijn thermometer zegt heel iets anders

Overdag meet ik 21 tot 22 graden en 's nachts zakt het naar 19 graden

wat klopt nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, luisteraar zei:

Mijn thermometer zegt heel iets anders

Overdag meet ik 21 tot 22 graden en 's nachts zakt het naar 19 graden

wat klopt nu?

Het klopt dat je de huiskamertemperatuur aan het meten bent :D

  • Haha 1

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, drz zei:

Het klopt dat je de huiskamertemperatuur aan het meten bent :D

Dus op onze thermometers kunnen we ons niet verlaten om een goede meting te doen moet

aan veel voorwaarden voldaan worden.

De wetenschappelijke metingen laten heel iets anders zien en wel dat  het aan het

mislopen is.

De thermometers van voor 50 miljoen jaar en in de middeleeuwen voldoen daar echt niet aan

die waarden kunnen in de prullenbak .

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer we het gemiddelde van onze thermometers nemen, komen we op rond de 12 graden uit.. Nou, dat klopt dan toch met de temperatuur buiten?😂

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, drz zei:

Wanneer we het gemiddelde van onze thermometers nemen, komen we op rond de 12 graden uit.. Nou, dat klopt dan toch met de temperatuur buiten?😂

Ook bij de metingen van 50 miljoen jaar geleden en in de middeleeuwen hebben ze toen ook globaal gemeten ?

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, drz zei:

Eduard, je verdrinkt in haat. Haat tegen Trump, haat tegen amerika (heb je al eens een paar keer laten schemeren) en haat tegen mensen die een andere mening en visie hebben dan jij jezelf hebt aangepraat. (of misschien ben je door anderen gehersenspoeld)

Je stigmatiseert mensen die een andere mening hebben, stopt ze in hokjes en geeft ze leuke koosnaampjes, maar de enige waar je eens mee in discussie zou moeten gaan is jezelf.

 

Je komt nooit aan met de door jou gelauwerde wetenschappers die jouw verhaal kracht bijzetten en het enige wat je kunt verkondigen is "is niet waar", gevolgd door beweringen zonder referentie of aanwijzing.

 

Zelfreflectie is misschien iets waar je eens over zou moeten nadenken.

Voor de rest geen offence, maar een goed bedoelde tip.

 

Ach kijk, daar hebben we het die-hard klimaatontkennersgedrag weer: hebben we geen inhoudelijk weerwoord meer, dan gaan we weer in de persoonlijke aanval.

Wat die laatste "tip" betreft: kijk eerst even in de spiegel voordat je een ander persoonlijke verwijten maakt. 

Wat je hierboven mij verwijt, is namelijk op jouzelf van toepassing. 

 

En om nog even inhoudelijk te reageren: al jouw "constateringen" over mijn bijdragen in deze draad zijn aantoonbaar onjuist.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Eduard07 zei:

A kijk, daar hebben we het die-hard klimaatontkennersgedrag weer: hebben we geen inhoudelijk weerwoord meer, dan gaan we weer in de persoonlijke aanval.

Wat die laatste "tip" betreft: kijk eerst even in de spiegel voordat je een ander persoonlijke verwijten maakt. 

Wat je hierboven mij verwijt, is namelijk op jouzelf van toepassing. 

Wie zegt dat ik het veranderen van het klimaat ontken? Beter lezen makker.

En die tip die ik aan jou geef heb ik al eeuwen geleden toegepast.. geloof mij, het helpt.

Verdere discussie graag via PM want dit is offtopic.

 

Wat jij doet is paniekzaaien en proberen zoveel mogelijk mensen daar in mee te trekken.

Je komt niet met oplossingen, je komt niet met goede argumenten, al dan niet onderbouwd met voorbeelden en artikelen en je uit hoofdzakelijk je eigen frustratie.

Tevens heb jij je conclusie al klaar en alles en iedereen die daar van afwijkt is per definitie "de vijand"

 

"Klimaatontkenners" zoals jij nuchtere mensen omschrijft, moeten gelijk aan de schandpaal zonder enig proces of luisteren naar hun redenatie, nee, Eduard07 vind dat ze gelijk (mond)dood moeten.

Heb je er zelf wel eens aan gedacht dat jij misschien vreselijk fout zit?

Wat nou als blijkt dat het klimaatgedoe schromelijk wordt overdreven en later herroepen wordt met de mededeling dat de metingen fout zaten en er helemaal geen crisis is?

 

Welke oplossing, behalve het haten van de medemens, heb jij bedacht om het milieu te ontzien?

Na tig pagina's oeverloos praten over het weer en klimaat, heb ik van jou nog geen nuttige bijdragen gezien aan het milieu....of aan het topic.

 

 

 

 

  • Bedankt 1

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...